4 Reacties

3 dagen geleden

Wij hebben dit ook met de kleine die 3 weken en 4 dagen is. Wij denken dat die zelf al in ze sprongetje zit...

3 dagen geleden

De baby huilt - voor ons volwassenen zonder aanwijsbare reden- omdat in alle behoeften is voor zien. Echter wat de baby vaak aan wil geven is dat het bij mama wil zijn. 9 maanden lang op een veilige plek dicht bij jou hartslag en geur geweest. Pak de baby lekker bij je en geef hem/ haar de geborgenheid, dit is in de eerste weken voor veel baby’s net zo hard nodig dan melk. Het gaat vanzelf beter en , kan zich straks beter losmaken van je en wel zelf vermaken / in slaap vallen!

3 dagen geleden

Hij stopt met huilen als je hem oppakt? Dan huilt hij namelijk niet zonder reden maar omdat hij behoefte heeft aan nabijheid... Dat is wel herkenbaar en volgens mij kun je er niet zoveel aan doen. Je baby vooral lekker bij je in je buurt houden en als je bijvoorbeeld je baby te slapen legt even erbij blijven tot hij in slaap is. Ik moet de kleine vaak helpen met in slaap komen in de co sleeper door even bij haar te blijven, fopspeen aan te bieden en even fysiek contact te houden. Is misschien 5 tot 10 minuten en dan slaapt ze heerlijk. Overdag leg ik haar in de box bij ons in de buurt. Soms gaat dat goed en soms blijft ze ondanks praten tegen haar/muziekmobiel aan etc. toch "protesteren". Dan neem ik haar in de draagzak. Fijn voor baby en zelf heb je je handen vrij om toch kleine klusjes enzo te kunnen doen.

3 dagen geleden

Kan ook zijn dat hij/zij last heeft van (verborgen) reflux? Is het vooral als je hem plat op zijn rug legt?