33 Reacties
8 maanden geleden
Een slaapcoach is vooral geldklopperij. Het zijn vaak ouders die een trucje bij een eigen kind hadden en dat verkopen als de manier (met soms een slechter slapend kind als gevolg).
Algemeen vanaf 19.00 uur is het rustig. Dus rustig licht, rustige geluiden etc. Geen speeltijd dus. Wel kan het met 7 maanden helpen om je baby bij je in bed te nemen (en lekker saai gewoon ernaast liggen en slapen). Dit vanwege de slaapregressie.
Verwacht geen wonderen als je een keer iets verandert. Verandering duurt soms wel een goede week voor je effect ziet. Ik zou het houden bij 1 ding i.p.v. alles door elkaar. Welke je kiest is aan jullie op basis van jullie ervaring. Een slecht slapende baby overdag werkt helaas ook door op de nacht dus probeer je winst vooral overdag te halen. De “makkelijkste” manier om te doorbreken is vaak heel lullig gezegd je kind wegbrengen naar een ander. Jullie zijn bij voorbaat (onbewust) al gestrest. Zodra je doel wordt “hij moet slapen” dat is het punt dat je meestal geen succes meer boekt. Bij een ander slapen ze dan ineens met gemak en uren achtereen. Verder de dag saai houden. Geen speelgoed met lampjes, geen uitstapjes, geen visite etc. Wil/kan je hem niet wegbrengen dan gaan voor succesgaranties, zoals autorijden, wandelen, draagdoek, wiegen etc net wat voor jullie kind werkt. Niet druk maken om gewenning, want alles is een fase. Hopelijk heb je hier wat aan.
8 maanden geleden
Ik zou zelf als ik jullie was een strak ritme van voeden en slapen aanhouden. Wij volgen een slaapgids met schema's per maand van de leeftijd van baby. Werkt als een trein. Wij hebben toen ook later nog n keer n slaapconsult gehad en zulke goeie tips gekregen.
Geen oververmoeide baby meer en baby weet precies waar hij aan toe is.
Werkt hier als een trein!
Succes hoor, klinkt erg zwaar op deze manier.
Hopelijk vinden jullie gauw een oplossing dat het beter gaat
8 maanden geleden
Heb je andere voeding al geprobeerd ? Ik ben slaapcoach en zoals ik jou verhaal lees. Kan het wel eens zijn dat hij niet lekker op de voeding gaat.
8 maanden geleden
Het drukke spelen en vele prikkels geven zou ik niet doen tijdens zijn “officiële” slaaptijd.
Zorg dat jullie een ritueel hebben voor het slapen gaan. Half uur van te voren naar boven lekker klaar maken voor bedje, boekje, en fles op een rustige plek.
8 maanden geleden
Misschien iets anders maar is hij medisch ok? Misschien is er een onderliggende reden waarom hij slecht slaapt zoals mogelijke allergie, zware verkoudheid, veel slijmen in de longen, ziekte e.d.?
En als dit het niet is zou ik idd eens een week rust nemen en zowel overdag als ‘s nachts zo weinig mogelijk prikkels geven en voor succes slaapjes gaan indien mogelijk zoals auto, draagdoek e.d…
En verder proberen niet te veel de nadruk op te leggen… er zei me iemand van een andere cultuur hier in de westerse wereld zijn jullie zo hard bezig met schema’s rond slapen en eten voor baby’s … bij ons (Afrika) is niemand daarmee bezig.. wij doen wat we moeten (huishouden, voedsel zoeken of halen) en de baby slaapt als hij het nodig heeft en kan bvb tijdens een lange wandeling om water te halen ofzo slapen in de draagdoek maar wij gaan niet om dat uur elke dag om water gaan 🤷♀️
En ik merk sinds ik zelf de slaap wat losgelaten heb dat het hier toch makkelijker loopt 🫣
8 maanden geleden
Oh wij hebben dit ook gehad vanaf zijn geboorte. Ik weet echt hoe vreselijk dit is. Wij hadden de cirkel verbroken door hem zoveel mogelijk te laten slapen Door constant maar te wiegen. Hij was toen wel een stuk jonger. Daarna ben ik een ritme aan gaan houden met wakkertijden en een vast ritueel voor elk slaapje. Zo wist hij dat het bijna bedtijd was. Ik leg hem zeker niet in bed bij de eerste slaap signalen. Dan doet hij een hazenslaapje of ben ik super lang bezig. Wel is zijn bedtijd vroeg. Tussen 18.00 en 18.30. Later betekend oververmoeid en niet kunnen slapen. Verschillende dingen tegelijk zijn ook prikkels wat weer onrust veroorzaakt. Geloof me ik heb het ook gedaan. Nu heb ik alleen de white noise en kan hem zo in bed leggen zonder te wiegen. Het heeft echt lang geduurd voor hij het ritme door had. Daarna kwam de rust pas.
8 maanden geleden
Ik zou een slaapcoach via Bureau van slaap benaderen, deze werken heel liefdevol en kijken echt naar je kindje. Succes mama 🍀
8 maanden geleden
Onze zoon was al vrij snel vanaf zijn geboorte oververmoeid. Slapen overdag en 's nachts was drama. Eerst gingen de nachten nog wel, maar na 4 maanden was dat ook drama. We hebben onze zoon veel slaap in onze armen geboden, want slaap is slaap. We werden daar alleen zelf helemaal gek van.. want we sliepen daardoor zelf slecht en zagen elkaar nog weinig. Omdat we overdag afwisselden met slapen in onze armen op zijn kamer.
Ondertussen knaagde bij ons het gevoel dat er meer aan de hand moest zijn. Uiteindelijk, na een aantal pogingen, bij de kinderarts terecht gekomen. De ontlasting liep altijd al moeizaam, soms wel 6 dagen niet poepen. We hebben een tijdje elke dag een halve klysma moeten geven in combinatie met laxeermiddel (Macrogol). Nou, er kwam ontzettend veel oude poep uit. Alleen maar dikke konijnenkeutels. Na de klysma's bleef de ontlasting uit. Momenteel zitten we al op 8 gram Macrogol per dag. Daar lijkt onze zoon het goed op te doen.
Sinds een aantal dagen gaat het slapen beter. Onze zoon is veel rustiger geworden en overstrekt zich niet meer. Het was voor een aantal weken terug nog veel schreeuwen en overstrekken. Vannacht zelfs voor het eerst doorgeslapen en gisteren een keer anderhalf uur overdag in zijn bed geslapen. We nemen hem nog steeds (overdag) een keer bij ons voor een slaapje, als dat nodig is. We proberen de vicieuze cirkel te doorbreken. Nu hij geen pijn meer lijkt te hebben, slaapt hij beter en is hij vrolijk. Hij wordt nu soms blij wakker.. dat kennen we niet.
Wat ik wil zeggen: Ga kijken of er medisch iets aan de hand kan zijn.
Het klinkt misschien gek, maar ik weet hoe machteloos, gefrustreerd en verdrietig jij je voelt. Het is voor jullie allemaal erg zwaar. Ik hoop dat jullie hier snel uit gaan komen.
8 maanden geleden
Reactie op newmommy😍
Een slaapcoach is vooral geldklopperij. Het zijn vaak ouders die een trucje ...
Super bedankt voor je uitgebreide bericht ❤️❤️ Gisteren de baby bij me in bed genomen en hij is in ieder geval niet huilend wakker geworden elke cyclus. Wel om de 2/3 uur. Dat is al een verschil haha. Wel wordt hij nog steeds rond 20u wakker (na 1 of twee cyckussen) en weigert dan te slapen tot 21u/22u
8 maanden geleden
Reactie op Aria1996
Ik zou zelf als ik jullie was een strak ritme van voeden en slapen aanhoude ...
Heb je een voorbeeldschema voor me?
8 maanden geleden
Reactie op Krissieeeee
Heb je andere voeding al geprobeerd ? Ik ben slaapcoach en zoals ik jou ver ...
Hij krijgt borstvoeding. Koemelk allergie is niet van toepassing.
8 maanden geleden
Reactie op AnneliesDu
Misschien iets anders maar is hij medisch ok? Misschien is er een onderligg ...
Medisch helemaal in orde. We zijn ook vaker naar een osteopaat geweest. Helaas slaapt hij niet in het daglicht dus draagzak of kinderwagen werken niet. De auto ook niet, zelfs in het donker. Met dat laatste stuk heb je helemaal gelijk. We zijn er veel te veel mee bezig.. ik baal wel dat hij alleen in het donker slaapt. Komt denk ik omdat hij zó nieuwsgierig is dat hij alles wilt meekrijgen.
8 maanden geleden
Reactie op Mevrouwes
Kijk eens naar possum sleep. Ritme en wakker tijden werken niet voor mijn b ...
Heb je hier een linkje of boek van oid?
8 maanden geleden
Reactie op Liana92
Oh wij hebben dit ook gehad vanaf zijn geboorte. Ik weet echt hoe vreselijk ...
Wat voor ritme hebben jullie nu? En hoe lang na de eerste slaapsignalen leg je hem op bed?
Je geeft aan dat hij moeilijker slaapt als je hem na 18.30 op bed legt. Is zijn gedrag bij te laat op bed leggen vergelijkbaar met het spoken van mijn zoontje denk je?
8 maanden geleden
Reactie op Anoniem_97
Hij krijgt borstvoeding. Koemelk allergie is niet van toepassing.
Dit blijkt niet waar te zijn met de nieuwste onderzoeken… bij onze oudste dochter ook 5 maand gesukkeld met slecht drinken, stoelgangproblemen en niet slapen en bleek toch koemelkeiwitallergie te zijn tijdens de borstvoeding.. na 2 weken dieet hadden we een ander kind (lees rustig, extreem veel slaap inhalen en plots vrolijk). Nu hebben we net hetzelfde met de jongste maar heb ik zelf veel sneller beslist om alle koemelk te mijden. Het voordeel van borstvoeding is dat je geen arts nodig hebt maar je het zelf kan testen met zelf op dieet te gaan en koemelk kan mijden (maar dan wel echt op alles letten zoals koekjes, brood ed). Maakt hier een gigantisch verschil!
8 maanden geleden
Reactie op Anoniem_97
Heb je hier een linkje of boek van oid?
https://possumssleepprogram.com/ ik doe er verder niks officieels mee ofzo maar de basisprincipes van slaapdruk, verveeld ipv oververmoeid. Babies hebben behoefte aan prikkels. Vast dag nacht ritme maar dutjes zijn random en soms maar een kwartiertje. In slaap voeden is prima, in slaap laten huilen niet. om even een grof idee te geven.