17 Reacties
8 maanden geleden
Deed ons dochtertje ook een periode toen ze zo’n 5 maanden was. Het is blijkbaar ook een vorm van self-soothing. Net als bijv spenen of in een knuffeltje kruipen voor het in slaap vallen 😊
8 maanden geleden
Mijn zoontje van 7 maanden doet wanneer hij net in slaap moet gaan vallen zijn hoofd in het matras en dan zijn billen omhoog en dan ‘bonkt’ hij zeg maar zijn hoofd steeds in t matras en daarbij huilt ie ook . Is me verteld dat dat een manier is om zichzelf in ‘slaap te kunnen brengen ‘ en toch ook weer ‘wakker te blijven’ dit frustreerde me eerst en dacht eerst ook dat hij oorpijn of mischien hoofdpijn had . Maar was dus volgens de arts niet t geval.. beste is nog een second opinion vragen bij cb die weten het zeker wel wat het zou kunnen zijn ☺️
8 maanden geleden
Mijn dochter doet dit als ze zich in slaapt probeert te krijgen. Een paar weken terug (5,5 mnd) viel ze wat moeilijker in slaap en deed ze dit echt heel veel en heel druk. Ik zat er toen ook een keer naast in de auto en vond het er echt naar uit zien 😅 Maar ze doet het expres en het helpt haar, dus het lijkt mij normaal.
8 maanden geleden
Mijn zoontje deed dit toen hij last had van eczeem en jeuk. Vooral jeuk op zijn hoofd en oortjes. Hij had een hele droge huid ook. Binnen zijnn oorschelpjes was het schilferig en later kwam er allemaal eczeem
Op zijnn achterhoofd bij. Iig deed hij het omdat het jeukte. Na het smeren van allemaal verre cremes en verdwijnen van zijn eczeem is hij ermee opgehouden
8 maanden geleden
Volgens mij is dit self soothing toch? Om zich moe te maken om in slaap te vallen