16 Reacties

één maand geleden

2 jaar geleden had mijn zoontje honger, ik ben toen eerst gaan proberen om Nutrilon voor hongerige baby's te geven, maar daar ging hij echt heel slecht op. (Veel last van buikpijn). Uiteindelijk hebben wij een fles extra per dag gegeven. Dit heb ik toen ook met het consultatiebureau besproken en die gaven aan dat als dit het beste voor hem was ik dat gewoon moest doen. Vanaf het moment dat we dat deden was hij erg content. Hij is nu 26 maanden en heeft een gemiddeld gewicht en is kerngezond. Zou lekker doen wat je gevoel zegt! Succes 🤗

één maand geleden

Onze baby is 2 weken oud en geven 120cc + 4 schepjes iom consultatiebureau en vk. We vonden het namelijk ook veel, maar merkten dat ze niet genoeg had aan 100. Ze komt overdag om de 4 uur en in de nacht om de 5uur. Ze doet het er goed op. Geen last van terugspugen of krampjes oid 😊👍🏻

één maand geleden

Hier een zoon van 2 weken die 100ml drinkt (90ml + 3 schepjes). 7 voedingen is toch prima voor zn leeftijd? Ik zou gewoon rustig aan ophogen en niet zo letten op de tijd. Je kind geeft heel goed aan wanneer hij wat nodig heeft.

één maand geleden

Hier2 weken en we bieden 120 aan, hij drinkt wat ie nodig is, maar meestal gaat t op. Ik zou meer aanbieden, je kindje geeft aan dat hij t nodig is

één maand geleden

Ja herkenbaar! Ik heb ook een tweeling thuis sinds bijna 2 weken en flesvoeding is ook nieuw voor mij (eerste kreeg borstvoeding). Mag ik vragen waarom je nu 6 voedingen geeft ipv 7? Is dat advies vanuit het ziekenhuis oid geweest? Mijn tweeling weegt nu 2,6kg en 3kg. Ze krijgen nog 7 voedingen en dat is soms al rekken. De grootste meid krijgt nu 75-80ml per keer. Overdag om de 3 uur en snachts laten ze er wel eens 3,5 uur tussen. Overdag moet ik ze soms wakker maken voor een voeding. Alle flesjes gaan ook op. Als ik in jouw schoenen stond zou ik terug gan naar 7 voedingen en dan kleinere flesjes. Geeft voor jezelf meer rust zodat je niet steeds hoeft te rekken en voor je kindje dat zijn behoefte direct wordt vervuld. Hij laat dan vanzelf de fles staan als hij vol zit.

één maand geleden

Mijn dochter is woensdag 2 weekjes oud.. wij maken 120 voor haar, ze drinkt zelf wat ze op kan.. soms gaat het op.. meestal laat ze een klein beetje over

één maand geleden

Sorry voor het kopen van het topic: ik zie dat jullie veel grotere flessen geven. Op hoeveel voedingen zitten jullie en hoe zwaar zijn de kindjes? Vraag me nu af of ik niet te weinig geef 🙈 Mijn kindjes zijn tevreden hoor, maar 100ml zitten ze nog lang niet op.

één maand geleden

Ik zou mij persoonlijk niet vast houden aan de adviezen. Het is sowieso een advies en hoe vind je het zelf hongerig te zijn? De ene baby heeft gewoon meer nodig dan de ander! Als ze vragen hebben ze behoefte aan meer. Wij geven om de 3-4 uur maar hij wil vaak na 3 uur weer voeding. Dus voeden eigenlijk beetje op verzoek. Mijn zoontje van 3 weken geboren met 2500 gram (nu zo een 2900 a 3000 gram gok ik, dinsdag weer wegen) krijgt 80-90ml per 3-4 uur dus zit ook rond de 650ml per dag. Verloskundige zei zelfs dat we op mochten bouwen maar 100ml maar al zou hij om meer vragen zou ik meer geven, tenzij dit veel krampjes veroorzaakt of hij terug gaat geven uiteraard :)

één maand geleden

Een advies is een advies en zeker niet iets om perse aan vast te houden. Gewoon goed kijken naar wat jouw zoontje nodig heeft! 6 flessen is wel echt weinig voor die leeftijd, dus zou dan eerder op 7 gaan zitten. Je kan beter iets vaker geven dan veel in 1 keer.

één maand geleden

Zoals velen hieronder al zeggen, volg je gevoel! Onze zoon krijgt 120 cc en 4 schepjes. Hij is bijna 3 weken oud en weegt 4,5 kilo. Wij vonden het ook veel. Soms drinkt hij het flesje leeg en soms heeft hij voldoende aan 100.

één maand geleden

Hij is nu 2 weken en krijg 90ml om de 3 uur 🙈 4 uur redt hij niet

één maand geleden

Wij zitten nu ook sinds gister avond op 120cc en heeft zich vannacht om de 4 uur gemeld. Ofja 1 keer 3,5 maar ze is ook verkouden dus maakt zichzelf ook echt wakker door onrustig slapen. Ze is van afgelopen zondag 2 weken. Ik word er ook onzeker van dat t misschien teveel is maar van t consultatiebureau mochten we het geven. Ze drinkt de fles ook echt op en drinkt heel gulzig. Meerdere dames hier last van of tips?

één maand geleden

Kleine meid hier drinkt nu 90 ml. komt elke 3 uur. S'nachts om 3 ½ a 4 uur. Sinds gister vraagt ze soms om meer dan 90ml dan maak ik nog 30 ml bij. We zitten op 7 voedingen per dag. Morgen is ze 2 weekjes oud. Lekker doen wat je gevoel zegt

één maand geleden

Heel herkenbaar. Dit had ik bij de eerste ook. Maar toen zei een arts van het CB tegen mij: die richtlijnen zijn er alleen maar voor het feit dat je je kindje geen 3 liter voeding geeft. M’n tweede is nu 6 dagen oud en ze krijgt meer dan ze ‘mag’, maar nu vind ik dat helemaal prima en is ze tevreden!

één maand geleden

Aah al jullie reacties stellen me gerust, dankjewel! We gaan ze lekker gewoon terug naar 7 voedingen en dan maar wat meer op een dag!

één maand geleden

Hier een kleine man van 3 weken, krijgt 5 flessen van 100 (90+3 scheppen) en 2 laatste flessen van 130 (120+4 scheppen). Hij weegt nu ong 3300 dus krijgt ook meer dan ‘mag’ maar merken dat hij het echt nodig heeft en de flessen allemaal op gaan. Volg je gevoel :)