1702 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Wendy428

Welke fopspenen hebben jullie in huis en waarom? Hier 3 bibs spenen uit de ...
Hier ook een aantal bibs vanuit de gratis dozen, maar heb er zelf nog wat difrax spenen bijgekocht. Kwestie van uitproberen denk ik toch vooral. Ik twijfel ook over de bibs. Vind ze wel mooier maar je hoort inderdaad toch best veel negatieve verhalen erover.

2 maanden geleden

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de overduidelijke 'zwanger buik' weg is na de bevalling? Ik snap dat je eerst veel flubberige huid hebt en dat het lang kan duren voordat je weer op een normaal gewicht zit. Maar hoe snel kun je bijvoorbeeld weer fatsoenlijke kleding aan (in een maatje groter)? Ik moet er echt niet aan denken om nog heel veel langer in zwangerschapskleding rond te moeten lopen die ik echt niet mooi vind en kijk er naar uit om weer kleding in mijn eigen smaak te kunnen dragen...

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de o ...
Omg, wat een goede vraag, ik ben er ook zo klaar mee....

2 maanden geleden

In inleiden pijnlijk? Ik wordt heel misschien ingeleid wegen psychische redenen alleen vond de vk het nog te vroeg om het daar over te hebben (ben 35 weken) maar de kans is best wel groot. Iedere hulpverlener die ik heb zegt ook dat het beter is voor me omdat het te on dragelijk wordt nu. Alleen ben ik heel bang dat het zeer doet(het inleiden zelf) enige mama’s met ervaring??

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

In inleiden pijnlijk? Ik wordt heel misschien ingeleid wegen psychische red ...
Ik was er doodsbang voor en het deed totaal geen pijn. Proberen te ontspannen en laat ze je vertellen wat ze gaan doen en wat je gaat voelen. Dat hielp bij mij in ieder geval.

2 maanden geleden

Reactie op Abietje

Ik zelf heb wel flinke nesteldrang, maar mijn partner ook op een andere man ...
Haha bij ons precies zo! Ik kijk alleen maar naar babyspullen en een opgeruimd huis en mijn man wil ineens de rest van het huis af hebben. Dus ineens is er een trapkast, plannen voor de schuur en nu een offerte voor de trap 😂 daar zit mijn hoofd dan weer totaaal niet

2 maanden geleden

Ik ben 33+3 weken zwanger & voel de baby vandaag heel weinig & minder intens. Gister hele drukke dag gehad, dus misschien moet hij even bijkomen? Of hij ligt anders? Morgen controle gepland staan. Maar merk wel dat ik er een beetje onzeker van word.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Ik ben serieus vergeten hoe lang dat duurde 😂 maar ik ging met 3 maanden weer terug aan het werk en toen kon ik mn eigen kleren weer aan!

2 maanden geleden

Ik ben 33+3 weken zwanger & voel de baby vandaag heel weinig & mind ...
Bij minder leven voelen altijd bellen! Liever een keer te veel dan te weining. Mijn verloskundige geeft aan eerst uur op linkerzij te gaan liggen, indien dan nog steeds minder leven bellen.

2 maanden geleden

Ik ben 33+3 weken zwanger & voel de baby vandaag heel weinig & mind ...
Bij zorgen zeker bellen om te overleggen. Ga wel eerst 1 a 2 uur op je linkerzij liggen en neem even wat suiker en evt wat cafeïne. Er is best een kans dat je kindje nu “goed” ligt waardoor je minder voelt.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

2 weken na de bevalling had ik nog zo'n bolle, zachte postpartumbuik, 4 weken na de bevalling kon ik een lage broek van voor de zwangerschap weer dichtkrijgen, en heb toen een paar hoge broeken in een maatje groter gekocht. Ongeveer 6 maanden na de bevalling kon ik mijn broeken van voor de zwangerschap weer aan kon.

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Bij zorgen zeker bellen om te overleggen. Ga wel eerst 1 a 2 uur op je link ...
Zojuist aan de ctg gelegen want ik maakte me toch wel zorgen. Had frisdrank gedronken en echt meer dan 2 uur op me zij gelegen maar hij was amper te voelen. Maar gelukkig was alles oke en is dit misschien het nieuwe bewegingspatroon..

2 maanden geleden

Mijn buik is rond de navel best plat/vierkant. Alsof (van boven gezien) ik links en rechts 2 buiken heb zeg maar 😂. Is dat omdat er daar dan een diastase zit waardoor de boel vlakker is? 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Ik heb het idee dat dit echt heel erg afhankelijk is pet persoon en hoe je eigen bouw is. Hoeveel je aangekomen bent in de zwangerschap etc etc. Na mijn vorige zwangerschap was ik 2 weken na de bevalling al weer op mijn start gewicht van voor de bevalling. Ik was dan ook niet veel aangekomen. Ook kon ik toen al weer een spijkerbroek aan die voor de zwangerschap wat los zat. Ik heb vooral ook na de zwangerschap thuis veel joggingsbroeken en stoffen flair achige broeken aan gehad. Buitenshuis veel jurkjes want staat netjes en zit lekker. Later was t heerlijk dat het winter was want kon die flubberige buik mooi in een grote trui verstoppen

2 maanden geleden

Reactie op KimGoo

Ik dacht net, ik ga even de co sleeper opdekken zodat het er gezellig uit z ...
Niet. Dat is echt superkak. Soms ligt het matrasje zelfs scheef en moet je m recht maken door er ook nog een handdoek onder te stoppen. De reden dat wij zo'n leuke mozeswieg weg hebben gedaan en zo'n oeisaaie, degelijke wieg met een dikker matras gekocht. Dingen die mensen je niet vertellen...

2 maanden geleden

Reactie op Wendy428

Difrax ! En dan de newborn en die 0 tot 6. Onze dochter wilde graag die 0 tot 6 maand en niet de newborn. Ik kan wel van 80 merken een speen halen maar de drogist is dichtbij en bol bezorgt snel. Ik bestel het wel als het nodig is :)

2 maanden geleden

Reactie op Wendy428

Dyfrax. Ook gebruikt bij de 1e. 2 maten newborn en 0-6 maanden. Even kijken of ze ze pakt maar evt een andere is zo bij gehaald

2 maanden geleden

Reactie op KimGoo

Ik dacht net, ik ga even de co sleeper opdekken zodat het er gezellig uit z ...
Ik heb geen bobbels. Ik heb de lakens dekens en beschermers van 50x90 gekocht voor een matrasje van 50x89 heb hiervoor ook bobbels gehad maar dit kwam door een te kleine matrasbeschermer en te grote deken/laken.

2 maanden geleden

Ik vraag me af of ik de enige ben die nog nooit een harde buik ervaren heeft 🙈 ook nooit gehad tijdens mijn 1e zwangerschap en ook niet als ik een mega drukke dag heb gehad. Ik las dat harde buiken soms ook oefenweeën zijn. Mijn 1e bevalling zijn mijn weeën nooit zelf op gang gekomen dus moest ik aan de weeënopwekkers 🫣 nu ben ik bang dat dit weer zo gaat zijn. Of zijn er hier meer dames die dit nooit hebben gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Ik vraag me af of ik de enige ben die nog nooit een harde buik ervaren heef ...
Ik heb het mijn eerste zwangerschap ook niet gehad. Nu wel. Volgens mij is het best wel random, of heb je ze wel maar merk je het minder ofzo