22 Reacties
één maand geleden
Ik ben ook twee weken na mijn KS. Ik doe dezelfde dingen als jij, en ik kook weer de simpele snelle maaltijden. Ik maak ook bv de keuken schoon, maar inderdaad weinig bukken of tillen of uitrekken. Gisteren voor het eerst weer een rondje met de hond gelopen, hopelijk vanaf deze week weer 15+ minuten lopen! Het gaat langzaam maar steady vooruit, het is me wel zwaar gevallen hoe beperkt je bent…
één maand geleden
Reactie op Becciesdl
Ik ben ook twee weken na mijn KS. Ik doe dezelfde dingen als jij, en ik koo ...
Oké! Ja ik heb ook een hond maar trekt soms als een gek dus dat durf ik nog niet zo goed 🤭. Ik vind het idd ook zwaar en heb me er zo in vergist ik dacht een paar dagen en ben de oude weer. Voel me soms echt zo nutteloos
één maand geleden
Hier morgen precies 2 weken na mijn KS. (Ik heb ook een knip gehad omdat ze er eerst van overtuigd waren dat hij via de natuurlijke weg zou komen). Dus een beetje dubbel op.
Ik doe nog vrij weinig in huis, mijn vriend is nog thuis en wilt echt dat ik rustig aan doe. Ik heb vandaag wel 2,5 km gelopen en dit gaat goed. Trap lopen doe ik ook niet meer voetje voor voetje, gaat ook steeds beter. Vaatwasser in en uitruimen lukt me inderdaad ook. Voor de rest doe ik echt nog heel weinig, merk vooral dat mijn vriend het spannend vind dat hij over een week weer gaat werken. Dus neemt me nu eigenlijk alles uit handen. Oja, gisteren mn benen weer geschoren. Voelde ook als een work out maar voelde me er daarna wel stukken beter door haha.
Vind het ook wel een stuk pittiger dan ik had verwacht. Ik heb nog steeds niet helemaal het besef dat ik echt een buikoperatie heb gehad.
één maand geleden
Ik ben ongeveer 3,5 week na mijn keizersnede. Ik doe alweer ruim een week de wasjes draaien(kleinere wel). Het ophangen en wegvouwen. Daarbij doe ik ook gewoon de vaatwasser in en uitruimen en proberen elke dag wel even te gaan wandelen. Soms een lange wandeling en soms een kortere. Ligt er ook aan of er visite komt en hoe het allemaal uit komt. Ik kan langzaamaan wel weer bukken of door mijn knieën zakken.
Verder qua tillen enz doe ik echt nog niet. Stofzuigen en dweilen en bed verschonen en dat soort dingen doet mijn vriend allemaal. Koken doet hij ook overigens en boodschappen halen.
één maand geleden
Ik ben nu 10 dagen na m’n keizersnede en mijn man doet alles, ik ben chef borstvoeding en mijn man chef huishouden. Bij mij breekt het zweet me al uit als ik haar bedje opmaak namelijk. We volgen hierbij wel echt het advies van het ziekenhuis dat ik 6 weken lang niks van huishoudelijke taken mag doen. M’n man kreeg strikte instructies dat ik beslist niks mocht doen
één maand geleden
Reactie op willietibbie
Ik ben nu 10 dagen na m’n keizersnede en mijn man doet alles, ik ben chef b ...
Wow wat fijn 🥰. Ja mijn vriend ook.. en toen ik met de was aan t strompelen was kwam de verloskundige net op huis bezoek en die zei ook van hou je haar wel in de gaten. Maar m'n vriend beseft denk ik echt niet wat ik voel.
één maand geleden
Reactie op Jr28
Nee zwaar tillen en echt de wat zwaardere klusjes doe ik ook absoluut niet. ...
Ja dat dus. Ik kan nu wel zelf mijn wond zien en ga morgen toch even bellen. Ziet er goed uit maar heb het idee dat aan een kant niet helemaal goed dicht gaat.
één maand geleden
Reactie op steffy2811
Ja dat dus. Ik kan nu wel zelf mijn wond zien en ga morgen toch even bellen ...
Ohw jeetje.. ja ik kijk al die tijd met een spiegeltje als ik t droog dep na het douchen. En vanmorgen met douchen kwamen er volgens mij stukjes hechting los. Jeukt je wond wel ? En is het rood of pusachtig eromheen?.
één maand geleden
Reactie op Jr28
Ohw jeetje.. ja ik kijk al die tijd met een spiegeltje als ik t droog dep n ...
Nee het is niet pusachtig. Dat kleine stukje wel beetje lichtjes rood. Verder zijn er wel al.korstjes vanaf gekomen onder de douche. Ik dep het ook alleen maar droog. Het is precies waar de hechting geknoopt is volgens mij. Die zit er ook nog. Moet vanzelf los laten.
één maand geleden
Ik volg even mee! Mijn keizersnede is nu 5 dagen geleden en voel mij erg goed. Vrij weinig last van de wond. Af en toe dan trekt het wat of een keer een steek in mijn buik, maar nog niet dat je zegt ik zit tegen het plafond 😅
Slikken jullie nog pijnstilling? Ik zit nu nog op 3/4x per dag 2 paracetamol en neem vandaag nog 2x 500 mg Naproxen erbij.
één maand geleden
Reactie op OlifantjeSane
Ik volg even mee! Mijn keizersnede is nu 5 dagen geleden en voel mij erg go ...
Ik heb de eerste 1,5 week paracetamol geslikt nog gewoon die spiegel. Tussendoor alleen naproxen gepakt als ik echt heftige pijn had. Dat is 2x geweest nadat ik thuis ben gekomen. Waren vooral stevenen trekkend gevoel bij mn liezen die heel heftig waren. Ik ben nu 4 weken verder en het gaat heel erg goed.
één maand geleden
Reactie op Jr28
Hey steffie heb je nog gebeld ? Ben benieuwd hoe het met je gaat
Ja, ik kon even langskomen hebben ze het even bekeken.
het wijkt een beetje maar dat mag zeggen ze en het vocht is gewoon wondvocht. Het zag er verder goed uit. Goed schoon blijven houden/maken. Maar dat doe ik dagelijks en verder niet aanzitten.
Moet in de gaten houden dat het niet heel rood word en gele pus eruit komt. Dan zal ik ook koorts krijgen want dan is het ontstoken.
één maand geleden
Reactie op steffy2811
Ik heb de eerste 1,5 week paracetamol geslikt nog gewoon die spiegel. Tusse ...
Super dat het nu zo goed gaat!
En goed om te weten hoe anderen het aanpakken qua pijnstillers
één maand geleden
Dag 11 en ik doe nu bijna alles wel weer behalve zwaarder schoonmaakwerk en sport. Als de wond weer meer zeer gaat doen dan weet ik dat ik even rustiger aan moet doen. Daar probeer ik naar te luisteren. De eerste week kreeg ik vaak last bij stil staan. Dat was erg irritant als ik de baby wilde verzorgen. Inmiddels gaat staan me stukken beter af. Lopen was een kwestie van opbouwen maar vond ik eigenlijk minder vervelend.
Eerlijk gezegd had ik erg weinig tijd en ruimte om met mijzelf bezig te zijn door onze situatie dus ben in de overlevingsmodus misschien ook sneller gegaan dan goed is.
één maand geleden
Reactie op OlifantjeSane
Super dat het nu zo goed gaat!
En goed om te weten hoe anderen het aanpakk ...
Ja gelukkig wel! Het laatste stukje van de wond is nu ook netjes aan het genezen en dichtgaan. De hechtingen zijn ook ineens weg(oplosbaar). Dus dat is mooi. Wel betrap ik mezelf erop dat ik blijkbaar toch wel veel doe met buikspieren. Snachts merk ik dat vooral als ik uit bed wil gaan.
één maand geleden
Reactie op steffy2811
Ja gelukkig wel! Het laatste stukje van de wond is nu ook netjes aan het ge ...
Voor nu nog maar lekker rustig aan doen! En vooral veel knuffelen met je kleintje 🥰 Voor we het weten zijn ze groot 🥹
één maand geleden
Reactie op OlifantjeSane
Voor nu nog maar lekker rustig aan doen! En vooral veel knuffelen met je kl ...
Jaaa nou zeker weten! Ik dacht in de 3de week al van awwh ja handjes worden groot en je gezichtje is al zo anders. Inmiddels is ze bijna 5 weken. Met 1 maand was ze al 4315 gram en 55,9 cm lang
23 dagen geleden
Hier 16 dagen na m'n ks. na 23 uur weeën toch een ks gehad. Wasje draaien, keuken schoonmaken, toilet.. katten voeren.. kleine dingen pak ik wel op. Ben vooral enorm moe, voel me soms "ziekig".. zijn er meer die dit hebben?