1702 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Lieke1101

Jaa precies. Ik weet het gewoon niet hahah. Ik heb het nooit in rust of als ...
Ja het is denk ik ook wel echt lastig om erachter te komen wat wat is als je er niet zeker van bent :) Voor mij is het nu beetje duidelijk omdat de gynaecoloog het afgelopen week zei dat ik een harde buik had tijdens zijn onderzoek. Wat ik wel weet is dat het nooit pijn mag doen. Dan moet je wel even bellen met de vk :)

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Niet echt een vraag, maar meer op zoek naar herkenning denk ik. Ik ben over ...
Ik herken dat gevoel van falen helemaal! Ik was vastbesloten om gewoon tot week 36 door te werken (sta 32 uur per week voor groep 7/8), maar door een verkorte baarmoedermond mag ik sinds vorige week van de gynaecoloog nog maar 50% werken. Zit dus voor 50% in de ziektewet en dan moet je verplicht met 34 weken met verlof. Ik vond het zó erg, zeker zo begin schooljaar. Maar ik merk zo verschil met hoe ik er nu zowel mentaal als lichamelijk insta, dat ik de gynaecoloog echt dankbaar ben. Luister naar je lichaam! Iedereen zegt het, maar ze hebben gelijk 😂

2 maanden geleden

Reactie op Dev7784

Dit begon bij mij met 31 weken omdat ik zwaar werk heb (onderwijs). Ik dach ...
Ja hier dus hetzelfde, werk ook in het onderwijs! Heb nu geen eigen klas dus dat scheelt, maar werk veel nieuwe collega’s in dus geef nog wel regelmatig lessen (om dingen te laten zien) en ondersteun ook in groepen. Daarnaast heel veel andere taken, doe van alles door elkaar heen dus dat is echt wel intensief 😅! Gister besproken dat ik toch met 34 weken met verlof ga. We hebben onze energie hard genoeg nodig voor de bevalling en kraamtijd straks. Hoe gaat het nu met jou? Al weer een beetje bijgekomen?

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Niet echt een vraag, maar meer op zoek naar herkenning denk ik. Ik ben over ...
Doen hoor! Dit is absoluut geen falen.. je luistert naar je lichaam en dat is enige wat telt. Ik wou dat ik twee jaar geleden die keuze had gemaakt. Ondanks allerlei signalen vanuit mijn lichaam toch doorgebikkeld tot 35+6 weken. Die avond beviel ik.. dat voelt pas als falen, aangezien ik niet geluisterd had naar mijn eigen lichaam.

2 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Ik herken dat gevoel van falen helemaal! Ik was vastbesloten om gewoon tot ...
Nog iemand in het onderwijs, haha! (Bijna) fulltime voor de klas staan is ook bijna niet te doen als je zo ver in je zwangerschap bent 🙈. Fijn dat je nu zoveel verschil merkt. Mijn verloskundige gaf ook aan dat doorwerken tot week 34 ‘normaal’ is en dat je daarna alleen nog verder moet gaan als je genoeg energie hebt om naast het werken ook nog andere dingen te doen. Onze baan vraagt normaal gesproken al heel wat van ons, laat staan met een zwangerschap 😅. Ik heb er ook maar aan toegegeven en overmorgen is mijn laatste werkdag. Probeer het nu allemaal maar los te laten en te genieten van de vrije tijd die ik straks heb. Lekker de laatste voorbereidingen doen voor de baby er is en veel op de bank hangen en nog leuke dingen doen. Wanneer begint jouw verlof?

2 maanden geleden

Nog een kort vraagje; ik ga als het goed is poliklinisch in het ziekenhuis bevallen. Is daar dan je eigen verloskundige bij de bevalling of iemand vanuit het ziekenhuis? 😅 vorige keer werd ik medisch dus overgedragen naar gynaecoloog toen

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Nog iemand in het onderwijs, haha! (Bijna) fulltime voor de klas staan is o ...
Ah, wat goed dat je het gesprek aangegaan bent! Moet echt een opluchting zijn dat je nu bijna met verlof mag! En idd, tot 34 weken werken wordt gezien als normaal. Wist ik veel, eerste kindje en vind m’n werk kei leuk! En tot 29 weken ook echt een hele makkelijke zwangerschap gehad, dus ik dacht: dat kan ik wel! Ik werk deze week nog en volgende week nog (wel 50%) en dan gaat mijn verlof in. Geniet van je laatste werkdagen en dan vooral genieten van je verlof en je kleintje 🥰

2 maanden geleden

Reactie op Jezzica93

Nog een kort vraagje; ik ga als het goed is poliklinisch in het ziekenhuis ...
Ik heb gehoord tijdens een informatiebijeenkomst als je zelf kiest om in het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie dat daar idd je eigen verloskundige bij is!

2 maanden geleden

Reactie op Happymealtje

Doen hoor! Dit is absoluut geen falen.. je luistert naar je lichaam en dat ...
Oh, serieus 😧. Dat lijkt me heel heftig! Dan heb je helemaal geen tijd meer gehad om bij te komen. Was de bevalling wel een beetje te doen? En duurde je herstel voor je gevoel lang(er) omdat je zo lang doorgegaan bent? En had je wel tijd om naast het werken alle voorbereidingen te doen voor de baby kwam? Haha sorry, heel veel vragen 🤣.

2 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Ah, wat goed dat je het gesprek aangegaan bent! Moet echt een opluchting zi ...
Ja, voelt inderdaad als een opluchting. Zat er al tijdje elke dag over te twijfelen dus werd helemaal gek van mezelf 🤣. Nu alleen al door het maken van deze keuze meer rust. Fijn dat jij ook nog maar eventjes hoeft! Bizar dat we gewoon over een paar weekjes onze baby in onze armen hebben 🤗. Voor jou hetzelfde, geniet nog even van je werk en dan lekker ontspannen! 😘

2 maanden geleden

Reactie op fvdp

Oh, serieus 😧. Dat lijkt me heel heftig! Dan heb je helemaal geen tijd mee ...
Het werd een stuitbevalling. De versie stond met 36 weken gepland maar ging al niet meer door haha. Het huis was nog niet klaar maar dat hebben vrienden van mij snel gedaan. Ons zoontje lag nog twee weken in het ziekenhuis vanwege zijn vroeggeboorte en mocht toen fijn mee naar huis! Heb zelf mentaal nog wel een flinke klap gehad vanwege het plotseling bevallen maar het gaat ondertussen helemaal goed 🥰 Fijn dat je ondertussen voor jezelf een keuze hebt kunnen maken. Ik wens je een fijn verlof toe!

2 maanden geleden

Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een babynestje. Maar is dat echt van toegevoegde waarde? Wat zijn jullie ervaringen?

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een babynestje. Maar is da ...
Ik heb een hoes gekocht voor mijn zwangerschapskussen, zodat je daarvan het nestje kunt maken 😅

2 maanden geleden

Reactie op lvo1821

Ik heb een hoes gekocht voor mijn zwangerschapskussen, zodat je daarvan het ...
Dit lijkt me dus heel handig Maarrr hoe doe je dat als je dus nog aan het voeden bent? Dan moet je iedere dag de hoes erom en eraf doen (een paar keer)?

2 maanden geleden

Reactie op starry94

Dit lijkt me dus heel handig Maarrr hoe doe je dat als je dus nog aan het v ...
Dat moet ik nog even ondervinden 😂

2 maanden geleden

Reactie op starry94

Dit lijkt me dus heel handig Maarrr hoe doe je dat als je dus nog aan het v ...
Dat is inderdaad ook waarom ik zit te denken aan een apart babynestje. Heb een mooie en niet al te dure gezien (om en nabij van dezelfde prijs als zo'n losse hoes) en als dat gedoe scheelt qua wisselen is me dat wel wat waard... Maar hoe lang maakt een kind er effectief gebruik van? Ik krijg waarschijnlijk een grote knul dus ben bang dat het ook al snel niet meer past... Plus, heeft het meerwaarde ten opzichte van gewoon op de bank of in bed/de box liggen? Aangezien je er ook met een nestje wel bij moet blijven...

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Wij hadden er geen een ook niet gemist. Er waren genoeg plekken om te slapen: wieg, box, bank (als wij ernaast zaten), voedingskussen met een kussensloop eroverheen etc. Een babynestje ziet er super lief uit, maar mi beetje gehypt door de babyindustrie (al zweren sommigen erbij hoor, dus het is ook maar mijn perspectief)

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Kan je zonder? Absoluut. Vonden wij het handig? Ja. Het zorgde voor iets meer geborgenheid in de box en vond het wel handig om het nestje op de bank te leggen naast me als ik daar zat en even de handen vrij wilde hebben. Het enige is dat je een baby daar absoluut niet onbeheerd in mag laten liggen dus ook niet om even naar de wc te gaan (dat is iets wat je gelijk snapt als je een baby een ongecontroleerde beweging ziet maken - hier maar 1 keer gebeurd, maar dat was een eye-opener dat iets wat onmogelijk lijkt toch echt kan)

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Wij hadden bij onze eerste er eentje gekregen, maar zo goed als niet gebruikt en nu weggedaan. Vond het echt geen meerwaarde hebben: kind lag lekker in box, of in newborn set van de Tripp Trapp, of op de bank naast ons, evt met (voedings)kussen ernaast. Zo’n nestje moet je ook steeds bij zijn en kijken of het hoofdje niet in de zijkant belandt enzo, dus vond het niet handig.

2 maanden geleden

Reactie op Janneke_

Wij hebben er eentje dusdanig versleten dat we nu voor de tweede een nieuwe moeten kopen. Mijn zoontje had heel veel geborgenheid nodig en sliep niet in z’n bedje. Nestje erin en hij sliep geweldig. De kraamzorg heeft ook laten zien hoe dat veilig kan. Daarna hadden we het nestje overal mee naartoe: bij opa en oma op de bank, bij ons in de box (we sleepten de kinderwagen namelijk niet overal mee naartoe). Konden we hem missen? Vast wel. Maar we hebben hem in ieder geval helemaal opgebruikt!