1702 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Ik vraag me af of ik de enige ben die nog nooit een harde buik ervaren heef ...
Vorige zwangerschap niet merkbaar gehad. Ctg zei dat ik ze wel had, maar ik voelde ze niet. Nu heb ik ze met regelmaat, maar getriggerd door bekkenpijn en overbelasting

2 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Ik merkte pas dat ik harde buiken had als ik aan het ctg apparaat lag toen ik opgenomen was. Door de strakke band voelde ik opeens meer bewegingen en wat harde buiken waren. Normaal voel ik ze ook niet

2 maanden geleden

Hebben jullie ook dat jullie je bloedvat in de buik voelt kloppen? In het begin was het diep in m’n schaamstreek, maar naarmate de baby groter wordt ( nu 35 weken) voel ik m’n aderklopping aan de zijkant van m’n buik. Best irritant.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de o ...
Bij mijn vorige zwangerschap ging het heel snel. Ik gaf borstvoeding en kon binnen 4 weken mijn oude broeken van voor de zwangerschap weer aan. De huid van mn buik was nog wel wat slap, maar dat zag je niet in broeken, dat voelde ik alleen zelf

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de o ...
Dit verschilt echt super erg per vrouw en ook een beetje wat voor kleding in je kast hebt hangen 😊 Bijvoorbeeld een wat lossere jurk zal al snel kunnen, spijkerbroeken duren bij de meesten wel even. Ligt er ook aan hoe je bouw was en hoeveel je bent aangekomen. Ik was 15 kilo aangekomen en toen ik een week na de geboorte op de weegschaal ging staan was er 10 kilo af. Ik had naar verhouding altijd smalle taille en wijde heupen/billen. Hierdoor had ik best wat broeken die in de taille wat losser zaten. Die paste ik een week na de bevalling weer. Broeken die voor de bevalling strak zaten in de taille, pasten ik ergens in mijn verlof weer toen ik ook weer een beetje op het gewicht zat van voor de bevalling.

2 maanden geleden

Reactie op Elora02872

In inleiden pijnlijk? Ik wordt heel misschien ingeleid wegen psychische red ...
Het inleiden zelf vond ik niet pijnlijk. De weeen die daarna kwamen wel 😬

2 maanden geleden

Ik heb van Puckababy de piep slaapzak gekocht. De 4 seasons inbakerslaapzak. Moet ik hier ook nog een dekentje/lakentje bij kopen of kan de baby vanaf het begin alleen in de slaapzak slapen met de juiste hoeveelheid kleding aan? Lijkt me zo gek om een baby die in een slaapzak ligt ook nog onder en dekentje te doen.

2 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Ik heb dus volgens mij ook nog nooit een harde buik gehad. Maar de apps/wekelijkse updates spreken er zo veel over haha. Het enige wat ik vaak heb is dat de baby vaak "naar buiten" draait, en dan echt met haar rug/billen helemaal tegen mijn buikwand aan ligt. Dat voelt hard en ongemakkelijk. Maar links zit vruchtwater en dat blijft zachter. Dus volgens internet (en verloskundige) geen echte harde buik. Vandaag 35 weken. Ben benieuwd of ze nog komen. Wil ook wel weten hoe ze voelen haha.

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Ik heb van Puckababy de piep slaapzak gekocht. De 4 seasons inbakerslaapzak ...
Hi Bowie ze raden af om beide te gebruiken, dit is ook zeer gevaarlijk wegens verstikking gevaar. Ik zelf heb ook de puckababy slaapzakken ( wintervariant en normaal) niet de piep/inbaker variant die jij hebt maar de newborn. Wij gaan de eerste week een deken gebruiken, en zodra de baby goed past met het hoofdje in de slaapzak gaan we over op de slaapzak en dan is een deken niet meer nodig.

2 maanden geleden

Reactie op Lieke1101

Ik heb dus volgens mij ook nog nooit een harde buik gehad. Maar de apps/wek ...
Hoe een harde buik bij mij aanvoelt is dat een gedeelte van me buik hard wordt. Beetje vergelijkbaar met alsof je je buikspieren erg aanspant en hard voelt. Als ik mijn hand erop leg dan ontspant me buik na enkele minuten. Het is niet dat mijn hele buik aangespannen is. Gisteren was ik in het ziekenhuis en had ik ook een harde buik toen de gynaecoloog mijn buik aan het onderzoeken was. Hij vond het mooi om zo de harde buik te voelen en hoe alles daarna weer goed ging ontspannen, fijn om te weten :p

2 maanden geleden

Ik ben morgen/woensdag 36 weken zwanger en ga na morgen met verlof. Ik ben niet van plan om alleen maar thuis te zitten als ik mij goed voel en het nog kan. Alleen kreeg ik vandaag de opmerking te horen: je gaat toch niet meer auto rijden nu dat je hoogzwanger bent en met je dikke buik!? Ik zie zelf niet het slechte erin om weg te gaan met de auto naar bijv familie of vriendinnen op een half uur rijden vandaan.. tuurlijk, als ik mij niet goed voel blijf ik thuis, logisch lijkt mij Mijn vraag; ben ik te gemakkelijk om zo te denken? Of is het inderdaad niet slim om met de auto nog weg te gaan ? 🤔

2 maanden geleden

Hey! Ik weet niet of ik perse een random vraag heb of dat ik meer even bevestiging van jullie wil. Vandaag een heerlijke zwangerschapsmassage gehad. Daarbij ging ze ook mijn buik heel zacht, kort en licht masseren. Uiteraard deed ze dit in overleg met mij :) Later bedacht ik mij, ze kan niet per ongeluk het kindje hebben laten draaien? Ik ben nu 35 weken. Het kan haast niet, maar het schiet ineens door mijn hoofd dat de baby misschien dan in stuitligging ligt, terwijl ze de hele zwangerschap mooi met het hoofdje omlaag lag. Nou, misschien een mega domme gedachte maar zou het fijn vinden om jullie hierover te horen…

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Ik ben morgen/woensdag 36 weken zwanger en ga na morgen met verlof. Ik ben ...
Wat heerlijk dat je straks verlof hebt en lekker genieten op de manier dat jij graag wilt en bij jou past. Wat je zegt als je je goed voelt kan het wel. Het is met autorijden altijd opletten geblazen. Gewoon doen wat voor jou goed voelt. Ik ga ook nog korte stukjes met auto weg. Merk wel dat ik voorzichtiger ben op de weg :)

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

De bevalling kan nog wel 6 weken duren. Dus weggaan met de auto kan denk ik prima. En als het begint terwijl je weg bent floept de baby er meestal ook niet zomaar uit 😏

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Nee hoor dat kan gewoon! Ik ben ook 36 en ik had juist de afgelopen twee weken dat autorijden echt niet meer comfortabel en veilig voelt. Op de weg van werk naar huis (30 min) kreeg ik bijv extreme buikpijn en werd ik misselijk, vanwege het ruimtegebrek. Voor mij is dat het teken dat ik alleen nog kleine stukjes wil rijden, dat heeft niks te maken met hoe ver zwanger ik ben. Voor mij is het dus beter

2 maanden geleden

*36 weken bedoel ik

2 maanden geleden

Reactie op Firstborn7okt2024

Hey! Ik weet niet of ik perse een random vraag heb of dat ik meer even beve ...
Nee hoor, geen zorgen. Ging dat maar zo makkelijk (in het geval van een stuitligging).

2 maanden geleden

Reactie op Bowie1997

Ik heb van Puckababy de piep slaapzak gekocht. De 4 seasons inbakerslaapzak ...
Ik gebruikte bij de piep wel altijd nog een lakentje en een dekentje. Zeker bij de "all season" variant als het koud was. Zodra ze in een normale slaapzak gaan, waarbij de armen vrij zitten, moeten de lakens en dekens weg.

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Je moet doen waar je je prettig bij voelt. Als jij nog prima in een auto kunt zitten, zou ik gewoon lekker weggaan . Ik zou nu juist je kans nog lekker pakken nu de baby er nog niet is. Waar zijn ze precies bang voor dan? Je hoeft echt niet thuis op de bank af te wachten tot de baby komt. Hij floept er niet zomaar ineens uit 😆

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Nee hoor, ik reed gewoon nog tot m'n bevalling in de auto. Met 36 weken ook echt nog op een uur rijden, maar verder in de zwangerschap werd het steeds korter (ivm veel voorweeën).