317 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Het is trouwens niet eens zo zeer dat ik misselijk ben, ik heb gewoon enorm ...
Ja ik herken dit heel erg. Ik heb veel last van mijn maag en daardoor ben ik sneller misselijk. Ik kan niet veel eten en moet steeds kleine beetjes eten. Ik heb gelukkig nog niet hoeven over te geven deze zwangerschap.
8 maanden geleden
Vandaag voor het eerst ziekgemeld, maar als dit zo doorgaat ben ik weer paar maanden uit de roulering.
Jullie nog werkzaam? Zo niet, hoe lang al niet en hoeveel weekjes zijn jullie. Ik ben nu 6 weken+3
8 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Het is trouwens niet eens zo zeer dat ik misselijk ben, ik heb gewoon enorm ...
Hi, ik heb zelf geen HG, maar ik heb wel last van mijn maag. Ik heb echt last nadat ik iets heb gegeten of gedronken. Maar ik word ook echt heel misselijk als ik niks eet. Soms tot overgeven aan toe maar gelukkig is dat niet altijd zo. Ik heb ook echt een angst voor overgeven.
Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap ook rechtop moeten slapen vanwege mijn maag.
Heb jij dit ook?
Ik ben nu 11+5 en het begon bij 6 weken.
8 maanden geleden
Reactie op Zwaan97
Heb ik ook! Wel misselijk maar ook mega maag krampen of dat ik hele erge ho ...
Ah Same here, wordt er gewoon gek van heb vannacht rond 6 uur gegeten, ben sinds 10 wakker en nog steeds lijkt het alsof ik 5 dagen als geen eten binnen heb gekregen. Een drukkende rare pijn, wat gepaard gaat met lichte misselijkheid…
8 maanden geleden
Reactie op Jadyb
Hi, ik heb zelf geen HG, maar ik heb wel last van mijn maag. Ik heb echt la ...
Nee ik heb niet dat ik misselijk ben. Gewoon echt druk op mn maag, net de verloskundige gesproken en die sprak over; Omeprazol tegen maagzweren e.d. dus miss dat maar even proberen
8 maanden geleden
Reactie op emmacaro
HG, zit ook in de familie. Bijna 8 weken en vandaag eerste opname. Iemand e ...
Ik heb de opname de vorige zwangerschap als goed ervaren. Eenmaal aan het infuus blijft het eten en drinken wel ineens zitten, heel gek. Maar na een paar dagen thuis ging het weer averechts.
8 maanden geleden
Wanneer weet je dat je echt hg hebt? Ik ben vanaf wk 6 iedere dag misselijk. De hele dag van sochtends tot savonds. Ik hou vaak nog wel wat eten binnen maar moet ook wel vaak overgeven. Heb van de huisarts al emesafene gekregen, maar dat helpt me ook niet van de misselijkheid af. Ben nu al bijna 2 weken ziek gemeld van mn werk omdat ik echt niks kan.
Maar wanneer weet je dat je echt hg hebt?
8 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Vandaag voor het eerst ziekgemeld, maar als dit zo doorgaat ben ik weer paa ...
Niet meer gewerkt sinds 6 februari, ik ben nu 11w6d 😅
8 maanden geleden
Reactie op Char321
Wanneer weet je dat je echt hg hebt? Ik ben vanaf wk 6 iedere dag misselijk ...
Goede vraag,
Ik merkte het vooral aan dat ik heel de dag door aan het overgeven was en letterlijk niks binnen hield. Toen heeft de verloskundige me direct doorverwezen naar het ziekenhuis..
8 maanden geleden
Voor de mommies met maagpijn. Ik heb Omeprazol voorgeschreven gekregen en het lijkst nu al te werken! Ik heb mondjes maat al wat gegeten en gedronken en de druk op mn maag is weggezakt..
Ik heb ook Metoclopramide ingenomen. Hopelijk zorgt deze combi voor een wonder.
8 maanden geleden
Iemand die weet of je later nog HG kan worden? Ik ben 8 weken en heb sinds enkele dagen in toenemende mate last van overgeven. Misselijk was ik al gedurende de dag met vlagen. Nu gemiddeld na 17u geef ik ong 5x over en om 21u lig ik KO in bed. Ik vind elk uur best vaak.. sochtends en smiddags is het overgeven vrijwel niet aan de orde. Ben bang dat het nog erger wordt.... kan dat?
8 maanden geleden
Hoe doet iedereen dit met werk? Ik ben nu drie weken thuis al en heb af en toe een dag dat het ietsje beter gaat (ik kots dan 5x ipv 20). Merk dat ik nu wil proberen klein rondje buiten te lopen maar door de langdurige ziek melding voel ik me hier bezwaard bij.. blijven jullie echt binnen?
8 maanden geleden
Reactie op NoëlleBS
Hoe doet iedereen dit met werk? Ik ben nu drie weken thuis al en heb af en ...
Als het je lukt zou ik zeker een rondje gaan lopen! In mn vorige zwangerschap langdurig ziek geweest en als ik de kracht vond ging ik gewoon naar buiten.
8 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Hebben jullie ook last van extra speeksel?
Helaas wel, 'speekselvloed' is ook één van de HG symptomen. Wordt er extra misselijk van.. Erg naar!