454 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Zoë94
Is een groeiecho een standaardprocedure bij jullie verloskundige? Ikzelf be ...
Vanwege marginale insertie krijg ik extra groeiecho’s.. Ik heb geen gewicht gehoord, wel dat ze mooi gemiddeld is.. 😊
3 maanden geleden
Reactie op Jezzica93
Vandaag 31+6 en 1803 gr geschat 😊 buikje is nu gemeten op P41; eerst P71, ...
Wat is die P? Ben vandaag geweest met 30+5 weken zwangerschap. Kindje 1710gr.
Hoofdje was iets klein, buikje was wat groter.. maar alles bij elkaar opgeteld en de kg is die ok zei ze..😬
Heeft me wel aan het denken gezet.
3 maanden geleden
Reactie op Jezzica93
Vandaag 31+6 en 1803 gr geschat 😊 buikje is nu gemeten op P41; eerst P71, ...
Wat ze vooral met die P doen is kijken op welke lijn jouw kindje zich bevindt. De P50 lijn is de meest gemiddelde groeilijn. En het kan dus prima zijn dat jouw kindje elke meeting op P25 zit bijvoorbeeld, wat onder het gemiddelde ligt, zolang het maar consistent is. Denk dat ze daarom even extra willen controleren, omdat je kindje eerst boven de gemiddelde lijn zat met P71 en nu er onder met P41. Die nummers op zich zijn prima, maar het gaat dan meer om het verschil en dat je kindje niet langer dezelfde lijn volgt als eerst.
3 maanden geleden
Hier weegt de kleine met 30+4 1505gram 🥰
Overal netjes tussen de rode lijnen. Ze is wat aan de kleinere kant dan het precieze gemiddelde maar mocht en is ook niet gek met 2 korte ouders. Nu over 4 weken weer. Ben onwijs benieuwd.
3 maanden geleden
Baby weegt nu 1,88 kilo .... en ik schiet echt best wel even in de stress ervan.
Ben 28 weken zwanger, baby loopt 2 weken voor kwa groei dus 30.
3 maanden geleden
Reactie op Queeneileen
Baby weegt nu 1,88 kilo .... en ik schiet echt best wel even in de stress e ...
Niet stressen! Ze kunnen er 20% naast zitten, dat is echt veel 😊 plus kunnen baby’s soms even een groeispurtje maken. Bij mij was ze 4 weken terug boven de gemiddelde lijn en nu vandaag er onder. Het is alleen maar goed dat ze het even in de gaten houden 🙂
3 maanden geleden
Ik had bij de 20 weken echo een meting van buikje van p85 en toen met 28 weken P32 dat verschil vonden ze groot terwijl die p32 met de rest goed zat. Nu heb ik vandaag nieuwe echo gehad en was het p37 dus gegroeid maar wel gewoon consistent aan de weken wat ik zit. Ze zeiden tegen mij dat bij de 20 weken echo het lastig te beoordelen is en niet heel nauwkeurig en dat deze echo met 28 weken en nu 30 weken veel belangrijker zijn