50 Reacties

25 dagen geleden

Mijn dochter is 3 weken en de nachten zijn vreselijk.. haar in slaap krijgen is dramatisch. In mn armen slaapt ze zo maar dan kan ik haar vervolgens moeilijk overleggen in de cosleeper. Dan is ze meteen wakker en begin ik weer van voor af aan. Meteen in de cosleeper leggen is het krijsen.. dus ik ben nog zoekende. Inbakeren etc werkt allemaal niet voor haar

25 dagen geleden

Hier gaat het best goed! Meestal heeft ze rond de fles van 00:00/01:00 uur even last met in slaap komen en dan komt ze weer 3 uur later en die keer erna bijna 4 uur later. Een keer pas gehad dat ik te moe was en m’n partner even vroeg over te nemen. Hij pakte haar op van me op de borst en legde haar in de co sleeper en weg was ze🤣

25 dagen geleden

Reactie op Staceyy

Loïs is 4 weken oud. Ze meld zich om de 2,5/4 uur. Van 20:00 tot 03:00 gaat ...
Onze dochter heeft 9 maanden lang dutjes op ons gedaan en nu met 1.5 top slaper dus gewoon bij neerleggen. Het komt echt goed.

25 dagen geleden

Reactie op Staceyy

Loïs is 4 weken oud. Ze meld zich om de 2,5/4 uur. Van 20:00 tot 03:00 gaat ...
Geduld 🙈 onze oudste dochter sliep tot bijna een jaar in onze armen overdag en snachts bij ons in bed. Heel normaal babygedrag, hoe lastig het ook kan zijn. Kan ze niet bij jou slapen? Of in de kinderwagen beneden zodat ze dichtbij je is? Je kan ook een draagdoek proberen als je je handen vrij wil hebben of dat werkt. Verder kan ik je alleen zeggen om mee te gaan want er tegenin gaan is frustrerend voor mama en kind.

25 dagen geleden

Ik durf het bijna niet te zeggen (bang dat het ineens omdraait 🤣) maar wij slapen zo ontzettend goed sinds de baby, veeeeeel beter dan tijdens de zwangerschap. Vanaf dag 1 had ze al een heel strak dag/nacht ritme (merkte ik eigenlijk in de buik al). Ze slaapt heel diep tussen 20-8. En iom cb en vk hoefden we haar niet meer wakker te maken in de nacht. Nou slaapt ze dus zo lang dat we dat alsnog wel doen, want ze slaapt zo 12 uur achter elkaar... Afgelopen nacht sliep ze bv 8,5 uur en hebben we haar toch maar wakker gemaakt voor een fles, ze wordt ‘s nachts nooit zelf wakker; overdag meldt ze zich wel om de 4 uur 🙈 en dan slaapt ze ‘s nachts ook meteen weer door daarna. Ons zoontje is ook altijd een hele makkelijke slaper geweest, dus misschien zit het in de genen ofzo 🤣 papa en mama houden ook heel erg van slaap. Hoop wel dat het zo gemakkelijk blijft 🤭 zal vast niet…

25 dagen geleden

Reactie op Jezzica93

Ik durf het bijna niet te zeggen (bang dat het ineens omdraait 🤣) maar wij ...
O my wat een gelukje! Heerlijk zeg! Is jullie gegund! Trouwens nog nooit gezegd in dit forum al die maanden, maar wat een super mooie inrichting hebben jullie ook wat ik op de foto’s zag! Echt een inspiratie haha!

25 dagen geleden

Reactie op _xkb

Hier is er echt geen pijl op te trekken. Soms komt ze na 3 uur, soms 4, som ...
Mag ik vragen waarom je 'snachts kunstvoeding geeft? Gewoon benieuwd. En kolf je dan 'snachts?

25 dagen geleden

Reactie op Bonsai

Mag ik vragen waarom je 'snachts kunstvoeding geeft? Gewoon benieuwd. En ko ...
Ik heb al een zoontje van 2 en daarbij moest ik ook een combinatie doen vanwege te weinig productie. Daar hebben we toen een beetje mee gespeeld en gekeken wat het beste werkte. Uiteindelijk toen we hem 's nachts kunstvoeding gaven sliep hij langer door dan op de borstvoeding en ik hou van slapen 😅🤣 dus vandaar dat we het nu automatisch weer zo doen in de hoop dat onze dochter er ook straks iets langer tussen laat 's nachts. Ik kolf inderdaad zodra ze de fles krijgt 's nachts. Mede daardoor kan ik haar overdag volledig borstvoeding geven gelukkig🤗🥰

25 dagen geleden

Reactie op _xkb

Ik heb al een zoontje van 2 en daarbij moest ik ook een combinatie doen van ...
Ah vandaar. Ja dan is 'snachts kv wel logisch, vooral als het helpt slapen 😄💪🏻 en fijn idd dat je dochter overdag dan volledig op bv kan 😊

25 dagen geleden

Vanaf dag 1 eigenlijk om de 4 uur. 12 uur laatste voeding en 4 uur laat hij zich horen (voeden op verzoek). Afgelopen dinsdag (2 weken oud) sliep hij officieel voor het eerst door 23:00 tot 5:00. Nu regeldagen dus komt hij vaker om te voeden. Met de eerste was ik alleenstaande en totaal andere ervaring. Dus knijp echt in mijn handen hiermee, echt absurd eigenlijk 🙏🏽😅

25 dagen geleden

Onze baby doet het super. Voeden op verzoek en meestal alleen rond 4 uur er even uit waarna ze heerlijk verder slaapt. Onze peuter is een ander verhaal. Vannacht 2 uur bezig geweest om haar in haar eigen bed te laten slapen. 😵‍💫

24 dagen geleden

Hier hetzelfde. Dochter van 30-9 die om de 3u een voeding wil en een peuter van 3,5 die veel wakker is ‘s nachts. Tegen al mijn gevoel in de peuter laten logeren bij opa en oma, hij had de tijd van zijn leven en ik voelde mij echt uitgerust na die nacht. Daar sliep hij door en afgelopen nacht thuis sliep hij ook door :) dus nu al 2 nachten maar 1 wakker kindje, en ik voel me gewoon uitgerust ;) Wat ik wel eens doe als ze tegelijk wakker zijn, is dat ik een luisterboek van boer Boris (Storytel ) aan zet op mijn telefoon en die mag hij dan mee naar bed om te wachten tot ik klaar ben met zijn zusje. Helaas valt hij dan niet in slaap maar hij blijft wel rustig.

24 dagen geleden

Onze dochter is nu 5 weken oud en kan makkelijk 5 uur tussen haar voedingen in laten. Hierdoor ben ik gelukkig nog maar 1x per nacht wakker en 's ochtends vroeg. Ze wordt alleen niet zelf optijd wakker dus ik zet wel een wekkertje. Laatst was ze zelf pas na 7,5 uur wakker geworden en te onrustig om te drinken, dus vandaar nu de wekker na 5 uurtjes.

24 dagen geleden

Reactie op Tinita93

O my wat een gelukje! Heerlijk zeg! Is jullie gegund! Trouwens nog nooit ge ...
Aw zo lief 🩷☺️ dankjewel!

24 dagen geleden

Reactie op Jezzica93

Ik durf het bijna niet te zeggen (bang dat het ineens omdraait 🤣) maar wij ...
Dat is geluk hebben zeg! Heerlijk! Nu mogen wij ook niet klagen onze dame kwam eerst niet zelf dus moesten wakker maken. Daarna kwam ze wel netjes na 3 uur. En nu horen we haar ook niet maar de hele nacht door is nog wel te lang. Dan is ze onrustig om aan te happen en te drinken dus ik maak haar 1x in de nacht wel wakker.

24 dagen geleden

Wij hebben nu vanaf ongeveer 23:00 uur tot de volgende voeding steeds 4 a 5 uur ertussen zitten. Vandaag is het CB langs geweest en wij mogen gaan voeden op verzoek. Ik denk dat voor nu 5 uur wel een beetje de max gaat zijn voor haar, meestal komt ze dan ook wel al uit zichzelf. Vindt het ergens best spannend om geen wekker meer te hoeven zetten en het op z’n beloop te laten 😅

24 dagen geleden

Voor de ouders van kindjes die vier vijf uur tussen voedingen laten; hoeveel drinkt je kleine en is dat kunst of borstvoeding?

24 dagen geleden

Reactie op AQ

Voor de ouders van kindjes die vier vijf uur tussen voedingen laten; hoevee ...
Hier drinkt ze elke borst, 10 minuten. Borstvoeding.

24 dagen geleden

Reactie op AQ

Ik geef borstvoeding en weet hierdoor ook niet hoeveel ze binnen krijgt. Meestal drinkt ze 10 minuten per borst.

24 dagen geleden

Reactie op AQ

Gemiddeld 5,5 uur. Borstvoeding. Live of met de fles maakt geen verschil. Met de fles drinkt ze 50 tot 70 ml voor de nacht (ze krijgt een goede 80 aangeboden). Een lichte voeding zorgt vaak voor een betere nachtrust.