317 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op Liesss93xx

Helaas wel, 'speekselvloed' is ook één van de HG symptomen. Wordt er extra ...
Ja echt verschrikkelijk. Ik heb weer een emmer naast me.

8 maanden geleden

Reactie op Sherrrrrrr

Ja echt verschrikkelijk. Ik heb weer een emmer naast me.
Hier ook standaard één naast me. Inmiddels eerste opname voor vocht al gehad, nu nog in afwachting van medicatie.. Houd jij het vol zonder?

8 maanden geleden

Reactie op Liesss93xx

Hier ook standaard één naast me. Inmiddels eerste opname voor vocht al geha ...
Ik heb medicatie, niet het idee dat het aanslaat…

8 maanden geleden

Ik heb ook medicatie gekregen emesafene maar heb het gevoel dat het niks doet. Lig nog steeds de hele dag met een teiltje naast me in bed.

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Ik heb ook medicatie gekregen emesafene maar heb het gevoel dat het niks do ...
Moest jij hier ook voor betalen? Ik moest 32,86 betalen vandaag voor 15 tabletten.. dat wordt een dure als ik dit elke dag ½ keer slik

8 maanden geleden

Reactie op Jeeeanine

Moest jij hier ook voor betalen? Ik moest 32,86 betalen vandaag voor 15 tab ...
Nee heb niks betaald daarvoor. Maar ben ook wel heel goed aanvullend verzekerd dus waarschijnlijk wordt het daardoor gedekt. Hoorde iemand anders ook al die er voor moest betalen. Weet je zeker dat het geen eigen risico is ?

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Nee heb niks betaald daarvoor. Maar ben ook wel heel goed aanvullend verzek ...
Ja het valt niet meer binnen de verzekering, heb het nog online opgezocht daar stond dit ook. Als ik het langer nodig ben bel ik anders de verzekering nog wel, en anders is het maar zo. Liever dure medicijnen dan misselijk en overgeven 🫢

8 maanden geleden

Reactie op Jeeeanine

Ja het valt niet meer binnen de verzekering, heb het nog online opgezocht d ...
Ik heb in mijn aanvullende verzekering een pot zitten voor medicatie die niet vergoed word door de basis verzekering. Dus bij mij gaat het denk ik niet van de basisverzekering maar van mijn aanvullende verzekering af. Volgens mij heb ik tot iets van 1500 euro aan extra medicatie. Dus kom ik niet zo snel aan met deze medicatie. Maar bepaal natuurlijk ook weer extra per maand voor de aanvullende verzekering.

8 maanden geleden

Reactie op Jeeeanine

Ja het valt niet meer binnen de verzekering, heb het nog online opgezocht d ...
Merk wel dat ik ondanks de emesafene nog steeds de hele dag misselijk ben en ook nog steeds overgeef. Helpt het bij jou wel tegen alle klachten ?

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Merk wel dat ik ondanks de emesafene nog steeds de hele dag misselijk ben e ...
Bij mij helpt het ook voor geen meter

8 maanden geleden

Bij de vorige zwangerschap ben ik 2x opgenomen geweest, primperan hielp een beetje. Vanaf week 12 kreeg ik toen Ondansetron, dit hielp heel goed. Nu ben ik 9 weken zwanger en zit ik weer aan Ondansetron en Primperan. Dat gaat nu aardig goed. Ondansetron heeft wel een kleine risico(https://www.zehg.nl/behandeling/medicijnen/special-ondansetron/) maar dat heeft uitdroging ook. Medicijnen werken beter als je genoeg vocht in je lichaam hebt, probeer daarom je vochtprobleem maximaal te houden. De maagpijn kan je voorkomen door sterke vloeistoffen zoals koffie en tomatensoep te vermijden. Yoghurt na een maaltijd heeft ook goed effect. Als je last hebt van HG is het sowieso een aanrader om op de website van ZEHG te kijken.

8 maanden geleden

Vochtprobleem=vochtgehalte

8 maanden geleden

Reactie op Char321

Merk wel dat ik ondanks de emesafene nog steeds de hele dag misselijk ben e ...
Ja voor mijn gevoel helpt het wel, heb nog niet weer overgegeven sinds gisteren nadat ik het heb ingenomen. Vannacht ook goed geslapen, was wel heel moe viel om 20:00uur al in slaap. Even afwachten hoe het verder gaat vandaag..

8 maanden geleden

Reactie op Jeeeanine

Ja voor mijn gevoel helpt het wel, heb nog niet weer overgegeven sinds gist ...
Fijn dat het voor jou wel werkt. Lijkt me een opluchting als je niet meer hoeft over te geven.

8 maanden geleden

Ik heb zojuist maar dubbele medicatie ingenomen: metoclopramide en ondansetron. Hopelijk verlicht het wat. Ik hoef niet meer over te geven, maar ben nog wel extreem misselijk

8 maanden geleden

Ik heb vandaag ondansetron gekregen in plaats van emesafene + metoclopramide (12w3d). Ik vind het spannend om in te nemen wegens eventuele bijwerkingen. Wat is jullie ervaring?

8 maanden geleden

Reactie op unknown2024

Ik heb vandaag ondansetron gekregen in plaats van emesafene + metoclopramid ...
Ik vind het ook heel spannend wegens de bijwerkingen, maar mijn gynaecoloog gaf aan dat ze het veilig voorschrijven vanaf 10 weken, omdat dan de kans op aangeboren afwijkingen kleiner is. Ik neem er echter maar 1 a 2 per dag in, als her echt nodig is. Dan doe ik dat in combi met de metoclopramide…

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Ik vind het ook heel spannend wegens de bijwerkingen, maar mijn gynaecoloog ...
Bedankt voor je reactie! Neem je het al lang? Merk je dat het helpt? Ik ben zo benieuwd of dit beter gaat werken dan de combinatie emesafene en metoclopramide..

8 maanden geleden

Reactie op unknown2024

Bedankt voor je reactie! Neem je het al lang? Merk je dat het helpt? Ik ben ...
Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer hoef over te geven. Ik ben nog wel misselijk, maar ik houd in ieder geval alles binnen. Ik gebruik het sinds dinsdag!

8 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Het heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet meer hoef over te geven. Ik b ...
Dat klinkt al heel fijn!! Hopelijk gaat ook je misselijkheid zo snel mogelijk weg