Hi Dames,
Ivm de extreme verborgen reflux heeft mijn lactatiedeskundige geadviseerd om toch een fopspeen te gebruiken. Dit zou namelijk de klachten kunnen verhelpen, omdat hij speeksel blijft aanmaken en het maagzuur niet naar boven kan komen.
Mijn zoontje is morgen precies 4 weken, maar kan al goed uit de borst drinken. Met tepelhoedje en zonder. Nu een speentje gehaald op haar advies. Curaprox zou de vorm van de tepel nabootsen en hierdoor zouden we eventuele zuigverwarring kunnen voorkomen. Er zijn verschillende theorieën of dit nu wel of niet achterhaald is, maar daar gaat het even niet om.
Mijn vraag is: hoe introduceer je een speen? Op de website van medela staan een aantal tips, maar meneer is helemaal Knock Out van het voeden.
https://www.medela.com/nl-nl/borstvoeding-en-kolven/artikelen/hoe-gebruik-je-een-fopspeen/speen-introduceren-aan-baby#:~:text=Pak%20de%20fopspeen%20vast%20en,hoofdje%20naar%20het%20voorwerp%20richten.
Las dat je de fopspeen niet zomaar in z'n mond kan proppen om negatieve ervaringen te voorkomen. Maar hem kennende wordt hij zo weer wakker van de reflux, en dat lijkt me te laat om hem dan nog de fopspeen te geven omdat hij dan alweer maagzuur naar boven krijgt en het dus te laat is. Of overthink ik nu de situatie?
Hoe hebben jullie een speentje geintroduceerd voor de eerste keer? Tijdens halve slaap, tijdens het huilen? Direct het mondje gedaan of juist niet?