9 Reacties

12 dagen geleden

Bij ons werd door de kraamhulp aangegeven dat de eerste dag 10ml is, 2de 20ml etc tot 90 á 110ml Onze baby woog bij geboorte 3660gram en dat is het uitgangspunt voor de berekening. Bovenstaande is een vuistregel die bij ons eeg goed werkte

12 dagen geleden

Wij hebben zelf een weegschaal aangeschaft om haar gewicht te controleren niet elke dag natuurlijk maar 1 a 2x per week. Zo kunnen we goed in de gatenhouden of ze genoeg binnen krijgt. Tip je zou de voeding ook door 7 of 6 delen. Dus dan word je som 3340 × 150 ÷ 7 of 3340 × 150÷6. Zo kan je veilig wat meer geven, het zijn ook richtlijnen elke baby is anders dus merk je dat jou baby echt wat meer nodig heeft kan je het eerst Zo proberen

12 dagen geleden

Reactie op timmie3

Bij ons werd door de kraamhulp aangegeven dat de eerste dag 10ml is, 2de 20 ...
Plus wij schonken de fles niet leeg naar bijv. 70ml en lieten dan 90ml erin. Wat ze meer dronk is mooi meegenomen

12 dagen geleden

Je kan ook de jeugdverpleegkundige van de GGD even een appje sturen. Tenminste, ik kan dat hier, weet niet of dag overal is? Maar zij kan je vast advies geven(:

12 dagen geleden

Kraamhulp mocht bij ons tot 100 ml opbouwen, daar zit hij nu ook op (7 dagen oud, geboortegewicht 3746, gister woog hij 3780) En vanaf dan neemt consultatiebureau het over zei ze. Het lijkt me dat je tot 100 sowieso langzaam mag opbouwen, 5-10 ml per dag. En goed kijken hoe je kindje erop reageert. Maar zou idd even bellen voor advies, dan weet je het zeker. Succes 🍀

12 dagen geleden

Bedenk me wel dat jouw kindje wat lichter is dus misschien is het dan geen 100. Zou dat even checken 🙂

12 dagen geleden

Ons zoontje kreeg met het zelfde gewicht, 90-100 dit was voldoende volgens het cb maar zelfs nu geven we hem nog af en toe bij. Dus kijk vooral wat jullie kindje nodig heeft maar 90-100 is normaal.

12 dagen geleden

60ml op dag 9 lijkt me ook nogal weinig. Idd met 10ml per dag ophogen tot 90+3 (100ml) en dat aanhouden tot gesprek met CB. Echt niet nodig om zelf een weegschaal te kopen, kindjes doen het prima op 100ml tot eerste CB gesprek en aangezien je daarna regelmatig weeg- en contact moment hebt bij CB wordt er tijdig advies gegeven voor ophogen van de flessen. Je doet het goed mama 🫶🏻

12 dagen geleden

Bij de eerste was ik ook super onzeker. Ze wilde meer dan dat ze ‘mocht’. Dus ik gaf haar elke keer eigenlijk te weinig. Ik was bang dat ik teveel gaf.. uiteindelijk zo’n spijt van. De kinderarts op CB zei: die formules hoef je niet zo letterlijk te nemen, het gaat er meer om dat je je kindje geen 2 liter geeft op een dag. Dus nu kijk ik lekker naar m’n dochtertje weer en dat gaat top :) Kijk naar je kindje! Je doet het goed!