6 Reacties

één maand geleden

Vind je misschien herkenning als je zoekt op dysforisch toeschietreflex?

één maand geleden

Klinkt wel als dysforische toeschietreflex als het tijdens het voeden is. Ik heb hier ook wat last tijdens het kolven. Een naar moeilijk te beschrijven gevoel wat gelukkig bij mij weer vrij snel weg ebt.

één maand geleden

Jeetje, zo herkenbaar. Overweeg om de BV af te bouwen en over te gaan naar KV. Voel me heel schuldig, want op zich gaat de BV echt zonder problemen. Maar dat gevoel overvalt me vrijwel elke keer.. bizar. Héél blij dat ik niet de enige ben, is dat erg? 🫣

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik voelde me bij de eerste echt een beetje depressief. Met de voeding die ik afbouwde ging ik me beter voelen. Bij deze baby valt dit gevoel nog heel erg mee, maar ik ben pas net de kraamweek uit en start nu weer een beetje het normale ritme van beneden zijn. Ik merk al wel dat ik gewoon niet heel happy word van deze intensieve manier van voeden. Dus wie weet neemt het sombere gevoel wel toe en ik ga het echt niet zo ver laten komen als de vorige keer. Wil nu echt zoveel mogelijk genieten van de kraamtijd. Als dat betekent stoppen met BV, dan zij dat zo.

één maand geleden

Marlies Koers heeft hier toevallig vandaag stories over gepost!

één maand geleden

Heel herkenbaar en de term daarvoor word al benoemd hieronder. Ik weet dat het met de weken minder werd van bij mijn eerste zoontje die ik 11 maanden bv heb gegeven.. maar die eerste weken.. pfoe. Hoe meer moe ik ben hoe erger het gevoel is. Maar ik weet ook dat het over gaat.. of in ieder geval minder word. Ik probeer vooral te ontspannen tijdens de voedingen en even terug in mijn bubbel te kruipen met mijn kindje.. afleiding helpt ook, ik zet soms asmr filmpjes aan tijdens het voeden. Ik heb niet veel meer tips, maar weet dat het niks geks is wat je voelt.