1616 Reacties

2 maanden geleden

Ik trap af... Ik twijfel tussen het aanschaffen van 2 metalen kruiken of 1 metalen kruik en 1 elektrische kruik. Wat raden jullie aan en waarom?

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Ik trap af... Ik twijfel tussen het aanschaffen van 2 metalen kruiken of 1 ...
Wat is het goedkoopst? Ik heb de kruiken tot op heden nog nooit gebruikt en mijn kind is in december geboren.

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Wat is het goedkoopst? Ik heb de kruiken tot op heden nog nooit gebruikt en ...
De metalen kruiken zijn goedkoper. Maar wel meer gedoe om in de nacht warm te maken. Het verschilt natuurlijk per kind, hoor vaker dat een baby ze niet nodig heeft. Maar ook vaak zat dat dat wel het geval is dus heb ze liever wel in huis. Een elektrische kruik zal ik sneller hergebruiken denk ik. Dus kom er niet echt uit...

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Volgens mij moet je er 2 metalen hebben volgens de kraamzorg!

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Wij hebben 1 elektrische en 1 metalen. Prima volgens onze kraamzorg. Vind zelf de elektrische veel makkelijker en sneller op te lader voor bijvoorbeeld in de nacht of om even snel de kleertjes warm te maken.

2 maanden geleden

Op het algemene forum buiten de geboortegroep is al een korte vragen topic. Die kan je misschien beter gebruiken nu je dan veel meer leden bereikt. OT: Elektrische! Ik weet 100% zeker dat ik mij brand aan die metalen dingen. Vind het ook veel te eng als die dingen wel lekken. Bij elektrisch wel goed de veiligheidsvoorschriften lezen.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Ik zou voor metalen gaan. Op een bepaalde manier kunnen die in het bed blijven liggen 's nachts en ze blijven langer warm. Zo heb je er meer aan

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Heb begrepen dat je die metalen hooguit een keer per nacht hoeft te verversen omdat ze zolang warm blijven. De elektrische zijn eerder koud en mogen niet bij je kindje blijven liggen. Vind het ook een lastig dilemma. Dacht eerst dat een elektrische voor snachts fijn zou zijn maar weet niet hoe snel zo'n ding warm is en dan ook het bedje goed heeft verwarmd. Beetje vervelend als je dan al lang klaar met voeden bent. 🙈

2 maanden geleden

Reactie op PantasticPanda

Heb begrepen dat je die metalen hooguit een keer per nacht hoeft te ververs ...
https://www.bol.com/nl/nl/p/medisana-hp-650-warmtekussen-xl/9200000122551555/?Referrer=ADVNLGOO002028-S--9200000122551555&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw_sq2BhCUARIsAIVqmQs8oUbyaX2dLQkPjTj9mKbNSu-VAdoNN7MyWWHjEn5zWhhLI4NL3rMaAraoEALw_wcB Dit lijkt mij ook een super fijne optie als als het enkel gaat om het voorverwarmen van het bedje/kleertjes etc.

2 maanden geleden

Goed topic! Hoe bereiden jullie je voor als je nog niet weet of borstvoeding gaat lukken? Wel alvast alles kopen (voedingsbh, silverettes, tepelcreme, kolf)? Of juist ook alvast dingen kopen voor flesvoeding (poedertoren, flesjes) etc? Of allebei?

2 maanden geleden

Reactie op ssocobl

Goed topic! Hoe bereiden jullie je voor als je nog niet weet of borstvoedin ...
Kijk naar je intentie. Borstvoeding? Zorg voor een fijne bh, zoogcompressen en evt een zalf. Flesvoeding? Zorg voor een flesje en kunstvoeding. De rest is zo bijgehaald

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Op het algemene forum buiten de geboortegroep is al een korte vragen topic. ...
Ik vind het juist fijn om dit topic in onze geboortegroep te hebben, omdat je dan allemaal een beetje in dezelfde fase zitten. Sommigen hebben hooguit al eens eerder een baby gekregen en dus meer ervaring. In de massa van het algemene forum zijn de vragen veel breder en verdwijnt je vraag denk ik ook eerder tussen andere vragen. Maar bedankt voor je tip! :)

2 maanden geleden

Reactie op ssocobl

Vorige zwangerschap ging ik 100% uit van borstvoeding en had ik dus geen fles of pak poeder achter de hand. Dochter dronk niet aan de borst en bijna alle winkels waren dicht ivm feestdagen dus beetje paniek. Nu heb ik voor beide de basics in huis (bv: 2 voedingsbh's, een pak zoogcompressen, spuitjes en tepelhoedjes, en kv: flesjes & flessenborstel, pak voeding, poeder torentje, en een thermosfles met temperatuur indicator voor 's nachts). Ik heb/had uiteraard nog best wat van deze spullen over van vorige zwangerschap, en ook nog wel een hoop andere dingen. Maar dit zijn wat mij betreft de basics voor beide en de rest is zo besteld en bezorgd.

2 maanden geleden

Reactie op ssocobl

De kans dat borstvoeding niet lukt is zeer minimaal. Het gaat vooral mis doordat moeders er zonder kennis of realistische verwachtingen aan beginnen en te laat hulp inschakelen. Dus je voorbereiding zou ik laten bestaan uit informatie lezen via La Leche League (of een goede cursus), een voedingsbh en evt een flesje (heb je toch nodig vanaf week 4 a 6). Een kolf haal je ook pas na week 4, daarvoor huur je een kolf zo nodig. Een goede tepelzalf is je eigen moedermelk 😉 zoogcompressen zijn handig. Voor de rest echt niks nodig.

2 maanden geleden

Hele random korte vraag. Maar hebben jullie partners of iemand waarmee jij in huis woont ook last van de zwangerschapshormonen?? Ik zelf heb helemaal geen nestel drang of iets, ik voel het gewoon niet en ben 35 weken. Ik zelf woon thuis bij mijn moeder en mijn moeder is het hele huis aan het doen 🙈 trappen zijn geverfd alles wordt gewassen en gedaan. Ik maak ook vaak de grap “je hebt mijn nesteldrang overgenomen denk ik” maar weet niet of dat überhaupt mogelijk is. Iemand anders die dit ook herkent??

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Hele random korte vraag. Maar hebben jullie partners of iemand waarmee jij ...
Niet bij mij in huis, maar mijn schoonmoeder gaat t.z.t. oppassen. Die heeft maanden geleden alles al gewassen en uitgezocht en schoongemaakt. (Ze heeft ook altijd op de andere kleinkinderen gepast.) Zij was dus wel al maanden eerder dan ik zelf.

2 maanden geleden

Reactie op ssocobl

Ik koop 2 voedingsbh, 2 voedingshempjes denk ik en heb tepelcreme gekocht en zoogcompressen. Kolf koop ik pas als het lukt en ik hem nodig heb Voor de zekerheid heb ik ook 1 flesje in huis en een pakje kunstvoeding zodat mocht het niet lukken ik iig wat achter de hand heb, de rest haal ik zodra het nodig is

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Ja, mijn man wil van alles op orde hebben. Helaas niet dezelfde dingen als ik gedaan wil hebben. Hier hebben ze ook last van mijn oxytocine productie. De katten zitten constant bij mij en mijn 4,5 jarige zoon wil alleen maar knuffelen en op schoot

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

De kans dat borstvoeding niet lukt is zeer minimaal. Het gaat vooral mis do ...
Oke maar door dit soort berichten heb ik dus niks achter de hand gehad. Mijn voorbereiding was prima, mijn productie was prima, begeleiding ook. Maar dochter hapte niet aan. Hoe goed jij ook je best doet, het kan ook aan je baby liggen! En een van mijn beste vriendinnen kreeg een spoedkeizersnede en kon de eerste dagen gewoon niet voldoende opbrengen voor hun kindje. Een flesje en een pak kunstvoeding voor de kraamweek is echt geen overbodige luxe om in huis te hebben.

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

Ik zelf heb wel flinke nesteldrang, maar mijn partner ook op een andere manier! Die is flink aan het klussen en wilt alles nog snel aanpakken voor de baby er is, voortuin word gedaan, slaapkamer wilt die opnieuw inrichten en schilderen dat soort dingen haha