9 Reacties
4 dagen geleden
2x per week bad of douche en elke dag blokje buiten naar de winkel of naar de speeltuin voor de oudste (vandaag 2 geworden). Verder niet echt activiteiten lagen haar savonds op de bank bij ons loggen dat is haar wakker uurtje. Verder wel dat ze op onze borst ligt en traint ze haar hoofd en nekje.
Ooh ja ze gaat 2x per week naar de chiropractor dat is heel vermoeiend eerst wandelen dan in de bus behandeling weer met de bus terug dan is ze wel echt moe en dood op
4 dagen geleden
Wij wandelen elke dag buiten minstens 1 soms 2 of 3 keer met de kinderwagen, gaan dan ook vaak naar de supermarkt. Verder minstens 1x per week de stad in met de bus, 2x per week in bad. Daarnaast elke dag in contrastboekje kijken samen. Merk eigenlijk geen overprikkeling!
4 dagen geleden
Wij gaan iedere dag even met de kleine wandelen. Is nu 4 weken oud. Dat trekt hij heel goed, slaapt dan in de wandelwagen. Ook als we naar markt of supermarkt gaan. We zijn nu ook paar keer ergens heen gewandeld voor een drankje. Daar sliep hij ook door heen.
Ik vind “spelen” nog vrij ingewikkeld met hem. Hij valt of vrij snel in slaap na de voeding, of is zo onrustig dat we niet echt iets kunnen doen.
We zijn nu 2x bij de opa’s en oma’s geweest (dus met auto weg) en daar was hij tijdens heel rustig, maar terug thuis wel flink overstuur. Dus daar dacht ik wel van dat hij misschien wat overprikkeld was. Maar ach, paar uur knuffelen en het was weer oké. Denk niet dat hij er op de lange termijn last van zal hebben.
Ik was overigens zelf ook goed over prikkeld na die bezoekjes van het hele tijd op te letten of het wel goed ging met de baby 😅
4 dagen geleden
Wij namen haar vanaf de tweede week overal mee naartoe! Naar de stad, meubelboulevard, uit lunchen, wandelen. Soms 2 keer per dag ergens op de koffie en zelfs savonds nog kraambezoek erbij. Ze gaat een keer per week in bad, tenzij er een erge poepluier bij zit en ze helemaal onder zit. Dit weekend een verjaardag waar het heel druk was. Wij hebben er bewust voor gekozen gewoon weer alles op te pakken zoals we gewend zijn en haar overal mee naartoe te nemen zodat ze hier vanaf het begin af aan, aan zou wennen!
Wij hebben niet het idee dat ze overprikkeld raakt, ze wordt er eerder rustig van. Denk ook dat het voor iedereen en ieder kindje anders is. Gewoon doen wat je zelf denkt dat goed is.
4 dagen geleden
Sowieso elke dag even wandelen, of boodschappen doen. Maar tot nu toe slaapt hij alleen maar 🤣 dus of hij het door heeft. Hij is nu 2 weken.
In ieder geval vind ik het fijn om even buiten te zijn ☺️ en toch frisse lucht.
Moet nog wel even over de drempel heen om echt ergens heen te gaan en hem mee te nemen 🤭
4 dagen geleden
Wij doen een paar grotere activiteiten in een week. Over het algemeen maximaal één per dag. (Boodschappen, op visite, ziekenhuis afspraken, "winkelen".) Vandaag bijvoorbeeld naar de intratuin geweest.
Los daarvan komen de opa's en oma's wel eens even om een hoekje kijken.
Eigenlijk merk ik weinig van overprikkeling. Al heeft ze wel eens een regeldag of minder dagje dan ondernemen we ook geen grote dingen maar kies ik voor rust en hooguit een klein wandelingetje. In dat opzicht stemmen we wel op haar af.
Ik denk dat het verschillend is per kind. Ons meisje slaapt overal heel makkelijk. Ze volgt haar eigen ritme en komt ook in de draagzak en wagen prima tot rust. Misschien een positief gevolg van de 2 weken ziekenhuis opname. Daar waren zoveel prikkels en gedoe aan haar lijfje de hele dag door.
4 dagen geleden
Ik moet mijn zoontje elke dag naar school brengen en ophalen, dan komt de baby ook altijd mee, dus dan heb je al 2x per dag iets (door de weeks) dan meestal 1x per dag naar de winkel en op dinsdag nog zwemles van mijn zoontje. Merk daar niet veel van. Gisteren naar de intocht geweest en toen was ze 's avonds wel ontzettend onrustig, dus toch overprikkeld
4 dagen geleden
Ons dochtertje van 7 weken oud gaat overal mee naar toe. Heb een zoontje van 2.5 dus ook naar speeltuinen waar het vaak rumoerig is. Ze slaapt gelukkig overal goed doorheen. Geen last van overprikkeling. Vooral doen waar jij je als moeder goed bij voelt ieder kindje is anders en ik heb geleerd na 2 kindjes dat je moedergevoel je bijna nooit in de steek laat. Dus mijn advies is volg je moedergevoel!