317 Reacties

8 maanden geleden

Hee meid! Hier helemaal ook HG en al meerdere uitdroog opnames gehad .. nu 9 weekjes

8 maanden geleden

Oei wat is het zwaar, HG. Ik heb het ook. Met 8 weken uitgedroogd in het ziekenhuis beland (nu 10 weken), nu medicatie. Dat helpt wel iets maar de misselijkheid blijft… in combinatie met extreme sufheid door de medicatie. Ik hoop zo dat de misselijkheid gaat verdwijnen… Helaas geen tips, niets werkt bij mij. Behalve medicatie dus. Ik wens jullie allen mega veel kracht. ❤️

8 maanden geleden

Hi, Ja ook hier hielp niks, maar had nog emasafene over..en nu gaat het een beetje. Welke medicijnen gebruiken je?

8 maanden geleden

Wat vervelend!! Hier ook HG sinds 5w6d.. opgenomen geweest voor vocht en nu 10w6d en ik geef nog steeds over. Heb metoclopramide en meclozine beide 3x per dag. Ik kan helemaal niets meer (huishouden/studie/werk). Hopelijk wordt het gauw beter. Ik voel me echt nog niet zwanger, ik voel me alleen maar ziek en dat maakt me soms best verdrietig.

8 maanden geleden

Hier ook hg. Al 2x opgenomen geweest. Het gaat nu ietsje beter, maar kan helemaal niks.. voel me erg verdrietig en ellendig.

8 maanden geleden

Hoe merkten jullie dat jullie zodanig uitgedroogd waren dat een opname noodzakelijk was?

8 maanden geleden

Wat fijn dat deze groep bestaat. Het voelt alsof niemand mij begrijpt, behalve mijn man. Ben nu bijna 10 weken en heb ook extreme HG. Ik kan niet werken, normaal functioneren en lig hele dag alleen maar op bed. Heb ook medicatie van arts en 2x opgenomen geweest ivm uitdroging. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen precies zelfde gehad trouwens. Hopelijk gaat het voor ons allemaal snel voorbij meiden!

8 maanden geleden

Reactie op Arwen12345

Hoe merkten jullie dat jullie zodanig uitgedroogd waren dat een opname nood ...
Wanneer je al paar dagen niks hebt gegeten of gedronken en je urine is erg donker, dan ben je uitgedroogd. Je kan ook een urinetest bij je verloskunde of huisarts aanvragen. Dan testen ze dat met een staafje en krijg je meteen uitslag.

8 maanden geleden

Reactie op Arwen12345

Ik hield niks binnen en dacht dit kan nooit goed zijn. Toen aan de bel getrokken, mocht gelijk door naar het ziekenhuis.

8 maanden geleden

Reactie op Zhila93

Wat fijn dat deze groep bestaat. Het voelt alsof niemand mij begrijpt, beha ...
Welke medicatie heb jij voorgeschreven gekregen? Slaat dit een beetje aan ?

8 maanden geleden

Reactie op Arwen12345

Ik plaste nog maar 1x per dag of helemaal niet meer

8 maanden geleden

Zo voel me vandaag echt niet lekker. Heb amper energie om op te staan.

8 maanden geleden

Hi dames, 2023 bevallen van mijn dochtertje na droge HG zwangerschap. Heb van week 6-18 en week 21 t/m 37 niet kunnen functioneren. Momenteel 7 weken zwanger en alweer 1,5 week zo ziek. Nu ook het gevoel alsof en een baksteen in mijn maag zit, naast het kotsmisselijk zijn, kokhalzen 24/7 etc. Ik krijg er echt een trauma ervaring/flashbacks van. Verder zo dankbaar dat we nog een kindje krijgen maar ik voel me zoooo slecht.

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Welke medicatie heb jij voorgeschreven gekregen? Slaat dit een beetje aan ? ...
Ik heb metroclopramide en emeseafene gekregen, maar beide werken niet bij mij :(

8 maanden geleden

Reactie op Zhila93

Ik heb metroclopramide en emeseafene gekregen, maar beide werken niet bij m ...
Ik mocht dit voor de 5 dagen dat je metrocloprsmide mag samen tegelijk nemen en dat zorgt ervoor dat ik nu iets kan drinken op z’n minste en zelfs een cracker kunnen binnen houden..

8 maanden geleden

Hier ook helemaal gek aan het worden. Had eerste zwangerschap niks en nu een drama. Ben 7+1 en lig al 2 weken plat thuis ziekgemeld van werk en 1 ziekenhuisopname gehad. Zie niet in hoe dit nog weken kan duren. Alle tips zijn welkom wat een hel. Stomme is het was zo gewenst m’n zwangerschap maar vergeet het helemaal hierdoor nu waardoor ik me schuldig voel.

8 maanden geleden

Reactie op Zhila93

Ik heb metroclopramide en emeseafene gekregen, maar beide werken niet bij m ...
Dit werkte toen ook niet bij mij, was gewoon de tijd doorkomen😫😖

8 maanden geleden

Reactie op Robin van Balkom

Hi dames, 2023 bevallen van mijn dochtertje na droge HG zwangerschap. Heb ...
Hi, Kan ik heel goed begrijpen! En alle emoties zijn goed en welkom, niks is gek! Wij zijn ook maar mensen he en we flikken dit wel even.

8 maanden geleden

Reactie op NoëlleBS

Hier ook helemaal gek aan het worden. Had eerste zwangerschap niks en nu ee ...
Hi, Voel je vooral niet schuldig, elk gevoel is mensenlijk! Ik heb helaas geen tips, ik moest er de vorige zwangerschap “gewoon” doorheen. Kleine maaltijd hielpen overigens wel, in het ziekenhuis raadde ze dit ook aan. Ochtend: boterham Middag: boullion Middag: mini sla/salade Avond: avondmaal Avond: yoghurt met granola Dit schema beetje aanhouden, hielp enigszins. En daarnaast eten waar je trek in hebt, ik pakte gelijk mn kansen, ookal eindigde dit niet altijd top. We got this moms❤️

8 maanden geleden

Het is trouwens niet eens zo zeer dat ik misselijk ben, ik heb gewoon enorme last van mn maag…hebben meerdere dit?