37 Reacties
8 maanden geleden
Ik lees dat je water met diksap geeft, midden in de nacht? Wat is de reden dat je diksap geeft?
Heb je al een gewone fles kunstvoeding of moedermelk geprobeerd?
8 maanden geleden
Hoelaat gaat je kindje naar bed? Het kan ook zijn dat ze te vroeg gaat, dus eigenlijk haar slaap al heeft gehad
8 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Ik lees dat je water met diksap geeft, midden in de nacht? Wat is de reden ...
Reden is meer dat ze al 5 a 6 flessen van 180 met 6 scheppen opvolgmelk geven. Dit is erg veel voor haar leeftijd en ik wil niet teveel melk geven. Ze eet overdag al 1 a 2 keer een fuit hapje, pap en avond eten (groente) dus om haar niet teveel te geven geef ik water met een klein beetje diksap
8 maanden geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Hoelaat gaat je kindje naar bed? Het kan ook zijn dat ze te vroeg gaat, dus ...
Ze slaapt overdag maar 2 keer een kwartier. Bij de opvang 2 a 3 keer een half uurtje. Ze gaat rond 20:00 naar bed dan merk je ook dat ze moe wordt. Ze gaapt dan, wrijft in haar ogen, en wordt huilerig
8 maanden geleden
Reactie op MRL-Hoornweg
Ze slaapt overdag maar 2 keer een kwartier. Bij de opvang 2 a 3 keer een ha ...
Alsinjevorige reacties lees, is je aby een hongerige baby (herkenbaar) maar ik zou toch ee. Flesje geven ipv fiksap, dat vult natuurlijk lekker, en misschien slaapt ze dan beter in
8 maanden geleden
Reactie op MRL-Hoornweg
Reden is meer dat ze al 5 a 6 flessen van 180 met 6 scheppen opvolgmelk gev ...
Maar diksap bevat bepaalde suikers die niet bevordelijk zijn voor een goede nachtrust. Vergelijk het eens met zelf een glas limonade opdrinken wanneer je ‘s nachts wakker wordt en niet meer kan slapen.
Eet ze al veel vast? Kan het zijn dat ze behoefte heeft aan iets meer vast eten? Wellicht een brood(korst)je?
Ik begrijp dat je geen 7 flessen van 180+6 wil geven, maar je zou ook nog kunnen overwegen een kleine fles te geven. Bijv 90+3/120+4.
Als je denkt dat ze echt dorst heeft en je wil niet teveel melk geven dan kan je ook altijd nog minder schepjes melkpoeder doen. Dus 180+4 bv. en vanuit dat punt afbouwen.
Echter, baby’s zijn ontzettend onvoorspelbaar. Het kan maar zo zijn dat ze volgende week ineens weer als vanouds slaapt. Het hoort er soms (helaas) echt bij.
8 maanden geleden
Reactie op MRL-Hoornweg
Ze slaapt overdag maar 2 keer een kwartier. Bij de opvang 2 a 3 keer een ha ...
Kan het wellicht ook nog zijn dat ze juist oververmoeid is? En daardoor niet goed in haar diepe slaap komt? Misschien kan je eens kijken wat er gebeurd als je haar eerder naar bed brengt?
8 maanden geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Alsinjevorige reacties lees, is je aby een hongerige baby (herkenbaar) maar ...
Oké ik zal het proberen! 😊
8 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Maar diksap bevat bepaalde suikers die niet bevordelijk zijn voor een goede ...
Super voir de tip!! Ik ga het proberen! Had het zelf ook kunnen bedenken om minder melk te geven maar door alles denk ik niet helder en kom ik niet op deze oplossingen haha 😊
8 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Kan het wellicht ook nog zijn dat ze juist oververmoeid is? En daardoor nie ...
Heb ik ook geprobeerd. Heb haar om 19:00 naar bed gebracht (uurtje eerder) maar nogsteeds precies om 00:00 weer wakker helaas. Denk dat ik een kleine fles melk ga geven in de nacht om te zien of dat helpt
8 maanden geleden
Reactie op MRL-Hoornweg
Super voir de tip!! Ik ga het proberen! Had het zelf ook kunnen bedenken om ...
Succes. Hopelijk helpt het!
8 maanden geleden
Zit ze misschien op een punt dat ze iets aan het leren is? Omrollen/zitten... dan kan t ook voorkomen dat ze vaker wakker worden snavhts.
Ook lees ik inderdaad dat de middagdutjes ontzettend kort zijn.. gaat ze op die momenten naar bed als ze vermoeidheid signalen geeft of op vaste tijdstippen?
8 maanden geleden
Reactie op RebeccaV
Zit ze misschien op een punt dat ze iets aan het leren is? Omrollen/zitten ...
Als ze moe is leggen we haar in bed ja en ze is wel bezig met proberen te zitten. Rollen doet ze nog erg veel dus dat houd haar ook wakker 😅
8 maanden geleden
Aangezien ze wel in slaap valt als je haar wiegt maar wakker wordt bij wegleggen zou ik dit gewoon doorzetten. Je slaapt nu ook niet met haar in bed dus een paar nachten doorwiegen en wegleggen kan je vast wel aan haha. Ze heeft uiteindelijk echt wel door na de zoveelste keer wegleggen dat ze verder moet slapen.
8 maanden geleden
Hier met onze kleine ook.. makkelijkste baby ever (vinden wij!) altijd lachen.. heerlijk! Slaapt ook al vanaf 2.5 maand nachten door. En ineens sinds een week of 2 word hij zeker 2 a 3 keer wakker snachts. even huilen en dan troosten en weer slapen..
Hij is veel aan t leren.. omrollen en weer terug. Proberen te zitten.. tandjes(?) voeding veranderd met hapjes etc.. kortom een hele hoop.. en ze gaan bij 6 maanden alles aan elkaar koppelen.. actie, reactie etc.. schijnt dat ze daardoor ook tijdelijk slechter slapen...
Ben zelf ook sinds 4 weken aan een nieuwe baan begonnen en weer gestart met werken.. dus tis ff idd een pittige tijd zo! Maar die glimlach in de ochtend maakt alles weer goed! Ga lekker zelf om 9 uur naar bed en ben al dankbaar dat we zulke extreem makkelijke maanden achter de rug hebben kwa slapen. 😅
8 maanden geleden
Oververmoeid? 2x 15min is veel te weinig voor haar. Hoe is haar slaapschema en wakkertijd? Hoelaat wordt ze wakker en gaat ze slapen?
8 maanden geleden
Reactie op aylinalken
Oververmoeid? 2x 15min is veel te weinig voor haar. Hoe is haar slaapschema ...
Ze slaapt rond 1 uur en rond 4 uur een kwartier tot half uur.