Hi dames,
Ik ben 2 weken geleden bevallen met een spoedkeizersnede. De gynaecoloog heeft mijn wond gehecht met 3 hechtpleisters die strak over de wond heen zitten. In de kraamweek werd dit regelmatig gecontroleerd door mijn verloskundige en kraamzorg. Toen zag het er steeds prima uit. In het ziekenhuis gaven ze aan dat de pleister vanzelf eraf gaat en dat dan de wond ook dicht zit, maar mijn verloskundige zei dat ik aan het einde van de kraamweek al de pleister eraf kon halen.
Ik heb de pleister er maar gewoon op laten zitten en bedacht maandag even te bellen naar het ziekenhuis om te vragen hoe en wat. Is er iemand die op een soortgelijke manier is gehecht? (Ik kan mijn wond trouwens zelf niet zien, omdat het echt in een huidplooi zit. Ik maak er wel dagelijks een foto van om te zien wat de status is.)
Nee hier gewoon met een draadje dat moet oplossen. Zaten wel pleisters op, maar die zijn na 3 dagen eraf gehaald. Ik had gister wel dat er een stukje draad uitstak. Die kon ik er gewoon voorzichtig uittrekken
Ik had een heleboel kleine hechtpleisters. Werd ook gezegd dat ze er vanzelf af zouden vallen. Met 2 weken lieten er 2 los. Paar dagen later zelf de rest er af gehaald.
Ik moest ze er na een week zelf afhalen, door ze voorzichtig los te peuteren terwijl je de warme douche erop zet. Was er wel even mee bezig maar deed geen pijn