11 Reacties
6 dagen geleden
Goed dat je het van je af hebt geschreven. 🩷 Weet dat je niet alleen hierin bent. Volg je moedergevoel, blijf geloven in jezelf en je gezin. Je doet het goed. ❤️
6 dagen geleden
Je bent zeker niet alleen & wat goed dat je het even van je afschrijft.
Ik weet dat je niet om advies vraagt, maar heb je niet iemand die je een dagje kan helpen of dat je partner een dagje vrij / verlof neemt? Dat je even kan opladen. Wellicht een nachtje in een hotel, zodat je echt tot rust kan komen en ontspannen kan slapen!
Ook belangrijk om voor jezelf te zorgen! ❤️
6 dagen geleden
Haii.. ik kan me wel vinden in dit bericht.. ik en mijn man hebben een 3 weken oude baby en een 3 jarige..
Ik ben zelf ook 3 dagen alleen met hun omdat mijn partner werkt. Maar ik trek het met alles eigenlijk niet meer. Bij mijn vorige zwangerschap had ik postnatale depressie, nu tijdens zwangerschap prenatale depressie wat nu ook ver naar de postnatale depressie gaat. Ik doe vrijwel iedere dag en nacht alle flessen en luiers omdat mijn man bezig is met onze andere dochter. Ik doe ook de dagelijkse klussen in huis omdat mijn man niet van koken opruimen of poetsen houd en dat breekt heel erg op, heb momenteel een redelijk kort lontje, en huil ook heel vaak omdat ik uit mijn slof kan schieten voor het kleinste ding.. En de oudste kan ik niet bij opa en oma laten want die word helemaal hysterisch als ze daar naar bed gebracht word en wil dan toch per see naar huis. Ik word helemaal gek ervan..!!!!
6 dagen geleden
Reactie op SharonBijlders
Haii.. ik kan me wel vinden in dit bericht.. ik en mijn man hebben een 3 we ...
Wat heftig zeg! Kun je opa of oma niet af en toe laten koken bijv? Dat helpt hier al wel veel.
Dat je man niet van poetsen of opruimen houdt zou niet mogen betekenen dat hij het niet doet en jij dus ook dat nog allemaal alleen moet doen... Sorry maar ik heb echt een hekel aan mannen die niets doen in het huishouden omdat ze 'werken'. Jij bent pas bevallen en hebt 2 kinderen om voor te zorgen, dan kan hij toch echt ook zijn verantwoording voor het huishouden wel nemen!
6 dagen geleden
Lieve mama je bent zeker niet alleen ❤️. Ik trok het gisteren ook niet meer thuis en dat met 1 kindje van 4 weken. Vooral dat gehuil was erg intens. Ik heb ook van sochtends tot savonds gehuild en de arts heeft mij gelukkig kalmeringstabletten voorgeschreven en naar de POH doorverwezen. Ook ik sta er overdag grotendeels alleen voor, en toen de huisarts vroeg of ik iemand kon laten langskomen om op te passen zodat ik mijn rust kon pakken, realiseerde ik mij pas hoe eenzaam ik was en eigenlijk al onze familieleden en vrienden ver weg wonen. Niemand kon mij helpen. Mij hielp het om erover te praten. Mijn moeder vroeg mij naar haar toe te rijden (ze woont 1,15uur van mij vandaan) en stelde voor dat zij op de baby zou passen in het weekend zodat ik zo goed kon revalideren en bijkomen. De wereld ziet er iets kleurrijker uit na een nacht goede rust. Dat een baby makkelijk of moeilijk is, is ook moeilijk te bepalen als je zelf niet mentaal fit bent. Mijn moeder en vrienden vinden mijn baby braaf en rustig. Ook wanneer hij huilt duurt het niet lang en is hij makkelijk te troosten. Maar in mijn hoofd maakte ik het veel groter en had ik hem al bestempeld met “huilbaby” puur omdat ik zo gestresst was en angstig was voor zijn huilgeluid.
Sterk blijven mama 💪 en vraag echt om hulp waar het kan. En vertrouw dat het goedkomt (ookal is het soms moeilijk)
6 dagen geleden
Reactie op LisaSanchez
Wat heftig zeg! Kun je opa of oma niet af en toe laten koken bijv? Dat help ...
Nja die werken beide ook van ma tot vrijdags en weekends eten we al bij hun zodat ik niet hoef te koken. En dat klopt daar heb ik het inderdaad ook al met hem over gehad, en ook gezegd van help je niet? Prima maar ik doe ook geen fuck tenzij jij iets begint te doen.. maarja als ik daar op moet wachten woon ik volgende week op een 'vuilnisstort' ...
6 dagen geleden
Dat huilen van je baby gaat hard he.. wat een volume
Same! Vind het ook moeilijk schakelen.. alsof de baby denkt dat hij nooit niet zijn voeding krijgt 🥲
6 dagen geleden
Wanneer het echt niet gaat kan je huisarts je doorverwijzen naar het ziekenhuis .
Mijn eerste dochter is ook met 8 weken opgenomen op een zogenaamde huilbaby poli omdat het thuis niet meer ging.
Hier krijg je tips om met het huilen om te gaan en kan je zelf even tot rust komen.
Ook word er gekeken of er een medische oorzaak is.
Mijn dochter heeft helaas tot 18 maanden ongeveer 10 uur per dag ontroostbaar gehuild door een medische oorzaak.
Ik weet hoe machteloos je je kan voelen .
Oordoppen zijn echt je grootste vriend . Zo komt het geluid minder hard binnen .
Hou vol en trek op tijd aan de bel als het echt niet gaat 💕