9 Reacties
22 dagen geleden
Dit heb ik op internet gevonden;
De algemene richtlijn is ongeveer 150 ml per kilo lichaamsgewicht per 24 uur. Weegt je baby bijvoorbeeld 4 kilo, dan zou hij genoeg hebben aan 4 x 150 ml = 600 ml per dag. Maar dit is alleen een richtlijn. Je baby bepaalt zelf hoe vaak en hoeveel hij wil drinken. Als je baby ongeveer zes natte luiers en twee tot vijf poepluiers per 24 uur heeft, goed groeit en levendig is, dan weet je dat hij genoeg binnenkrijgt.
Zelf ben ik ook overgestapt van bv naar kunstvoeding want was opgenomen in t zk met een borstontsteking. Maar daar adviseerde ze mij om alle kleine beetjes (al is het een druppel) bij de kunstvoeding te mengen. Hoef je niet als extra erbij op te tellen.
Hopelijk heb je hier wat aan
22 dagen geleden
Je zou ook boezemvriendjes kunnen slikken om de productie omhoog te krijgen en mocht dit niet genoeg zijn zou je ook met de huisarts kunnen overleggen voor eventueel medicatie.
Ik gebruik nu een combinatie van boezemvriendjes en medicatie (2 capsules 3x per dag en 3x per dag donperidon) ik had eerst max 40 cc na zo veel mogelijk kolven en aanleggen (ookal was dit niet goed voor de kleine omdat ze te klein is om genoeg energie uit een voeding te krijgen ipv alles op te gebruiken voor een voeding) en nu vandaag een voeding vooruit kunnen kolven!
21 dagen geleden
Ik heb hetzelfde gehad. Ben nu gaan afbouwen met kolven. Het kost me echt te veel energie, tijd en stress. Dus we gaan nu langzaam over op kunstvoeding.
Tobi is nu bijna 4 weken en krijgt 90cc+3 schepjes dus 100cc per voeding. Soms iets meer. We hebben sinds gister een babylatte om het nog makkelijker te maken.
21 dagen geleden
Reactie op jolienS96
Ik heb hetzelfde gehad. Ben nu gaan afbouwen met kolven. Het kost me echt t ...
Ja, precies ik ook! Het kost mij ook echt teveel energie. Aanleggen, kolven + extra voeding fles en dan nog eens laten slapen. Alhoewel ik het echt jammer vindt.. maar goed moet ook aan m’n eigen gezondheid denken want dat voelt ze ook aan..