9 Reacties

15 dagen geleden

Misschien een speenkoord of doe een doekje door de ring en die dichtbij leggen zodat de speen niet te ver valt. Zo kan die hem weer pakken

15 dagen geleden

Ik zie net dit op Instagram. Nog niet geprobeerd overigens ….

14 dagen geleden

Handje er tegenaan leggen

14 dagen geleden

Reactie op starry94

Handje er tegenaan leggen
Ja maar hij spuugt zelf uit of trekt er zelf uit

14 dagen geleden

Doekje ja! Speenkoord ging overdag op sabbelen en had in zn mond ( schrok ervan)

14 dagen geleden

Reactie op Al1998

Ik zie net dit op Instagram. Nog niet geprobeerd overigens ….
Dit is super gevaarlijk… vooral als je geen 24/7 zicht hebt op je kleine. Een doek kan zo over het neusje en/of mond van je kleine komen met alle gevolgen van dien. In het begin is het echt even investeren en zelf het speentje terug geven. Wel lastig als je kleine niet bij je op de kamer ligt, onze kleine ligt in een Co sleeper bij ons op kamer en dan is het te doen.

14 dagen geleden

Zelf zachtjes tegen aan duwen of handje van de baby er tegenaan leggen is volgens mij de enige veilige optie

14 dagen geleden

Speenkoorden en doekjes zijn niet veilig.. hier is het terug stoppen als het huilen niet stopt omdat hij hem kwijt is maar vaak valt hij gewoon in slaap zonder. Het is wel lastiger als hij niet op je kamer ligt natuurlijk.. maar veiligheid voorop denk ik dan maar.

11 dagen geleden

Geen tips helaas. Mijn eerste kindje kon (vanaf 11 weken) heel makkelijk in slaap vallen maar wel met speen. Alleen werd wel vaak wakker doordat zijn speentje uit viel of wakker werd na een 1 cyclus zonder speen( ook tijdens middagslaapje enzo). We hebben toen geprobeerd om te stoppen met de speen rond 4 maanden omdat dit ons een beetje op brak. Daarnaast vonden wij een speentje wel heel makkelijk tijdens wakkere (vaak ontevreden) momenten Helaas lukte het ons niet om hem zonder speen in slaap te krijgen en zijn we weer begonnen. Het was bij ons doorzetten tot hij op een geven moment zelf zijn speen kon pakken (met 6-8 maanden). Ze zeggen dat je nu de speen nog kan laten verdwijnen zonder dat de baby hem mist….