8 Reacties

7 dagen geleden

Ja, hier nog wel een wat vollere buik. Het lijkt een beetje alsof ik 18 weken zwanger ben (zo zag ik eruit met 18 weken in ieder geval) en het hangt inderdaad wel wat meer. Voornamelijk aan de onderkant van de buik. Ik volg vanaf deze week een schema voor vrouwen die net bevallen zijn. Doel is niet om een platte buik te krijgen o.i.d. maar op een verantwoorde wijze de spieren etc die het zwaar gehad hebben de afgelopen periode te herstellen en goed te gebruiken (en daarmee hopelijk een verzakking of andere complicaties op lange termijn te vermijden). Het begint met ademhalingsoefeningen en lichte aanspanning van de core+bekkenbodem en breidt uit naar sportoefeningen met gewicht (thuis of gym). Je krijgt ook veel info over het bekken, de impact, de risico's van te snel te veel willen etc. Sterkher postnataal fit heet het geloof ik. Ben ik tegen gekomen via dit forum en er waren best wat dames enthousiast over. Als je liever niets uitgeeft dan heb je op YouTube volgens mij ook wel kanalen die zich richten op herstel van het lichaam na de bevalling. Volgens mij is er in de septembergroep een topic over.

7 dagen geleden

Reactie op Hibiscus

Ja, hier nog wel een wat vollere buik. Het lijkt een beetje alsof ik 18 wek ...
Goede tip, ik ga Sterkher eens bekijken. Vind youtube video’s zelf iets te vrijblijvend, dat hou ik niet vol. Bij mij ziet er het inderdaad ook uit alsof ik 18 weken zwanger ben ongeveer.

7 dagen geleden

Goede tips hier! Hier helaas ook nog een buik alsof ik zwanger ben, maar dan veel slapper. Ik was voor mijn zwangerschap plat daar, dus merk dat ik er ook wel veel moeite mee heb… nou ja, tot ik mijn kleine droppie weer zie 🥰🥰❤️❤️. Die buik komt vast wel weer goed, ooit, ook al is het heel snel.

7 dagen geleden

Hier hetzelfde… had gedacht dat er in deze weken ook wat meer af zou gaan. Maar idd, het is voor iets heel moois geweest, maar hoop idd dat er nog wel wat gaat veranderen!

7 dagen geleden

Voor mij is het 5 weken geleden, als ik sta is me buik wel weer redelijk plat maar als ik zit dan ligt er wel een rolletje huid wat er niet mooi uit zien

7 dagen geleden

Ik was hier ook enorm benieuwd naar. Want ik baal echt, ik weet dat het maandag nog maar 6 weken geleden is. Het is ook echt al weer redelijk plat, maar niet zoals het was. En dat is ook allemaal logisch. Maar ik had de gehele zwangerschap geen enkele striae. Mijn vriend heeft nog een foto dat we net in het ziekenhuis waren, hier is op te zien dat ik echt niets had. En nu zit heel m’n onderbuik onder😭 word er echt zo verdrietig van. En dan helemaal te bedenken dat het door het persen komt en hij uiteindelijk met een keizersnede is geboren. Dus dat persen is in mijn hoofd ook nog eens voor niets is geweest, net zoals die striae. En dan door die keizersnede heb ik ook echt een hangbuikje ofzo. Vind het echt vreselijk.

7 dagen geleden

De striae komen niet door het persen. Het kan zijn dat ze toen nog niet zichtbaar waren en pas duidelijk worden als het niet meer op spanning staat. Striae worden in de loop van de tijd echt veel minder duidelijk. Vorige zwangerschap ook gehad en is toen mooi weggetrokken, nu weer opnieuw. Ik maak mij er geen zorgen over. 9 maanden op, 9 maanden af...

7 dagen geleden

Reactie op Rw1

De striae komen niet door het persen. Het kan zijn dat ze toen nog niet zic ...
O niet? Dan heeft het ziekenhuis me verkeerd geïnformeerd. Maar fijn dat ze bij jou terecht minder duidelijk zijn geworden. Hoop dat dat bij mij ook gaat gebeuren, moet het inderdaad maar de tijd geven.