17 Reacties

8 maanden geleden

Deed ons dochtertje ook een periode toen ze zo’n 5 maanden was. Het is blijkbaar ook een vorm van self-soothing. Net als bijv spenen of in een knuffeltje kruipen voor het in slaap vallen 😊

8 maanden geleden

Ja die kleine van ons deed dat ook een tijdje, cb zei dat het zelfregulerend is.

8 maanden geleden

Mijn zoontje van 7 maanden doet wanneer hij net in slaap moet gaan vallen zijn hoofd in het matras en dan zijn billen omhoog en dan ‘bonkt’ hij zeg maar zijn hoofd steeds in t matras en daarbij huilt ie ook . Is me verteld dat dat een manier is om zichzelf in ‘slaap te kunnen brengen ‘ en toch ook weer ‘wakker te blijven’ dit frustreerde me eerst en dacht eerst ook dat hij oorpijn of mischien hoofdpijn had . Maar was dus volgens de arts niet t geval.. beste is nog een second opinion vragen bij cb die weten het zeker wel wat het zou kunnen zijn ☺️

8 maanden geleden

dit is precies hetzelfde wat ik mee maak van maanden 3.... nu al bijna 4 maanden aan de gang.. ik lees ff mee

8 maanden geleden

Mijn dochter doet dit als ze zich in slaapt probeert te krijgen. Een paar weken terug (5,5 mnd) viel ze wat moeilijker in slaap en deed ze dit echt heel veel en heel druk. Ik zat er toen ook een keer naast in de auto en vond het er echt naar uit zien 😅 Maar ze doet het expres en het helpt haar, dus het lijkt mij normaal.

8 maanden geleden

Prikkelverwerking ?

8 maanden geleden

Fijn dat veel het herkennen. Ja hij doet het ook wel in de wagen ofz. Is dan moeheid signaal ofz? Ik heb echt geeeeen idee. Vind het er zo heftig uitzien, als ik zo snel nee schud word ik duizelig🤣

8 maanden geleden

Hey! Mijn dochter is over een week 7 maanden en sinds 2 dagen doet ze dat ook maar ik zie niks ernstig ofso, ze doet dat ook op schoot en is verder vrolijk denk iets nieuws ofso haha. Vindt ze best wel grappig want ze lacht er soms wel om 😂

8 maanden geleden

Volgens mij een vorm van self soothing

8 maanden geleden

Vermoeidheid?

8 maanden geleden

Mijn zoontje deed dit toen hij last had van eczeem en jeuk. Vooral jeuk op zijn hoofd en oortjes. Hij had een hele droge huid ook. Binnen zijnn oorschelpjes was het schilferig en later kwam er allemaal eczeem Op zijnn achterhoofd bij. Iig deed hij het omdat het jeukte. Na het smeren van allemaal verre cremes en verdwijnen van zijn eczeem is hij ermee opgehouden

8 maanden geleden

Reactie op Reese

Mijn zoontje deed dit toen hij last had van eczeem en jeuk. Vooral jeuk op ...
Verre moet zijn vette. Mijn zoontje zit aan mijn handen te trekken dus typen gaat lastig deze dagen 😅

8 maanden geleden

Een van onze meiden doet het ook als ze erg moe is, inderdaad om zichzelf te kalmeren en te gaan slapen. Niks om je zorgen over te maken!

8 maanden geleden

Onze zoon deed dit ook vanaf 4 maanden ong. Het lijkt nu juist weer minder te worden, hij is nu 6,5 maand. Volgens mij doet hij het vooral als hij moe is.

8 maanden geleden

Jep heel bekend, wij noemen het “StevieWonderen”. Onze meid doet het echt om in slaap te vallen in bedje en in de wagen. Al sinds klein en nu met ruim. 7 maanden nog steeds.

8 maanden geleden

Volgens mij is dit self soothing toch? Om zich moe te maken om in slaap te vallen

8 maanden geleden

Hier ook een baby van 6 maanden oud die het wel eens voor het slapen gaan doet of tijdens de laatste fles!