27 Reacties

één maand geleden

Ik ben hier ook onzeker in. Hij weegt sinds de kraamhulp weg is 3500 is nu 11 dagen oud en drinkt overdag om de 3,5 uur 100 cc. Ik twijfel hier ook over, hij vind die 3,5 uur wel prima.

één maand geleden

Ik vind dit ook zo lastig. Onze zoon is nu 10 dagen oud (geboren met 37+2) en drinkt ongeveer 60ml per keer het is de bedoeling dat we hem om de 3u voeden maar hij komt ook al vaak om de 2u, maar meer in de fles aanbieden wilt hij niet want hij is zo moe op het einde van de fles dan valt die in slaap. Ik hou iedere voeding bij hoelaat en hoeveel hij op heeft, Maandag komt het consentatie bureau langs ben benieuwd wat zij zeggen.

één maand geleden

Reactie op Chayennax/

Ik vind dit ook zo lastig. Onze zoon is nu 10 dagen oud (geboren met 37+2) ...
Het is trouwens een klein kindje, woensdag was die 2620 gram.

één maand geleden

Onze dochter is nu 7 dagen (van 12-10-2024) en drinkt 60cc. Ze heeft nu nog 8 voedingen per dag (om de 3 uur). Ze is een kleintje en spuugt soms nog wel wat uit. We zouden vandaag opbouwen naar 70 maar weet niet of ze dat al binnen kan houden.

één maand geleden

Ons meisje is van 9 oktober en drinkt 90 cc per keer. Ze komt om de 3 a 4 uur. Komt goed aan, heeft goede plasluiers.

één maand geleden

Maak je je zorgen dat hij te veel of juist te weinig drinkt? Waar ben je onzeker over?

één maand geleden

Onze zoon is van 28 september en drinkt overdag elke 3 uur komt hij wel en in de nacht pakt hij 4 uur er tussen. Hij drinkt nu 90 cc per keer. Het was een klein mannetje dus hebbe langzaam de flessen kunnen opbouwen. Grote kans dat hij 2 uur pakt naar 4 uur er tussen? Bij ons werd gezegt als hij eerder komt gewoon geven

één maand geleden

Morgen ook 2 weken, laatste avond voeding bieden we 120cc aan. Hij drinkt dan wat hi jezelf wil. Rest van de voedingen 90cc

één maand geleden

3340gram met 38.1 geboren en nu bijna 3 weekjes oud. Komt om de 3 a 4 uur ligt eraan hoelang ze slaapt 7 voedingen over 24uur 120cc soms laat ze restje staan.

één maand geleden

Ons zoontje is nu bijna 3 weken en drinkt overdag 5 voedingen van ongeveer 130 en savonds is dit 180 en als we hem van te voren douchen kan hij daarop 7 a 8 uur door. Anders komt hij gewoon na 4 uur. Sochtend lukt 4 uur tussen de voedingen makkelijk maar richting de avond is het meestal 3 uur

één maand geleden

Hier is onze zoon 2 weken en krijgt 90cc waarvan hij drinkt wat hij nodig heeft. Soms drinkt hij 90cc op maar meestal tussen de 60cc en 80cc. Hij krijgt 7 a 8 voedingen per dag.

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Morgen ook 2 weken, laatste avond voeding bieden we 120cc aan. Hij drinkt d ...
En geef je dan 6/7 of 8 voedingen per 24 uur ?

één maand geleden

Reactie op Kimmie21

Maak je je zorgen dat hij te veel of juist te weinig drinkt? Waar ben je on ...
We geven nu 7 x 100 ml. Dit drinkt hij drinkt tussen de 600 en 700 ml per 24 uur. (Dus niet elke fles helemaal leeg) maar als ik naar afgelopen dagen kijk, komt hij steeds eerder voor de fles.. maar ophogen lijkt me dat hij dan teveel krijgt…

één maand geleden

Reactie op Doortje123

En geef je dan 6/7 of 8 voedingen per 24 uur ?
Dat verschilt, hij komt de ene keer wat eerder dan de andere, dus soms wat meer, soms wat minder, maar gemiddeld 7 voedingen

één maand geleden

Reactie op Doortje123

We geven nu 7 x 100 ml. Dit drinkt hij drinkt tussen de 600 en 700 ml per 2 ...
Dat hebben wij hier soms ook, en andere dagen gaat het weer prima,soms echt moeilijk wat je dan moet doen

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Dat hebben wij hier soms ook, en andere dagen gaat het weer prima,soms echt ...
Jaa wordt er ook helemaal onzeker van, want je wilt ook niet te snel teveel voeding aanbieden, wegens krampen en maag oprekken…

één maand geleden

Reactie op Doortje123

Jaa wordt er ook helemaal onzeker van, want je wilt ook niet te snel teveel ...
Ik denk dat jullie het welgoed doen, je kindje stopt als hij vol is, dat is een goed teken, als je het echt niet vertrouwd zou ik even contact opnemen met je wijkverpleegkundige of je kindje even wegen op het vlcb

één maand geleden

Reactie op Hagedoornbaby

Ik denk dat jullie het welgoed doen, je kindje stopt als hij vol is, dat is ...
Cb*

één maand geleden

Reactie op starry94

Onze dochter is nu 7 dagen (van 12-10-2024) en drinkt 60cc. Ze heeft nu nog ...
Onze dochter ook! Ze heeft nu 7 voedingen van 60 cc ongeveer. Gaf ook veel terug, maar de johannes brood pitmeel doet goed zijn werk! Is bijna terug op haar geboortegewicht van 2420 gram.

één maand geleden

Mijn dochter is van 7 okt en drinkt tussen de 100-120 cc. Overdag 4u ertussen en in de nacht 5u.