1696 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Janneke_
De metalen kruiken zijn goedkoper. Maar wel meer gedoe om in de nacht warm ...
Ik heb 2 metalen en later een elektrische gekocht. Vond ik ook erg prettig. Dus zou gewoon beide doen en kijken wat je prettig vindt. Je kan zo een nieuwe kopen mocht het nodig zijn toch?😊
2 maanden geleden
Reactie op ssocobl
Goed topic!
Hoe bereiden jullie je voor als je nog niet weet of borstvoedin ...
Tijdens mijn vorige kraamperiode bleek het met borstvoeding wat moeizaam op gang te komen, ik heb toen een borstkolf gehuurd in het ziekenhuis totdat ik er een had die ik prettig vond. Dus dat is een optie.
Tijdens de kraamweek viel mijn zoontje extreem af. Elke dag gevraagd, moeten we bijvoeden? Neehoor niet nodig. Tot er opeens een dag was dat mijn man echt even naar onze nieuwbouwwoning moest en ik alleen was met de kraamzorg. Toen moest ineens op stel en sprong Nutrilon gehaald worden (terwijl we dit al dagen vroegen). Natuurlijk was mijn moeder ziek, mijn vader was werken, mijn man en schoonvader waren in ons nieuwe huis aan het werk en mijn schoonmoeder was net in de sportschool. Die is het uiteindelijk gaan halen. Ik heb hiervan geleerd, voordat ik ga bevallen is er Nutrilon in huis. You never know if you need it.
2 maanden geleden
Reactie op Abietje
Ik zelf heb wel flinke nesteldrang, maar mijn partner ook op een andere man ...
In ons geval zeker weten. Mijn partner heeft wel nesteldrang maar dan meer de "mannelijke variant". Hij is de afgelopen weken heel druk geweest met de kinderkamer. Stucken, verven, behangen, meubels in elkaar zetten. Maar ook op en af met mij naar babywinkels met hetzelfde enthousiasme als ik. Kinderwagens uitproberen etc was ook voor hem serious business. De auto voor de bevalling inruilen voor een SUV.
Alles moet netjes en op orde zijn voor de baby er is. Ik vind 't nesteldrang. 😆
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Wat is het goedkoopst? Ik heb de kruiken tot op heden nog nooit gebruikt en ...
Ik had 1 metalen. Dochter is een winterkindje. Ik gebruikte de kruik enkel om haar bedje op te warmen voor ik haar erin legde. Dus nooit midden in de nacht opgewarmd. Gebruik deze nu weer voor de 2e.
2 maanden geleden
Reactie op heleentje1992
Oke maar door dit soort berichten heb ik dus niks achter de hand gehad. Mij ...
Ik heb ook een goede week kv moeten gebruiken nu ik pas daarna de eerste druppels had en pas vanaf 6 weken aan de borst, maar de kraamhulp had alles mee (spuitje en kv). Mijn man is de volgende dag op pad gegaan om alles te halen (ook kleding nu we daar een minimum van hadden gehaald in afwachting van de maat). Zou als iemand kv in huis wil halen gewoon een proefzakje halen.
2 maanden geleden
Hoe ondersteun je je buik met kussens in bed? Of misschien is de vraag meer waarom?
Als ik (comfortabel)in bed lig, steunt mijn buik gewoon op het matras.
2 maanden geleden
Reactie op ssocobl
Goed topic!
Hoe bereiden jullie je voor als je nog niet weet of borstvoedin ...
Tijdens de intake van kraamzorg zei ze dat flesvoeding snel genoeg in huis gehaald is als borstvoeding niet zou lukken.. de eerste paar dagen drinkt je baby toch niet zoveel (maag zo groot als een druif) en kan nog een paar dagen teren op bijna niets.. dus dat gaan wij nog niet gelijk aanschaffen. Voedingsbh heb ik wel al, maar dat is meer omdat deze nu richting einde van de zwangerschap ook lekkerder zitten dan mijn eigen normale bh’s 😅 misschien een crème en zoogcompressen in huis halen, dat zijn de kosten denk ik niet mocht het toch niet goed gaan. Daarnaast als je wilt gaan kolven kun je ook eerst een apparaat huren voordat je gelijk grote investering doet…
2 maanden geleden
Ik heb een pak Nutrilon gekocht, maar nu zie ik dit staan, wat is de eerste 7 dagen de bedoeling? Moeten we dat maar gokken? 😜 Er is vast iemand die het weet
2 maanden geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Ik heb een pak Nutrilon gekocht, maar nu zie ik dit staan, wat is de eerste ...
Per dag verhoog je in principe 10 ml per dag op. Dit kan op 2 manieren:
- je maakt de hoeveelheid (30ml+1 schepje of veelvoud hiervan) en schenkt 10ml x aantal dagen in een flesje dat je verwarmt. De rest stop je in de koelkast.
- je maakt de hoeveelheid, warmt het op en geeft het geheel. Waarbij het dus kan dat de stap groter is dan 10 ml per dag per voeding.
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Hoe ondersteun je je buik met kussens in bed? Of misschien is de vraag meer ...
Ik prop een klein beetje dekens onder/tussen mijn buik en het voedingskussen. Maar is maar een dun laagje. Als ik dat niet doe draai ik te ver door op mijn buik en krijg ik (nog) meer last van mijn bekken.
2 maanden geleden
Reactie op heleentje1992
Oke maar door dit soort berichten heb ik dus niks achter de hand gehad. Mij ...
Eens. Ik had direct een tepelkloof. Kolven ging, maar aanleggen niet. In het begin zijn het druppels die er uit komen en dat is best lastig uit de kolf halen (met een spuitje deed de kraamzorg het). Dus wij moesten ook aanvullen met KV, was blij dat we een pak in huis hadden. Uiteindelijk tm 6 maanden BV gegeven.
2 maanden geleden
Een vraag die ik steeds in mijn hoofd heb; zijn er meer mensen die niks geven aan collega’s (en in mijn geval je klas met kinderen) omdat je met verlof gaat? Ik vind het veel gedoe om nou weer een traktatie daarvoor te regelen. Doe het wel als de baby er is en ik een keer langskom (hopelijk kan dat precies met het kerstdiner en kan ik dan gelijk trakteren). Ben benieuwd of er meer mensen niks doen
2 maanden geleden
Reactie op Laura4321
Ik raad de doomoo buddy aan. Erg fijn nu de buik erg groot word.
1000% mee eens!
2 maanden geleden
Reactie op ColourfulDana
Hoe ondersteun je je buik met kussens in bed? Of misschien is de vraag meer ...
Ik heb sinds 2 nachten een snoozz kussen ben er erg blij. Ik propte eerst ook dekens etc onder mijn buik maar dit is nu wel erg comfortabel.