43 Reacties

6 maanden geleden

Ik zou sws doen wat jou gevoel zegt! Als jij hem wil oppakken moet je dat doen want een baby die zo overstuur raakt krijg je alleen maar slechter tot rust want die wil z’n mama! Ik wilde mijn kindje ook zelfstandig in slaap laten vallen en dit deed ik door er bij te blijven en m’n hand op z’n buik te houden, als die overstuur raakte pakte ik hem op. Bij ons werkte dit zo goed dat hij eigelijk na twee dagen in slaap viel. Savonds nog met een fles maar dit heeft hij nooit als slaap associatie gezien..

6 maanden geleden

Hij slaapt wel aan mijn bed in z’n co sleeper.. ik weet niet of jij hem in z’n eigen kamertje hebt maar misschien dan eerst afbouwen met het een en dan het ander in plaats van allebei tegelijk.

6 maanden geleden

Reactie op Joan_x

Ik zou sws doen wat jou gevoel zegt! Als jij hem wil oppakken moet je dat d ...
Jaa, maar mijn vriend wil wel proberen om het niet op te pakken. En we hebben al zo vaak discussies over het ‘opvoeden’… ik wil niet alleen maar doen wat ik wil, want daar zit hij heel erg mee. Alleen aan de andere kant zit ik 24/7 met ons zoontje en in hij vaak alleen in het weekend bij ons, dus ik geef dan ook aan dat ik weet wat hij nodig is. En dat is niet om mij vriend af te katten, maar dat is nou eenmaal zo. Alleen daarom wil ik graag er samen uit komen en niet alleen maar doen wat ik wil, want dan voelt hij alsof ik hem er niet in betrek en toch niet luister. En dat is ook bijna een reden geweest dat het klaar was tussen ons. We geven ongeveer een half uur voor het naar bed gaan de fles. Dan rustig laten worden en geen interactie meer. Gister ging het beter als vandaag. Maar heb hem inderdaad nog een keer opgepakt. Mijn vriend in er dus niet, vandaar dat ik nu mijn eigen gevoel volgde

6 maanden geleden

Reactie op Joan_x

Hij slaapt wel aan mijn bed in z’n co sleeper.. ik weet niet of jij hem in ...
Hij slaapt in zijn eigen bed en anders sliep hij altijd tussen ons in. Co sleeper is nu maandje weg, omdat hij daar te groot voor werd. Ik dacht ook aan om eerst het 1 af te bouwen en dan door te gaan naar het ander. Alleen dan ga je 2x alles opnieuw moeten doen. Eerste de fles en als dat eindelijk is afgebouwd, ga je weer iets nieuws doen en ben je daar ook weer paar weken mee bezig

6 maanden geleden

Reactie op Denisek2001

Jaa, maar mijn vriend wil wel proberen om het niet op te pakken. En we hebb ...
Snap ik heel goed! Je wil niet dat je relatie eronder lijdt maar misschien toch hierbij echt overleggen en ook vertellen waarom jij hem op wilt pakken. Dit is ook ineens heel anders voor je kleine en die moet er natuurlijk aan wennen maar die mag altijd weten dat mama er is. Misschien als die zich wat inleest snapt die dat wat meer, als moeder heb je veel sterker zo’n gevoel dan een vader. Ik heb hetzelfde ook wel is met mijn partner en ik laat hem zijn manieren ook inbrengen maar ik vertel ook duidelijk wat het met de kleine kan doen en dat ik ook de hele dag met hem ben dus je voelt het wat meer aan.

6 maanden geleden

Reactie op Denisek2001

Hij slaapt in zijn eigen bed en anders sliep hij altijd tussen ons in. Co s ...
Ja dat klopt! Dan kan het inderdaad ook voor je kindje lastiger zijn om in eens zo’n grote overstap te maken. Maar doe vooral waar jij je goed bij voelt! Jij kent hem het beste.

6 maanden geleden

Hoort inmiddels door te slapen. Wie zegt dat? Er zijn veel kinderen die niet doorslapen op die leeftijd en snachts wakker worden om welke reden dan ook. Dus ik vind persoonlijk dat dat uit het hoofd zetten is. Mijn oudste had ook een hele sterke slaap associatie: slapen = borstvoeding. Elke nacht elke 1,5 uur wakker tot ze 1,5 jaar was. Enige manier om dit te doorbreken was de associatie niet meer aanbieden. Ik trooste gaaf wel op andere manieren, naast mij in bed, hand geven, over hoofd aaien. Na een aantal weken klikte het en sliep ze door (afgezien van tanden, ziekte oid). Bij haar werkte het echt wel om die associatie te doorrekenen, maad zij was ouder en begreep een stuk meer dan een baby van 9 maanden. Doe wat goed voelt. Of zet door en geef troost op een andere manier. Je leert hem ook zelf te slapen, en dat is een hele waardevolle skill. Of ga door zoals het gaat en probeer het op een latere leeftijd waarop je kan uitleggen waarom de fles niet meer werkt snachts. Eventueel water aanbieden in een beker die je in zijn bedje legt en hij kan het zelf regelen later.

6 maanden geleden

Voor ons helpt het om te accepteren dat dit de situatie is. Tuurlijk zou het makkelijk zijn en veel tijd en frustratie schelen maar dat ze dit met o maanden "moeten" kunnen vind ik persoonlijk niet. Uiteindelijk zal het misschien zelfs averechts werken als jij je er ook helemaal niet goed bij voelt om hem te laten huilen want dat voelt hij ook weer aan en is er waarschijnlijk nog meer onrust. Slaap associatie zou je kunnen afbouwen door steeds om de paar nachten minder in de fles te doen, maar ook dat is normaal als ze op deze leeftijd nog een nachtvoeding nodig hebben. Onze oudste zoon van 2.5 sliep vanaf 7 weken door en ook echt klokje rond, maar ook hij heeft nu af en toe fases dat hij het vindt om in slaap te vallen met ons erbij dus het zegt ook niet altijd wat voor de komende tijd. De osteopaat heeft voor ons ook een aantal keer geholpen met bepaalde klachten, wie weet kan je dat is proberen. Het komt echt goed, luister naar je moederhart 😊

6 maanden geleden

Reactie op Joan_x

Snap ik heel goed! Je wil niet dat je relatie eronder lijdt maar misschien ...
Ja dat probeer ik vaak ook, maar we zijn beide erg eigenwijs. Hij zegt dat dan ik eens naar hem moet luisteren en ik andersom🙈. Ook wat betreft het warme weer. Ik geef aan dat er geen doek over de kinderwagen moet, want dan word het te snel warm en zegt hij dat t wel kan… dan denk ik zoek het eens op. En ja klopt als moeder heb je een veel sterkere band.. maar als we praten dan komen we er uiteindelijk wel uit

VRIEND

6 maanden geleden

Ik zou een slaapcoach inschakelen (met verwijzing van de huisarts wordt het vergoed, of iig kan het vergoed worden). Een slaapcoach kan helpen bij het vinden van een methode wat voor jou ook prettig voelt. Ons kindje had aangeleerd dat als hij snachts wakker werd, hij melk nodig had om verder te slapen. We hebben hem de 1e twee nachten op aanraden van de slaapcoach slechts 30 sec. laten huilen en na 5 min. mocht hij gewoon drinken. Na 2/3 nachten kwam hij nog maar 1x 's nachts en ondertussen slaapt hij door (na verschillende tips/uitprobeersels van de slaapcoach). Wat ik bedoel te zeggen, er zijn ook echt andere manieren mogelijk waar je je mogelijk prettiger bij voelt. Sterkte!

6 maanden geleden

Reactie op Denisek2001

Ja dat probeer ik vaak ook, maar we zijn beide erg eigenwijs. Hij zegt dat ...
Ja dat is zeker waar met communicatie kom je heel ver! Ik zou wel als moeder zijnde bij sommige dingen toch op m’n standpunt blijven omdat je het ook niet voor niks zegt en dat is ook lastig maar het is uiteindelijk voor een goed doel en dat is jullie zoontje! Ik zou het even op jou manier proberen op de dagen als hij er niet is en dus oppakken troosten en weer weg leggen. Het duurde bij mij ook best even maar het heeft resultaat gegeven en ik probeerde zelf zo rustig mogelijk te blijven en het is gewoon proberen hè. Ik dacht als het vandaag niet lukt proberen we het morgen nog een keer, wat mij meer rust gaf en ik gaf dit automatisch door aan m’n zoontje. Als ik gestresst was lukte het niet!

6 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoort inmiddels door te slapen. Wie zegt dat? Er zijn veel kinderen die ni ...
CB vertelde ons dat een baby vanaf 5 maanden al door zou moeten kunnen slapen. Dit betekent natuurlijk niet dat elke baby dit kan. Maar elk kind in anders. We proberen ook dit te doorbreken, door hem in zijn eigen bed te laten liggen en zelfstandig te laten slapen. Dit is dag 2, dus natuurlijk lukt het niet direct. We troosten hem op een andere manier door bij hem te zitten en te vertellen dat we bij hem zijn en dat hij moet slapen. Maar ik houd het geen 1,5 vol om dit nog te doen. Zeker omdat ik 5/7 dagen alleen ben. Water mochten we hem ook niet geven… ze legde uit dat drinken tijden het in slaap vallen slecht is voor het melk gebit. Na het tandenpoetsen geen drinken/eten meer. Water tast natuurlijk je gebit inprincipe niet aan, maar dan word het weer een gewenning..

6 maanden geleden

Reactie op Lisaabc

Ik zou een slaapcoach inschakelen (met verwijzing van de huisarts wordt het ...
Heel erg bedankt! Misschien is dit inderdaad een idee!

6 maanden geleden

Reactie op Denisek2001

CB vertelde ons dat een baby vanaf 5 maanden al door zou moeten kunnen slap ...
Oja het ligt er echt aan wie je spreekt bij het cb. Ik heb zoveel mensen daar gesproken maar ook kinderartsen in het ziekenhuis, iedereen zegt weer wat anders. Het is ook wat je er zelf mee doet. En dat slaaptrainen kan inderdaad erg lang duren de eerste keren. Als hij echt overstuur is zou ik hem toch wel oppakken. Als hij weer rustig is in bed leggen en zo doorgaan. Ik zou zeggen doorzetten en dan heb je er straks profijt van met rustigere nachten. Geen ander moment, vakantie oid dat je vriend kan komen helpen? Ik zou ook heb water geven tijdens het in slaap vallen. Maar mocht hij snachts wakker worden met echte dorst, zeker met de hitte, zou ik eerst water aanbieden. En dan niet om mee in slaap te vallen maar alleen voor de dorst.

6 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Oja het ligt er echt aan wie je spreekt bij het cb. Ik heb zoveel mensen da ...
Ja klopt heb je helemaal gelijk in! Het is tenslotte een advies van hun en wat je ermee doet moet je zelf weten. Ja op de dagen dat hij er kan zijn is hij er gelukkig ook

6 maanden geleden

Kijk eens op instagram naar Bureau Van Slaap, zij geven super goede tips maar bieden ook coachingsessies aan, zij zijn juist voor het liefdevol in slaap laten vallen en niet met huilen, misschien kan je contact met hun opnemen en kunnen zij tips geven

6 maanden geleden

Wij hebben een schommelstoel op de kamer. Als mijn zoontje wakker werd en niet verder wilde slapen door een tutje te geven, dan pakte ik m altijd ff op om te troosten. Ik ga dan altijd ff een paar minuten zitten. Zodra ik m vasthield was hij bij mij al stil. Je kunt dan zelf ook gewoon ff (met je ogen dicht) zitten. Hierdoor werd ik er zelf minder wakker van. Na een paar minuten begon ik uit te leggen. " we gaan zo weer lekker slapen, mama gaat ook weer naar bedje toe. We zien elkaar morgen weer dan kunnen we weer verder kroelen. Ik ga jou zo in je bedje terug leggen." 9 van de 10 keer was hij dan akkoord, hij had z'n kroeltijd weer ff gehad. Als hij niet akkoord was, dan deed ik t weer opnieuw. Niet op advies van iemand, maar dit werkte voor ons. Het jezelf ook zo makkelijk mogelijk maken. Ff in de stoel kroelen is beter in de nacht dan een uur naast z'n bed moeten staan om te aaien.

6 maanden geleden

Ik herken veel in jou verhaal maar er zit ook een verschil in. Ik herken het gedeelte met je vrienden jou dat de keuzes die jij maakt niet in lijn liggen met wat je vriend wil en dat daar dan discussies van komen. Ik heb een vriend die doordeweeks weg is omdat hij bij defensie werkt en de kazerne 2 uur rijden is dus ik doe veel dingen alleen, dus snel ook mijn eigen gewoontes wat niet altijd in lijn ligt met de ideeën van mijn vriend. Wat ik voor jou helaas niet herken is het snachts niet willen slapen maar ik leg je wel graag uit wat wij hebben en hebben gedaan voor mijn dochter haar slaapje in eigen bed snachts. Ik heb mijn dochter vanaf 3 maanden al in haar eigen bedje gelegd en ze sliep daar al door maar geloof me ik heb met spongetjes nu ook dat ik er soms meer moeite mee heb omdat ik ineens weer een fles moet geven snachts. Vooral nu met tandjes omdat ze ook 9 maanden is komt ze slecht in slaap. Bij mij helpt juist de fles geven. Ik geef een deel op de commode tijdens het luier verschonen en pyjama aan doen. De rest van de fles geef ik als ik haar in bed heb gelegd. Dan zet ik TikTak aan zodat ze van die getingel rustig wordt en in slaap valt. Nu zal ik vast heel veel haat krijgen omdat ik dit doe maar bij mij helpt dit en ze slaapt vaak binnen 10 min zonder dat ik in haar kamer moet zijn. Ik heb trouwens wel een fles met fleugeltjes er aan want mijn dochter wil helaas alles zelfstandig doen. Ik zeg niet dat je mijn tips moet overnemen maar ik wil je laten weten dat ik dingen herken en dat je je gehoord voelt. Jullie doen het goed alleen iedere baby is anders en als iets helpt voor jullie en het misschien niet helemaal volgens de lijnen van de mafia moeders is dan denk ik altijd aan een paar dingen.. is mijn dochter gezond, is mijn dochter gelukkig en ben ik en mijn man gelukkig. Zoja dan heb je de basis al goed zitten en daarop kan je gaan werken. Bepaalde dingen zijn misschien niet goed maar het is voor tijdelijk een oplossing

6 maanden geleden

Het klinkt als je kindje er nog niet klaar voor is om zelfstandig in slaap te vallen, ook al zijn jullie er wel klaar voor. 50% ongeveer van de kinderen tegen de tijd dat ze 1jaar zijn kunnen zelfstandig in slaap vallen. Het is echt niet zo dat alle kinderen dat moeten kunnen. En met een flesje in slaap voeden is heeel normaal voor babies, dat hebben veel babies nodig,en jullie hebben daarin echt niets verkeerd gedaan! Ik raad de aan het boek Zachte Nachten te lezen (of te luisteren op Spotify) of de podcast op Spotify van liefde van een moeder te luisteren. Dan zal je zien dat je het echt goed doet zoals je het deed. En luister altijd naar je gevoel, als je kindje huilt en je wilt em oppakken gewoon doen hoor! Je gevoel is zo sterk om een reden, je kindje heeft je dan nodig.

6 maanden geleden

Reactie op MRL-Hoornweg

Ik herken veel in jou verhaal maar er zit ook een verschil in. Ik herken he ...
Wat fijn dat je zo manier heb gevonden dat voor jullie helpt. En wat vervelend dat je ook veel alelen moet doen…. Je doet wat goed voelt voor je kind en daar mag niemand wat van vinden !