9 Reacties

4 maanden geleden
Nee, ik heb hetzelfde... ik heb nog een lakentje over haar heen en soms doe ik haar handjes er onder, maar ze slaapt het liefst met armpjes naast haar hoofd, dus dan gaan ze weer naar boven. Maar ik denk ook dat een baby wel gaat huilen als hij het koud heeft of zich ongemakkelijk voelt, toch? En bij mij slaapt ze verder wel goed met haar koude handjes.

4 maanden geleden
Ik doe sokjes over de handjes niet dat het altijd werkt. En de ene slaapzak dan zitten z'n handen er ook in. Gebeurt niks mee want hij ligt altijd met handjes omhoog.

4 maanden geleden
Reactie op roeliieen
Heel normaal dat de handjes en voetjes koud zijn, hoef je niks aan te doen ...
Dit.
Handjes en voetjes zijn het uiteinde van de doorbloeding en aangezien alles in slaap trager gaat (oa hartslag en ademhaling), krijg je dit als resultaat.
Zolang ze niet opkruipen in een balletje, koud aanvoelen in nekje of heel onrustig slapen hebben ze het niet (te) koud.

4 maanden geleden
Reactie op S_2021
Dit.
Handjes en voetjes zijn het uiteinde van de doorbloeding en aangezie ...
Het is normaal, dat weet ik. Maar het is niet comfortabel voor ze, vandaar mijn vraag

4 maanden geleden
Reactie op baby2onthewayy
Het is normaal, dat weet ik. Maar het is niet comfortabel voor ze, vandaar ...
Mag ik vragen waarom je zegt dat het niet comfortabel voor ze is? Als ze er niet wakker of onrustig van worden lijkt het me niet dat ze er last van hebben (in tegenstelling tot elke kleine scheet 😉😂)
Je geeft misschien ook wel eens iemand een hand die hele koude handen heeft maar dat zelf niet zo ervaart of last van heeft. Het is denk ik meer een zielig idee, maar denk niet dat ze er oncomfortabel bij zijn.
Mocht je er wel iets aan willen proberen, hoe is je slaapkamer temperatuur, tussen 16-18 graden wordt geadviseerd, misschien kun je daar nog iets mee doen?
En evt toch slaapzak met van die omslag flappen (puckababy newborn bijv). Ookal legt ze haar handjes op haar gezicht is hier volgens mij geen extra gevaar in want die zakken vanzelf weg (in tegenstelling tot nestje of op de buik waar ze echt klem komen te zitten tegen rand of in matras), maar misschien kun je dat eens navragen bij jeugdarts van het CB.