124 Reacties
vorig jaar
Hier ook keizersnede gehad, maar ik heb mij niet echt aan het advies gehouden wat ze gaven. Niet bewust, maar omdat ik er eigenlijk weinig last van had en dus onbewust alles al vrij snel weer deed (huishouden, autorijden, tillen etc). Sporten en paardrijden heb ik na goedkeuring van de gynaecoloog ook meteen opgepakt, ook daarin geen klachten gehad. Net wat Jr28 al zegt, je voelt het heel goed als je teveel hebt gedaan. Dus zelf zou ik zeggen, als jij je goed voelt dan lekker wat gaan doen :-)
vorig jaar
Uk heb 14/10 een spoedkeizersnee gehad en het herstel ging heel snel. Ik voelde me lichamelijk best prima na de keizersnede. Ben daarin ook wel een beetje over mijn grenzen heen gegaan. Je wilt zo graag zoveel doen, zeker rondom je kind. Toen onze situatie rustiger werd, werd ik teruggefloten. Het leek alsof ik toen alles pas goed ging voelen. Ik heb me 1 a 2 weken een bejaard vrouwtje gevoeld met opstaan en bewegen. Sinds een week gaat dat weer stukken beter en merk ik flinke vooruitgang.
Ik denk dat je het zelf best aan kan voelen maar pas wel een beetje op dat je in drukte of enthousiasme niet té snel probeert te gaan. Kleine klusjes doen is bijvoorbeeld weer wat anders a een heel huis proberen te poetsen in een dag.
vorig jaar
Pff ik vind het tot nu toe maar vies tegenvallen, bij mij werd het last minute ook een spoedkeizersnede 1 dagje later en helaas onder algehele narcose (wel heel dankbaar dat ze dat kunnen btw maargoed) ik merk dat ikzelf wel heel veel last heb ook nog van de narcose denk ik. Fysiek gaat het nu wel iedere dag echt met sprongen vooruit, vloei idd ook niet meer sinds 2 dagen maar ben gewoon echt heel snel nog steeds heeel moe dus daar probeer ik maar een beetje naar te luisteren. Ik wil vooral heeel graag in bad haha maar ik denk ook niet dat ik daar in totaal 6 weken mee ga wachten 😋
vorig jaar
Waarom wachten jullie met autorijden?
Want dat deed ik na 2.5 week al.
Ik ben morgen 4 weken verder en ik ga best goed. Uiteraard geen zware dingen tillen en sporten maar doe elke keer weer wat meer.
Eerste week voelde ik mij wel echt overreden. Maar had ook een zware bevalling met 2 ruggen prikken en keizersnee onder narcose.
vorig jaar
Hier nu 1 maand geleden.
De eerste week bijna niks gedaan en veel rust gepakt.
Daarna rustig aan weer dingen gedaan.
Heb nog wel 3,5 week pijnstillers geslikt. Heb/had echt een pijnlijke plek aan de rechterkant. En vooral einde van de dag werd dat steeds pijnlijker. Na 3 weken deed ik alles weer. Ik let wel op om niet te zwaar te tillen en probeer niet te stofzuigen (2x kon ik het niet laten). Het is niet dat ik heel het huis sta te poetsen, want aan zoveel kom je niet toe met een baby. Maar gewoon de was, wasmanden tillen, koken, vaatwasser, boodschappen, autorijden ed.
vorig jaar
Ik ben op 2/11 bevallen met een spoedkeizersnede en heb me de eerste week echt beroerd gevoeld. Had toen echt hulp nodig met opstaan en het huishouden deden mijn moeder en man. Toch ging ik toen hele kleine dingen, omdat ik me er echt aan stoorde en het niet kon loslaten. Dit heb ik in de 2de en 3de week echt heel goed gevoeld en was ineens heel erg vermoeid en weer meer pijn aan mijn buik. Ik probeer nu weer wat rustiger aan te doen en in kleine stapjes klusjes te doen in huis, maar niet tillen en stofzuigen/dweilen omdat dit echt te veel druk zet op je buik. Tot nu toe 1 keer autogereden, maar dit voelde achteraf niet heel prettig dus dat stel ik nu weer even uit. Verder inderdaad gewoon echt naar je lichaam luisteren en klusjes zo veel mogelijk spreiden om het haalbaar te houden.
vorig jaar
Ik vind het ook lastig om de grens te herkennen. Als ik te veel doe gaan de zijkanten van de wond enorm trekken. Ik doe nog niet echt veel in het huishouden behalve baby gerelateerd. Wel probeer ik kleine rondjes te lopen buiten. Vind het best pittig soms... (Terwijl ik dat eerst niet vond, dat zegt waarschijnlijk dat ik te snel te veel deed)
vorig jaar
Reactie op Indy89
Waarom wachten jullie met autorijden?
Want dat deed ik na 2.5 week al.
Ik ...
Omdat tegen mij gezegd is dat je 6 weken moet wachten ivm verzekering.
Je zou niet verzekerd zijn als er iets gebeurt is. Omdat je een operatie gehad hebt.
Of het zo is weet ik niet. Maar wil het risico niet lopen. Je bent niet altijd zelf degene die een ongeluk veroorzaakt
vorig jaar
Hier ook een keizersnede. Ik doe de laatste week al echt wat meer. Van echt niks plat liggen bed in de woonkamer, naar nu kleine rondjes om het huis, was vouwen beetje troep opruimen. M’n man is ook nog thuis dat is heel fijn, hij houd de was draaiende kookt etc. Verder proberen we elke dag even de deur uit te gaan, gewoon met de auto naar een koffietentje in het dorp bijvoorbeeld. Dit gaat allemaal oké! Als ik te veel heb gedaan dan voel ik ook de zijkanten vd wond trekken.
vorig jaar
Ik ben op 30-9 uiteindelijk bevallen met een spoedkeizersnede. Omdat ons kindje wat groter is en ik op een gegeven moment toen mijn man weer ging werken haar natuurlijk de hele dag alleen moest tillen ging mijn wond weer een stukje open staan (dit was bij 4 weken). Nu blijft het een gedoe om dat stukje dicht te houden. Dus ik zou niet te snel tillen als het niet nodig is 😊
vorig jaar
Ik ben nu 5 weken geleden bevallen met een keizersnede. De eerste week had ik veel pijn maar daarna ging het snel al beter. Nu doe ik eigenlijk alles behalve auto rijden ivm mijn verzekering. Gister ben ik alleen flink terug gefloten door mijn lichaam. Ik kan bijna niks meer tillen, mijn knie, heup en rug doen flink zeer en ik heb veel last van mijn buik. Tijdens mijn zwangerschap had ik veel last van rug en heupklachten maar die leken als sneeuw voor de zon verdwenen zodra ik bevallen was.
Ik ben alleen bang dat ik nu teveel heb gedaan. Kan het zijn dat ik nu blijvende schade heb of dat ik hier langer last van zal houden?
vorig jaar
Zelf na de vorige keizersnee ook te snel te veel gedaan. De klap kwam echter later. Maanden vermoeidheid plus 2 littekenbreuken. Ik dacht t allemaal wel aan te kunnen want voelde me goed opzich. Achteraf echt spijt van gehad.
Hoe lastig t misschien ook is dat je even minder mag, beter dat dan later de rekening krijgen. 😅
vorig jaar
Hier maand geleden. Gisteren wel even met mijn neus op de feiten gedrukt bij de bekkenfysio 🥴.
Ik wandel al erg veel en opeens had ik zo'n last. Ben dus toch te snel gegaan. De tips die ik kreeg, naast oefeningen,
- via je zij uit bed komen, net als bij zwangerschap
- je buik intrekken bij tillen en bukken. Alsof je je kind even binnenboord trekt of een rits dichtdoet van een te strakke broek
- 3 keer per dag een kwartier plat op je rug, dat is de manier om je bekkenbodem te ontspannen
- niet lang wandelen maar vaker kort. Of fietsen, dat is minder belastend.
Hier heftige bevalling gehad en de stress duurt weken voor het uit je lijf is. Kan ook meespelen in dat ik nu na een maand meer last krijg. Denk dat dat voor velen van ons geldt.
Al met al vond ik het niet leuk om te horen, maar wel goed. Ik was ook vergeten dat het niet alleen een snee in mijn huid is en dat het een zware buikoperatie is 😵💫
vorig jaar
Reactie op Flynn123
Oei, dan moet ik maar echt rustiger aan gaan doen. Is het uiteindelijk goed ...
De littekenbreuken gaan niet meer weg vanzelf. Hier kan een operatie voor gedaan worden maar de voor en tegens wogen voor mij niet genoeg om dit te doen. Kon daardoor niet meer zwaardere dingen tillen helaas dan kreeg ik enorm last.
Inmiddels opnieuw keizersnee gehad dus deze is opnieuw open en dicht gegaan. Mij is verteld dat het zonder kuntstof matje erachter wel kwetsbaarder zou blijven plus in de zwangerschap door de druk ze wat groter konden worden. Tot nu toe zit het nog wel goed dicht, recent gecheckt bij de na controle. Maar ben nu hierom wel extra voorzichtig kwa belasten etc. Pas sinds afgelopen week begonnen met wat tillen omdat t moet wegens omstandigheden. Ben benieuwd of t sterk dicht blijft nu
vorig jaar
Als we op de bank zitten is het vaak leuk om met opgetrokken knieën te zitten en daar m’n kindje tegenaan te laten zitten zodat we elkaar kunnen aankijken.
Hebben jullie dan ook last van de keizersnede door de druk van de voetjes en het gewicht?