1702 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de o ...
Dat verschilt echt per vrouw. De een kan na 4 weken alweer een eigen spijkerbroek dragen en de ander misschien na 6-9 maanden. Bij mij duurde het ook langer, maar na 6 weken wilde ik inderdaad ook weer normale kleding dragen. Ik was de zwangerschapskleding en joggingbroeken helemaal zat. Ik paste alleen mijn normale broeken nog niet. Toen heb ik op Vinted 3 broeken 1 maat groter besteld. Dat was voor mij de oplossing. Ik denk dat ik na 6 maanden mijn eerste oude spijkerbroek weer aan kon en daarna langzamerhand steeds meer broeken. Ik merkte ook dat ik na 1 jaar en zelfs 1,5 jaar langzaam nog steeds afviel en weer mijn oude lichaam terug kreeg. Daarna werd ik opnieuw zwanger 😆. Wat ik hiermee wil zeggen: wanhoop niet als het niet zo snel gaat als dat je bij vrouwen op instagram ziet. Dat is mega frustrerend . Het komt echt goed, maar gun je lichaam de tijd voor herstel. Je lichaam heeft een mega prestatie verricht en mag best wat liefde en waardering krijgen 😊.

2 maanden geleden

Niet echt een vraag, maar meer op zoek naar herkenning denk ik. Ik ben overmorgen 34 weken zwanger en wilde eigenlijk doorwerken tot week 36. Ik werk 40 uur en merk de laatste weken dat het werken steeds zwaarder wordt door lichamelijke ongemakken en een gebrek aan energie 🫠. Ik slaap ook slechter de afgelopen tijd en lig ‘s nachts vaak lang wakker. Als ik goed naar mijn lichaam luister voel ik echt dat ik behoefte heb aan meer rust en wil ik eerder met verlof. Maar toch voelt het ook een beetje als falen en krijg ik het idee dat ik niet lang genoeg heb doorgezet ofzo 😅. Iemand in een soortgelijke situatie?

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Niet echt een vraag, maar meer op zoek naar herkenning denk ik. Ik ben over ...
Dit heb ik ook! Ik zit nu op 34+4 en moet nog 7 dagen werken, waarvan 5 op kantoor. Ik werk ook 40 uur, ga tegenwoordig wel om 15:00 naar huis en dan klap ik thuis nog even mn laptop open als ik wat belangrijks binnen zie komen. Vind dit wel fijn werken. Heb ook heel erg getwijfeld om eerder te stoppen, want gisteren kon ik echt in slaap vallen achter mn bureau. Maar ik merk nu dat het zó snel gaat en dat ik denk oké je kan het nog wel even aan. Wellicht kan je ook dagelijks iets eerder naar huis en misschien met 35 weken met verlof gaan? Goed naar je lichaam luisteren, falen doe je sowieso niet. Je bent een prachtig kindje aan het maken.

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Ja bij 34 weken dacht ik ook pfffff en ik moet nog 2 weken. Ik heb zoveel mogelijk thuis gewerkt zodat ik ook tussendoor rust kon pakken, geen reistijd had, niet de hele tijd rond hoef te lopen op kantoor, etc. Uiteindelijk heb ik het gehaald en heb ik ook alles afgekregen wat ik wilde, fijn gevoel! Vorige zwangerschap ging ik met 34 weken en dat was wel iets fijner 🙊

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Aan de vrouwen die al moeder zijn, hoe lang duurt het ongeveer voordat de o ...
Bij mij was echt 1 dag na de bevaling de "babby buik" weg en leek het gewoon als of ik 10 kilo zwaarder was maar wel met een platte buik heel gek dat duurde zoon 6 weken en toen was ik weer gewoon op mijn oude gewicht voor iedreen anders maar het komt echt goed

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Hoe een harde buik bij mij aanvoelt is dat een gedeelte van me buik hard wo ...
Hmmmm. Ik twijfel dan dus of ik ook "harde" buiken heb. Of het niet gewoon de baby is die naar buiten draait. Soms is het ongemakkelijk en kan ik haar een beetje terug mijn buik in duwen zeg maar haha. Maar het is wel vaak als ik (snel) op sta. Of snachts als ik ga plassen, want dan heb ik haast en wil ik snel weer terug in bed haha. Maarja ik weet dus niet of bet echt harde buiken zijn zoals omschreven.... 🤪

2 maanden geleden

Reactie op Lieke1101

Hmmmm. Ik twijfel dan dus of ik ook "harde" buiken heb. Of het niet gewoon ...
Een harde buiken voelt wel echt dat je baarmoeder samen krampt. T voelt ook wat ongemakkelijk. T gaat bij mij pas weer weg als ik even goed ontspan dus zitten of liggen en paar keer goed zuchten. Ik had in mijn 1e zwangerschap ook nog nooit echte harde buiken gehad. En dat weet ik nu pas. Ik dacht toen ook oh dat zal dit wel zijn dan. Nee dat is het niet dat waren gewoon gespannen buiken of de baby die net met de rug naar voren gebold zat

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Ik ben morgen/woensdag 36 weken zwanger en ga na morgen met verlof. Ik ben ...
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap in mijn verlof nog gewoon naar vriendinnen gegaan die een uur rijden wonen. Wel even over nagedacht toen of het handig was. Maar als je daar bent en je krijgt weeen dan kunnen je familie of vriendinnen je natuurlijk ook helpen. Tenminste dat was mijn gedachte. Ik zou niet een uur een kant op rijden in je eentje om iets op te halen van marktplaats in een gebied waar je ook helemaal niemand kent, maar als er gewoon mensen zijn die je kunnen helpen dan loopt het wel los is mijn idee erbij.

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Ik ben morgen/woensdag 36 weken zwanger en ga na morgen met verlof. Ik ben ...
Lekker doen zolang je je goed voelt ♥️

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Dit begon bij mij met 31 weken omdat ik zwaar werk heb (onderwijs). Ik dacht joh, net 5 weken vakantie gehad en. Nu nog heel even een paar weekjes werken. Wilde graag doorzetten. Nou ik heb het geweten, te lang doorgelopen en nu met bijna 33 weken verplicht ziektewet en verlof door allemaal klachten en te hoge bloeddruk. Dus als je denkt dat je rust moet nemen, doe dat dan ook is mijn advies.

2 maanden geleden

Reactie op Wendy428

Welke fopspenen hebben jullie in huis en waarom? Hier 3 bibs spenen uit de ...
Geen haha! We hebben een knuffel die ruikt naar mij en willen de kleine geen speen geven.

2 maanden geleden

Reactie op Wendy428

Welke fopspenen hebben jullie in huis en waarom? Hier 3 bibs spenen uit de ...
Ik heb gelukkig van verschillende merken spenen gehad in pakketten maar ook uit de omgeving van vrienden die ze over hadden. Van MAM stonden op internet goed aangeschreven. De bibs spenen die rond zijn, zijn inderdaad niet goed. Ze hebben ook de ‘gewone’ platte (anatomische) spenen en dat schijnt beter te zijn.

2 maanden geleden

Reactie op babynummertwee

Een harde buiken voelt wel echt dat je baarmoeder samen krampt. T voelt ook ...
Dankjewel! Ik denk inderdaad dat het de baby is die naar buiten rolt. Maar ik kan het me haast niet voorstellen dat dit zovaak beschreven wordt en ik dit nooit heb ervaren haha. Uiteraard is het bij iedereen anders natuurlijk maar ik had wel verwacht hier last van te krijgen. Achja, beter van niet haha

2 maanden geleden

Heeft iedereen mutsjes voor de baby? En voor de mensen met eerdere kinderen, hebben jullie toen de mutsjes veel gebruikt?

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Heeft iedereen mutsjes voor de baby? En voor de mensen met eerdere kinderen ...
Ja! Sommige kinderen dragen maar een paar dagen een mutsje, soms langer. De mijne een kleine week, dus een paar mutsjes is wel handig

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Kindje verliest warmte vooral via het hoofd, en de eerste tijd hebben ze soms/vaak moeite met op temperatuur blijven, dus ja, veel gebruikt

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Jazeker. Heel veel gewandeld bij de 1e en verwacht dit bij de 2e ook weer te doen dus dan is een mutsje in de wandelwagen ook een must naast de eerste week/weken thuis. Mijn 1e was een echte koukleum dus echt wel een poosje mutsjes opgehaald overdag nog

2 maanden geleden

Reactie op ColourfulDana

Ja zeker meerdere mutsjes in meerdere maten. Vooral ook met het oog op het najaar. Mijn 1e had echt sowieso 2 weken ook binnen een mutsje op

2 maanden geleden

Reactie op Lieke1101

Hmmmm. Ik twijfel dan dus of ik ook "harde" buiken heb. Of het niet gewoon ...
Ja dat kunnen volgens mij ook harde buiken zijn. Het is een soort spanning van de baarmoeder. Volgens mij kan een volle blaas ook een harde buik geven, of onverwachte beweging van jou maar ook van de baby. Ik merk het vooral ‘s avonds als ik op bed lig (zoals nu :p) ik lig ontspannen op bed tv te kijken en de baby is druk bezig en heeft de hik. En het gebied van me buik rond me navel voel ik hard worden en na enkele minuten ontspannen. Soms voel ik de rug van de baby ook of een voetje (denk ik) maar dat voelt minder groot (qua gebied van me buik) Als een harde buik. Lekker warrig verhaal hahah

2 maanden geleden

Reactie op Kikiiik

Ja dat kunnen volgens mij ook harde buiken zijn. Het is een soort spanning ...
Jaa precies. Ik weet het gewoon niet hahah. Ik heb het nooit in rust of als de baby beweegt. Meestal dus als ik in beweging ben, maar ze draait dus echt al weken ook naar buiten en dat voelt allemaal hetzelfde aan. Soms onhandig tijdens het lopen maar ik kan echt niet zeggen dat het pijn doet of het me belemmerd ofzo. Indd van mij ook wat vaag, maar ik heb geen idee. Zal vast prima zijn haha 😂🥹