317 Reacties
7 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Ik ga er achteraan. Heb de hoop opgegeven en helaas aan het accepteren dat ...
Laat jezelf niet wegjagen! Hamer er op dat je een ziekenhuisopname wilt
7 maanden geleden
Mn verloskundige vertelde me trouwens dat vanille vla ook helpt tegen misselijkheid
7 maanden geleden
Even mijn verhaal. Ik ben inmiddels 14 weken zwanger al 4 opnames gehad voor uitdroging.
Gister thuis gekomen na een opname van 2 weken. Niks hielp bij mij.
3liter vocht via infuus, sondevoeding. Dat zorgde ervoor dat ik me iets beter ben gaan voelen. De misselijkheid en het overgeven is gelukkig minder geworden. De gynaecoloog vertelde dat het vaak vanaf week 14-20 beter gaat. Maar er bestaat ook een kans dat het de hele zwangerschap duurt. Ik voel me erg verzwakt. 6 kilo afgevallen. Ik hoop dat ik snel kan gaan genieten van het zwanger zijn.
Ik leef van echo naar echo dat geeft mij kracht om door te gaan. Het doet me goed dat de baby goed groeit maar zwanger voel ik me totaal niet.
7 maanden geleden
Reactie op dais1993
Even mijn verhaal. Ik ben inmiddels 14 weken zwanger al 4 opnames gehad voo ...
Jeetje zeg wat heftig! 2 weken is echt lang in mijn ogen, gelukkig ben je je wel iets beter gaan voelen.
Hopelijk kunnen we snel wel genieten van onze zwangerschap.
7 maanden geleden
Reactie op DajaLi
Wie kan me uitleggen hoe zo opname in z’n werking gaat precies. Morgen om 1 ...
Wat goed! Bij mij gingen ze eerst allerlei vragen stellen, hoe vaak ik overgeef, hoe het met plassen zit etc. Vervolgens leggen ze een infuus aan en namen ze bloed af en daarna diende ze via het infuus vocht toe.
Daarna was het bij mij wachten op de arts voor bloeduitslagen en aan de hand van de uitslagen kijken hoe lang ik werd opgenomen.
7 maanden geleden
Reactie op dais1993
Ja die 2 weken waren echt intens.
En ondanks het vocht bleef je spugen?
7 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
En ondanks het vocht bleef je spugen?
Ja helaas wel. Nu 4 dagen thuis waarvan 3,5 dag goed ging. Niet misselijk en ook niet hoeven spugen. Begint de ellende sinds een paar uur weer. Ik weet even niet zo goed wat te doen. Woensdag een controle afspraak.
7 maanden geleden
Reactie op dais1993
Ja helaas wel. Nu 4 dagen thuis waarvan 3,5 dag goed ging. Niet misselijk e ...
Jeetje zeg, ja je wordt er echt hopeloos van. Hoe ver ben je?
7 maanden geleden
Reactie op Sherrrrrrr
Jeetje zeg, ja je wordt er echt hopeloos van. Hoe ver ben je?
Lama zie 14 weken
7 maanden geleden
Reactie op dais1993
Net tijdens mijn controle afspraak is er besloten om me weer op te nemen. I ...
Jeetje zeg wat ontzettend vervelend. Heel veel sterkte en hoop dat het infuus direct goed aanslaat.
7 maanden geleden
Hoe gaat het nu met iedereen?
Ik ben nu 15+5 en neem tweemaal daags Zofran. Het gaat daar redelijk mee. Als ik probeer af te bouwen gaat het helaas mis, dan houd ik niets binnen. Hopelijk kan ik toch binnenkort zonder medicatie.
Hopelijk betekent de relatieve stilte in deze groep dat het langzaam aan wat beter met iedereen gaat. 😘
7 maanden geleden
Reactie op 1993lin
Hoe gaat het nu met iedereen?
Ik ben nu 15+5 en neem tweemaal daags Zofran ...
Ik ben sinds een week iets minder aan het overgeven. Niet meer iedere dag overgeven. Wel de hele dag nog niet lekker en misselijk.
Hoop dat het minder overgeven een teken is dat het langzamerhand iets beter gaat. Maar af en toe nog vol overgeven dus ben nog voorzichtig en durf nog niet helemaal te hopen dat het echt beter wordt. Nog steeds niet goed genoeg om te werken helaas.
Fijn dat het met zofran redelijk gaat. Hopelijk kan je snel zonder de medicatie en gaat het beter. Tot die tijd maar gewoon nemen.
7 maanden geleden
Fijn wat positievere geluiden. Hier ook, ben zelfs weer werk heel rustig aan het opbouwen met twee uurtjes per dag. Na vermoeidheid is het soms wel meteen erger na werk dus rustig aan alles.. voor iedereen bereid je maar wel hierop voor en neem je tijd. Je bent echt 0 prikkels meer gewend en je lichaam heeft naast de normale zwangerschaps vermoeidheid echt een klap gehad. 0 conditie..