9 Reacties

6 dagen geleden

Het is al maar ook nog maar 4 weken geleden...ik denk dat het voor jullie allemaal beter is als je goed naar je lichaam luistert. Ik zou niet meegaan. Ik begrijp je gevoel helemaal.. ergens word je ook in de steen gelaten want het is jullie gezin. En je ben helemaal geen zeur. Jij hebt een kind op de wereld gebracht. Ik zou naar je ouders gaan dan krijg je de hulp die je nodig hebt. Lastige situatie hoor! Maar ik zou het ook echt niet trekken mensen over de vloer zeker voor 2 weken niet. Je energie kan beter naar jou en de baby gaan. Heel veel succes!

6 dagen geleden

Ohh nee alsjeblieft, voel je geen zeur hoor. Ik vindt wel degelijk dat jou te kort wordt geschoten. Ik snap dat als hij zijn familie niet vaak ziet hij ze graag wil zien, maar dit kan lijkt me ook in samenspraak en zou zeker niet ten koste mogen gaan van jou in deze periode! Ik zou wel duidelijke grenzen stellen en in gesprek gaan. Gewoon dat je dit niet langer trekt en daarom twijfelt om naar je ouders te gaan, laat hem dan maar over de brug komen. Als hij vervolgens nog boos zou worden omdat je dat wilt inplaats van je steunen, zou ik vooral aan jezelf denken want in dat geval doet hij het andersom ook. Rot dat je in deze situatie zit, zeker in zo een kwetsbare periode, ik hoop dat als je met hem in gesprek gaat hij het snapt 🙏🏼

6 dagen geleden

Pff ik zou er al niet aan moeten denken om 4 mensen 2 weken in huis te hebben naast een newborn en het wennen aan je rol als ouders. Vind dat al heel netjes van je dat daarmee akkoord bent gegaan. En ik snap je helemaal. Wij hadden hier thuis al ruzie gehad als hij dat zo zou doen. Niet dat ik je adviseer om dat te doen maar zou wel even met hem in gesprek gaan dat dit voor jou echt niet oké voelt.

6 dagen geleden

Ik vind wel dat er rekening gehouden mag worden met de situatie (recent bevallen) door je man en zijn familie. De familie van mijn man is bij 4 weken postpartum 4 dagen bij ons op bezoek geweest (bij ons thuis verbleven ook) en wij hebben alleen heel korte uitstapjes gedaan wat goed rondom mijn rust en de baby werkte. In de ochtend ging mijn man wel regelmatig even met zijn ouders en onze oudste bv anderhalf uurtje naar het park. Ik bleef dat thuis om te rusten/voeden. Maar hele dagen op stap tot laat vind ik niet realistisch voor een vrouw die 4 weken geleden is bevallen. En vind het dan wel redelijk lullig dat ze gewoon zonder jou gaan en jou alleen thuis laten terwijl je de hulp nu echt nodig hebt!

6 dagen geleden

Bij mij kwam de schoonfamilie pas na 4 maanden en dat vond ik al mega irritant en veel te veel in mijn aura. Ik heb ze lekker in een hotel laten slapen. Zet jezelf en de baby voorop, ook als dat betekent dat je niet veel met die familie kan doen. Als jij voelt dat je meer hulp nodig hebt en die nu door de visite niet krijg van je man zou ik of goed praten met je man en/of idd naar je ouders gaan. Het kan toch niet zo zijn dat jij door het bezoek van de familie straks helemaal oververmoeid bent?

6 dagen geleden

Herkenbaar! Soortgelijke situatie maak ik nu ook mee. Alles gaat ineens voor ons (mama) en worden wij soort van aan onze lot overgelaten. Vandaag wordt er een bbq georganiseerd vanuit mijn man voor mensen die op KRAAMBEZOEK komen…. Dit omdat zijn familie er nu ook is en hij speciaal wil uitpakken. Ik heb aangegeven dat ik niet in staat ben om te helpen etc maar puntje bij paaltje wordt er van alles van je verwacht. Ik heb ook gewoon gezegd dat ik vanmiddag naar mn ouders ga en niet thuis ga blijven. Wij moeten rusten en willen wij wel wat buitenshuis doen, dan geven wij dat zelf wel aan. Ben er zo klaar mee. Het is niet eens de familie maar mn man die ineens heel anders gaat gedragen, daar irriteer ik me mateloos aan

6 dagen geleden

Reactie op mels58

Herkenbaar! Soortgelijke situatie maak ik nu ook mee. Alles gaat ineens voo ...
Ohja dit klinkt ook heel herkenbaar. Mijn vriend wil zijn familie het zoveel mogelijk naar de zin maken en is ineens heel actief. Terwijl hij normaal super lui is. Wat ik ook irritant vind is dat ze allemaal op pad moeten. Waarom kan er niet gewoon 1 iemand met mij blijven? Of 1 iemand en mijn vriend? Hele huis vol met bezoek de hele dag zit ik ook niet op te wachten, maar helemaal alleen blijven is ook a relaxed.

5 dagen geleden

Reactie op MiniMaatje

Ohja dit klinkt ook heel herkenbaar. Mijn vriend wil zijn familie het zovee ...
Ik ga je een hele stoute, foute tip geven. Doe eens een keer alsof je ziekjes bent. Je niet lekker voelt. Beeeeeetje aanstellen? Zodat je echt hulp NODIG hebt. Soms helpt t bij mij, niet altijd. Laat even weten als je t gaat doen ben benieuwd. En ook wat je hebt gedaan of gezegd😂😂

5 dagen geleden

Lieve meid, wat een vervelende situatie. Je bent echt geen aansteller! Je man en zijn familie zouden jouw moeten helpen! Ik zou lekker naar je ouders gaan, en de steun zoeken die je nodig hebt. Dikke knuffel!