15 Reacties

4 maanden geleden

Wel herkenning maar geen tip, ik laat hem zijn gang gaan, in de hoop dat hij ervan leert.

4 maanden geleden

Hahaha gebeurt hier ook. Ik word er gestresst van, maar dit hoort nu eenmaal bij het oefenen.

4 maanden geleden

Kleinere stukjes geven?

4 maanden geleden

Rapsley kan ook met kleine stukjes! In deze leeftijd oefenen ze de pincet greep en kunnen ze kleinere stukjes voedsel pakken. De grote stukken zijn vooral zodat de baby het zelf kan vast houden en pakken, dus zoek een formaat wat hij kan pakken en naar de mond kan brengen. En als hij weinig kauwt zou ik nog wel kiezen voor zacht voedsel..

4 maanden geleden

Misschien is het dan juist goed om grote stukken aan te bieden, zo groot dat hij ze niet helemaal in de mond kan krijgen. Samen eten en dan zelf heel overdreven bijten en kauwen. Dan kan hij het afkijken en nadoen Wij zitten hier in een fase dat kleine stukjes ook gulzig doorgeslikt worden, grotere stukken gaat een stuk beter.

4 maanden geleden

Reply betekend niet perse groot! wij hebben dit gedaan en vaanf 6 maanden grote stukken en nu 9 maanden juist kleiner. De app Solid starters is heel handig, kan je per product zien hoe je het aanbied op welke leeftijd

4 maanden geleden

Reactie op SandyJR

Reply betekend niet perse groot! wij hebben dit gedaan en vaanf 6 maanden g ...
Nee klopt, I know. Ook als ik meerdere kleine stukjes voor hem leg doet hij snel meerdere stukjes in zijn mond. Ah top, thnx voor de tip!

4 maanden geleden

Reactie op FWx

Misschien is het dan juist goed om grote stukken aan te bieden, zo groot da ...
Als we samen eten en ik ga overdreven zitten kauwen lacht hij me uit, gezellig is het wel馃槃 Fijn dat jullie je weg erin hebben gevonden. Hier blijven we gewoon proberen

4 maanden geleden

Reactie op Anoniem_97

Hahaha gebeurt hier ook. Ik word er gestresst van, maar dit hoort nu eenmaa ...
Haha ja dat dus, wederzijds! Dat is ook zo, maak er mezelf gewoon meer te druk om dan nodig

4 maanden geleden

Ja hier stouwt hij ook alles in zijn mond. Ik bied momenteel gewoon iedere keer een kleine portie aan en als hij gaat stouwen motiveer ik hem om te kauwen. Als hij dat niet doet motiveer ik om uit te spugen en als hij het daarna nog een keer doet geef ik hem 1 stukje per keer. Maar meestal stopt hij wel nadat ik het een keer weggehaald heb. 馃槄

4 maanden geleden

Omg jaaaaa hier ook! Ik heb het boek van 'de kleintjes methode' en daar stond een email adres in waar je vragen kon stellen. Ik heb antwoord gekregen van Stefan Kleintjes en hij zei dat er idd baby's zijn die dat doen en dat je dan toch beter kan prakken. Bij ons is dat tot nu toe nog steeds zo, ze is 10,5 maand. Sommige harde dingen gaan nu wel goed, zoals broodkorst. Of kleine stukjes en dan 1 voor 1 geven omdat ze anders eerst alle stukjes in haar mond stopt. 馃槅 Heb jij ook dat je kindje niks uitspuugt? Mijn kindje houdt vellen van tomaat bijvoorbeeld in haar mond en probeert het steeds weer door te slikken en kokt het dan weer op. Inmiddels mag ik het wel uit haar mondje halen, dan pakt ze m'n pink en doet haar mond open 馃槅 en dan denk ik: meid, spuug het gewoon uit als een normale baby

4 maanden geleden

Reactie op AnnieFannie

Omg jaaaaa hier ook! Ik heb het boek van 'de kleintjes methode' en daar sto ...
Haha bizar h猫?! Ahh okee, ik zal het boek is opzoeken, thnx voor de tip! Fijn dat sommige dingen nu toch goed gaan. Ik geef me zoontje ook gewoon geen grote stukken. Wat kleinere stukjes fruit of brood gaat gelukkig ook beter. Moet het ook alleen wel stukje voor stukje geven. Ja klopt, mijne houd ook alles in zijn mond en mag er niks uit halen, dan raakt hij gefrustreerd. Ik laat hem dan maar, eten moet wel 'leuk' blijven. Denk dat hij mijn angst soms al voelt, wat ik niet wil voor hem. Hahaha zo te lelxen is ze dus lekker eigenwijs馃槅

4 maanden geleden

Reactie op Ma_ri

Ja hier stouwt hij ook alles in zijn mond. Ik bied momenteel gewoon iedere ...
Haha als ik 'wat ik als tip had gekregen' overdreven voor hem ga zitten kauwen zit hij me echt aan te kijken met een blik van wat doe jij en begint hij te lachen馃槀 Soms leg ik een paar stukjes voor hem neer, dat gaat soms goed, maar meestal stopt hij dan alles in z'n mond. Dus geef ik maar stukje voor stukje馃檲

4 maanden geleden

Hier ook een gulzig kindje die zich veel verslikte door zijn gulzigheid. Ik heb een prelogopedist laten meekijken ook omdat mijn zoontje niet kauwt maar zuigt op zijn eten. Haar tips waren vooral, kleine stukjes, stukje voor stukje geven zodat hij het zelf in de mond kan doen en pas een volgend stukje geven als hij zijn mond leeg heeft. Als die boos word zeggen dat hij rustig moet eten en de mond leeg moet zijn. Bij brood bijv eerst het brood zonder korst in stukjes geven zodat de honger prikkel weg is om daarna de broodkorst in wat langere stukken in zijn hand te geven zodat hij die zelf op kan eten. Jij houdt dus de controle en niet je kindje zelf. Stukjes zachtgekookte groenten geven maar dan klein en niet te groot maar wel groot genoeg zodat die kan oefenen met kauwen maar om het zo zacht gekookt is word het zacht in de mond. Hopelijk heb je hier wat aan, en vooral rustig aan en alles op zn tijd 鈽猴笍

4 maanden geleden

Reactie op Abietje

Hier ook een gulzig kindje die zich veel verslikte door zijn gulzigheid. Ik ...
Bedankt voor je berichtje! We geven hem indd al kleine stukjes en moet ook eerst z'n mond leeg zijn voordat we een nieuw stukje geven. Hier zuigt hij dus ook meer op z'n eten dan dat hij kauwt. Gisteren gaven we hem stukjes watermeloen, sommige stukjes waren wat harder, deze kauwde hij wel goed馃槄