65 Reacties

vorige maand

Mijn dochter weegt 9,8 kilo. Is ook in de afgelopen anderhalve maand nog geen 300 gram aangekomen, maar zij beweegt zo veel dat ze alles wat binnenkomt vrijwel meteen weer verbrand. Zou dat bij jullie ook niet aan de orde kunnen zijn?

vorige maand

Zo dat is wel een verschil! Ik vroeg inderdaad of dit het probleem kon zijn, alleen is zij in een half jaar tijd maar een paar honderd gram aangekomen… ik heb haar eerder bij de huisarts gewogen en toen zat ze op 8,5 kilo dus ergens is ze een kilo kwijtgeraakt terwijl ze onwijs goed eet. Bij het cb hebben ze haar 3x gewogen.

vorige maand

Mijn zoontje was een echt dikkertje, maar de laatste 3 maanden blijft hij rond hetzelfde gewicht hangen. Hij beweegt veel meer en verliest zijn babyvet

vorige maand

Reactie op Anomiem1996

Zo dat is wel een verschil! Ik vroeg inderdaad of dit het probleem kon zij ...
Ooh ja, ik snap dat dat dan wel een reden is om even te kijken hoe het komt dat ze zo minimaal aankomt, en ergens onderweg een kilo kwijt is geraakt.

vorige maand

Reactie op Appa

Mijn zoontje was een echt dikkertje, maar de laatste 3 maanden blijft hij r ...
10kg trouwens

vorige maand

Ik denk hier 11/11.5e kilo. Ik weet het nog niet zeker want ik moet nog naar het cb met hem. Hij beweegt heel veel, loopt nog niet. Wat fijn dat ze je dochter even in de gaten houden. Wellicht is er een verklaring voor.

vorige maand

Ons dochter is ook klein van stuk en weegt ook niet veel ook bijna 7,6 kilo hier willen ze in januari de jeugdarts mee laten kijken

vorige maand

Onze zoon is het afgelopen weegmoment ook maar 450 aangekomen in 3 maand tijd. Cb zegt dat dit komt omdat ze ook meer bewegen ( tijgeren/ kruipen/ lopen) en hierdoor meer energie verbruiken. Ik heb een heel lang kind (81 cm) en is ook vrij zwaar(10,6) maar dit staat goed in verhouding dus helemaal prima. Ik weet niet hoe de verhoudingen tussen lengte en gewicht zijn. Anders zou ik mij nu nog niet te veel zorgen maken 😘

vorige maand

Mijn zoon (29-10) woog bij de 12 maanden controle 10,9 kilo.

vorige maand

Zoontje woog 4 november 10,5 kilo en is van 23 oktober.

vorige maand

Hier een meisje van 9 oktober. Woog op 24 oktober 8,2kg. Altijd licht en fijn geweest. Was hier geen probleem, omdat ze wel haar eigen lijntje volgde.

vorige maand

Hier zoontje van 3 oktober en woog 3 weken terug 11,5 kg. Vanaf geboorte al flinke baby geweest. Zolang ze hun eigen lijntje volgen is het goed toch

vorige maand

26 oktober 9.6 kg maar zie dat hij lengte in schiet

vorige maand

Hij is van 22 oktober en weegt nu 10,5 kilo

vorige maand

Onze tweeling van 12 oktober weegt 11,92 kg (jongen) en 12,14 kg (meisje). Hun vader is 208 cm dus ze zijn niet bepaald klein van stuk.

vorige maand

Hier bij de 12 maanden 9.1 kg. Hij buigt nu ook wat van zijn lijntje. CB zei dat ze vaker een dip zien, idd vanwege meer bewegen/verbruik

vorige maand

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Ik heb haar thuis nog gewogen, eerst haar met mij en dan alleen ik. Toen kwam ik uit op 8,5. Ik ben benieuwd wat zij volgende keer wegen, dan moeten we ook naar een andere locatie.
Onze dochter woog bij geboorte 2815 gram bij 36.2 wkn. Met 3 maanden woog ze nog maar 3,8 kg. Achteraf bleek een koemelkallergie de oorzaak te zijn. 31/10 woog onze kleine peppa big 10,8kg. Ze heeft een prachtige inhaalslag gemaakt. Maak je niet te veel zorgen. Als het echt zorgwekkend is, had je al bij de kinderarts in het ziekenhuis gezeten. Wij zijn daar uiteindelijk wel geweest en goed begeleid. Het is soms even zoeken naar een oorzaak en dit hoeft lang niet altijd ernstig te zijn.

vorige maand

Op der verjaardag 30-10 gewogen; 9755gr

vorige maand

May is nu 13 maand en weeg 11.3 kilo is ook een grote dame van 80cm