35 Reacties

één maand geleden

Mij werd gezegd niet heel veel 50 te halen dus ik heb merendeels 56 maar toch wel erachter gekomen dat 50 de eerste dagen met verschonen wel makkelijk is (eerste keer ouders hahah) 56 is voor ons nu nog wel echt te groot en 50 zit gewoon perfect. Hij is 52cm en woog 3550!

één maand geleden

Nu 2 weken geleden bevallen maar maat 50 had ik te weinig had 10 setjes🙈 wist niet hoe snel ik nieuwe moest halen😅

één maand geleden

Reactie op MelissaSignet

Nu 2 weken geleden bevallen maar maat 50 had ik te weinig had 10 setjes🙈 w ...
Ze was 48cm en woog 3440 gram

één maand geleden

Hier ook te weinig maat 50 in huis gehaald, omdat iedereen zei daar groeien ze zo uit! Niet over nagedacht dat het met verschonen wel makkelijk is om wat extra te hebben 😅. Wij hadden 5 setjes. Hebben toch wel wat bijgehaald. Onze kleine man is nu 4 weken en zit tot op heden nog in maat 50. Hij weegt nu 4400 gram.

één maand geleden

Reactie op lor41196

Hier ook te weinig maat 50 in huis gehaald, omdat iedereen zei daar groeien ...
Precies dit!

één maand geleden

Onze baby is geboren met 38+5 en was net onder de 3 kilo. Draagt nu met 3 weken en 3 dagen nogsteeds maat 50 en gewicht zal nu zo 3,7 kilo zijn. Maat 50 hadden we echt te weinig, ik had denk ik 6 setjes met het idee dat Maat 50 vast te klein was. Zeker toen we twee nachtjes ziekenhuis moesten blijven hadden we te kort. Moest snel bijkopen. Dus hebben we het aantal opgeschroefd naar 10 setjes. Ik was nu thuis nogsteeds iedere dag omdat we toch voorkeursspul hebben. Er gaan ongeveer 2/3 pakjes en rompers per dag doorheen. Maat 56 heb ik meer van in huis en met het idee dat hij dit langer gaat dragen. Denk dat hij dit snel aan kan, daarom koop ik geen 50 meer bij maar als dit nog iets langer zo zou zijn dan had ik zeker weten bijgekocht!

één maand geleden

Reactie op lor41196

DIT! wij moesten ook bijhalen, we hebben 62 in overvloed, vooral veel in die maat gekregen. Vooral de overslag rompertjes in 50/56 van Hema vind ik heerlijk! Daar hebben we er een stuk of 6 van denk ik, en nog 2 gewone rompertjes van Hema, die van Zeeman etc vind ik totaal niet prettig, dus dat zijn echt backups. Mijn man is nog wel thuis en die draait elke dag een baby wasje, moet ook wel, want hij poept, plast en/of spuugt er regelmatig wat onder. Kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die het redden met 5 stuks😂 ookal groeien ze er snel uit, op het moment dat ze het nog passen ben je het hard nodig

één maand geleden

15 setje maat 44 wat nog te grote is. Maar wel alles aan gehad net 7 dagen oud

één maand geleden

Wij hadden maat 50 en 56 in huis bleken maat 44 nodig te hebben... hebben nu 6 setjes (romper lange mouw + broek) en 2 boxpakje in huis geboren met 2820 gr en 47 cm, nu 2 weken oud en past nogsteeds geen maar 50...

één maand geleden

Ik had 7 setjes maat 56 gekocht. Hier zijn sommigen na 2 weken al te klein van.

één maand geleden

Ik kreeg juist te horen dat elke baby vaak wel in maat 50 past, ook als ze groot geboren worden zoals bij ons voorspeld was. Nou de helft van maat 50 heb ik zo ongebruikt weer uit de kast kunnen halen. Alleen de setjes die groot vielen of combinatiemaat 50/56 waren heeft ze aangehad. Als je ergens een richtlijn hebt gehad bij een echo die aangaf of je kind klein (mt 44), gemiddeld (mt 50) of groot (mt 56) verwacht wordt dan zou ik daar op inkopen. Je kan iets in andere maten halen als backup, maar nieuwe kleding is snel gekocht als je extra nodig hebt en het is zonde om de helft ongebruikt je kast weer uit te moeten doen zoals bij ons het geval was. Mijn tip zou dus zijn om niet te veel in te kopen. ;) Overigens liep ik er vooral ook tegenaan dat iedereen zei dat ze nooit rompers met lange mouw gebruikten, maar mijn kraamhulp juist vond dat ze altijd lange mouwen aan moest. Dus die heb ik wel snel bijgekocht want ik had er maar 2.

één maand geleden

Het is echt heel lastig om in te schatten. Ons zoontje was 52cm en 3980 bij geboorte, maar groeide enorm hard. Hij heeft amper 50 gedragen, maar wel n tijdje 56. Hij spuugde ook nog wel eens wat van zijn voeding uit waardoor we meerdere setjes nodig hadden op een dag. Ons dochtertje is ook geboren met 52 en 3960; zij heeft een andere bouw dan haar broer en past nu nog heel goed in 50. Ze spuugt eigenlijk tot op heden niet en dus redden wij het prima met maar 1 setje per dag.

één maand geleden

Reactie op lor41196

Hier precies hetzelfde! Wij hadden ook 5 setjes in maat 50 maar inmiddels 4 weken verder en ook nog steeds maat 50. Ze weegt nu 3605 gram dus verwacht dat ze er nog wel even in zit. Heb maar wat bijgehaald want de andere pakjes ben ik inmiddels wel een beetje zat 😅

één maand geleden

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat we hier 5 setjes maat 50 hebben. En 7 setjes maat 56, en rompers heb ik allemaal van die overslag bamboe stretch rompers van de Hema omdat ik die heel fijn vind, en daar hebben we er denk ik 7 of 8 van in maatje 50/56. Maar ik hoop morgen bij de gynaecoloog te horen dat ik donderdag ingeleid word, en heb m'n Hema winkelmandje alweer vol staan met pakjes maat 50/56 en 56, om snel te kunnen bestellen, voor nu denk ik dat we een beste kerel krijgen van tegen of over de 4 kilo, maar wieweet verbaasd hij ons!

één maand geleden

Dochter was 3680 gram en 50 cm bij de geboorte. Wij hebben haar nauwelijks maat 50 aangetrokken aangezien dat toch al wat lastig aantrekken was. Maar 56 is soms nog iets groot, maar het zit voor haar in ieder geval fijner. Het verschilt wel erg per merk hoor! Want had ook een nieuw boxpakje van de Prenatal in maat 56. Dit pakje heeft ze maar een week gepast😅

één maand geleden

Heb zo'n 10 setjes maat 50 , 3 boxpakjes, 5 rompers 50 en 6 rompers 50/56. Ik merk dat boxpakje van Hema en Noppies wat aan de kleine kant wordt. Maar prenatal en h&m kan hij nog makkelijk aan. Onze zoon is nu 3,5 week.

één maand geleden

Hier te weinig maatje 50. Wel iets bijgekocht, vooral rompers, want dat is niet fijn als dat veel te groot is. Maar vooral ook opletten dat je genoeg warme dingen hebt. Vooral de gewone dunne lange mouw shirtjes zijn vaak te koud in de kraamweek (en dat is gek genoeg nu nog steeds het geen wat je het meeste in de winkel vindt bij de kleine maatjes)

één maand geleden

Hier een kleine meid wat met 2440 gram en 46 centimeter inmiddels al 5 weken maat 44 draagt🙈 ik heb 8 setjes en 12 rompers

één maand geleden

Onze kleine was te groot geschat bij elke echo, maar was uiteindelijk veel te klein (2500 gram bij week 39). Hadden maar 1 boxpakje maat 44 en 1 rompertje. Snel nieuwe laten halen door ouders dag na bevalling. Hij heeft 3,5e week in maar 44 gezeten. Nu maat 50. Heb wel voldoende aan 5 rompers en 5 setjes. Hij spuugt niet, lekt vrijwel nooit door en doet 2 dagen met een setje kleding. Dus na 10 dagen is alles op maar in tussentijd heb ik echt wel een baby was gedraaid (1x per week kleding, 1x per week beddengoed) dusigt er aan! Maar tegenwoordig heb je volgende dag kleding in huis als je tekort komt dus zal als ik jou was zelf aankijken wat je denkt nodig te hebben. Bijhalen kan altijd!

één maand geleden

2 setjes 50 en 6 setjes 56. Ze was 4052 gram bij geboorte en 54 cm lang, maar in die eerste week vallen ze af en die van mij viel zelfs af tot 3500 gram. Dus die maat 50 kwamen toen goed van pas. Na een week kon ze die niet meer aan. Nu na drie weken past ze 1 setje vd 56 ook niet meer, maar de rest zit nog heel goed vd Prenatal. Wat ik dit keer slim heb gedaan is dat al die setjes die ik zelf gekocht heb (4 maar 😜) dat ze met elkaar te combineren zijn. Dus als ze gelotst heeft kan ze zo ander truitje/jurkje aan die op de broek past, en bij spuitluier past een ander broekje er ook onder bijv. Ik heb nog een kind rondlopen dus ik was wel eens per vier dagen.