Hallo iedereen!
Ik vroeg me af hoeveel 'activiteiten' jullie doen met jullie baby en hoe oud jullie kleine is?
Met activiteiten heb ik het over iets anders dan: voeden, verschonen of slapen(thuis, op wat voor manier ook; draagzak of in bedje e.d.)
Denk dus aan: wandelen buiten (in de wagen of draagzak), naar de winkel met de kleine, badje doen thuis, spelen thuis.. een activiteit wat hun extra energie kost of een manier waardoor ze meer prikkels binnen krijgen dan 'gewoon thuis zijn'.
Merken jullie daarna ook iets van overprikkeling?
Het is onze eerste baby en ik weet zeker dat we het erg "voorzichtig" doen. Ook omdat ze wat opstart problemen had qua voeding en wij alles er aan deden om haar energie te besparen.
Inmiddels doet ze het hartstikke goed(vandaag 3 weken) en proberen we steeds wat meer met haar te doen. Ook om stapje voor stapje het normale leven wat meer op te kunnen pakken.
Echter, hebben we eenmaal een bos wandeling gemaakt (dus: in de maxi cosi gezet - daarna in de draagzak - een 45 minuten gewandeld - weer in de maxi cosi gezet), en dachten we dat ze daarna wel echt 'overprikkeld was'. Ze deed thuis alsof ze wou drinken, maar haar aanhap aan de fles was erg slecht, daardoor dronk ze niet goed, werd ze daar weer wat hangerig van etc. Etc. Die dag bleef ze wat slechter drinken (geen volledige porties).. en dan twijfel ik weer hoeveel ze aan zou kunnen.