358 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Npank
Hoii, mama van een tweeling 馃挋鉂わ笍. Ik ben nu 21 weken. Mij werd verteld dat ...
Ik heb begrepen dat het type tweeling en beleid per ziekenhuis bepaalt wanneer je ingeleid wordt.
Ik heb 1 placenta dus word met 36 weken ingeleid als ze niet eerder komen.
Mijn vorige zwangerschap was natuurlijk gestart met 41+3 maar heb wel wee毛nopwekkers gekregen. Daar heb ik verder geen last gehad door de ruggenprik.
5 maanden geleden
Is er bij jullie kindjes ook een verschil in grootte onderling?
Baby 1 was groter dan gemiddeld, baby 2 wat kleiner dan gemiddeld. Baby 2 had ook iets minder ruimte en vruchtwater maar nog geen reden voor alarmbellen.
Maar maak me nu wel zorgen 馃ズ
Ze zijn al zo klein als ze geboren worden
5 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Is er bij jullie kindjes ook een verschil in grootte onderling?
Baby 1 was ...
Bij mij lopen ze wel redelijk gelijk op. Elke week kan het weer anders zijn! De ene week was het dat de ene een groter buikje had en die week daarna was dat weer bijgetrokken en liepen ze weer gelijk. Wel goed om het in de gaten te houden natuurlijk!
5 maanden geleden
Dat was een behoorlijke rollecoaster. Vanochtend bleek dat er sprake was van twin to twin transfusion. Doorgestuurd naar het LUMC in Leiden. Daar vrij vlot onderzocht en na 3 x knipperen lag ik op de operatie tafel. Ze hebben de bloedvaten van de placenta gelaserd. Eigenlijk van 1 placenta 2 placenta鈥檚 gemaakt. De eerste week is cruciaal. Als we die goed doorkomen zijn we weer een grote stap verder. Voorlopig wel alle controles in Leiden. Dik anderhalf uur rijden.
De operatie die onderlokale verdoving is viel me echt reuze mee.
5 maanden geleden
Reactie op hurmy
Dat was een behoorlijke rollecoaster. Vanochtend bleek dat er sprake was va ...
Och jeetje wat is dat dan snel gegaan. Wel fijn dat het allemaal zo snel kon en dat jullie kindjes nu hopelijk veilig zijn en je komende week goed doorkomt! Wel pittig ook om voor de controles steeds zover te moeten reizen!
Sterkte!
5 maanden geleden
Dank jullie voor de lieve berichten. Ondanks dat de laser behandeling super goed is gegaan, is er bij 1 kindje het vruchtzak geknapt en heeft bijna tot geen vruchtwater meee. Dit gebeurde gisteravond. Het kan 2 kanten op gaan, maar de realistische kant is dat de bevalling binnenkort begint en omdat het termijn onder de 24 weken is, kunnen ze voor de kinderen daarin niets betekenen. Voorlopig zitten we in een rollecoaster waar we niet uit mogen.
5 maanden geleden
Reactie op Korinaw
Och wat heftig zeg! Blijf je nu ook in het ziekenhuis aan de weeenremmers o ...
Nope geen medicatie of wat dan ook. Omdat ik te ver voor het termijn van 24 weken zit. Het is nu wachten tot de artsen bij ons komen voor tekst en uitleg. Maar omdat het weekend is lopen de artsen hun rondes wat later en dan weet nog niemand wanneer ze precies bij je komen.
5 maanden geleden
Reactie op hurmy
Nope geen medicatie of wat dan ook. Omdat ik te ver voor het termijn van 24 ...
Wat enorm heftig zeg 馃ゲ heel veel sterkte!
5 maanden geleden
En toen hadden we goed nieuws. Een hele mooie echo met 2 bewegende jongens met goede hartslag. Ook bij beide jongens blaasvulling. Iets wat een van de kinderen niet had en daaruit blijkt dat de operatie geslaagd is.
Daarnaast verlies ik nu geen vruchtwater meer en heb ik geen krampen. We blijven onder strenge controle maar mogen wel naar huis. Er is een eens weer kans dat beide jongens dit misschien overleven.
5 maanden geleden
Reactie op hurmy
En toen hadden we goed nieuws. Een hele mooie echo met 2 bewegende jongens ...
Oh wouw fantastisch! Blaasvulking betekent dat ze weer vruchtwater genoeg hebben om in ieder geval te drinken toch?
Ik hoop echt dat jullie minstens de magische 24 weken mogen halen, uiteraard langer. Elke dag is er weer eentje 馃槃
5 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Oh wouw fantastisch! Blaasvulking betekent dat ze weer vruchtwater genoeg h ...
Jaa de blaasvulling betekend dat beide kinderen genoeg vruchtwater hebben en dat het vruchtwater ook weer aangevuld word.
Wij focussen ons eerst op de magische grens van 24 weken en als we dat mogen halen is elke dag extra er weer een.
Gisteravond belde de arts nog die mij vrijdag geopereerd heeft. (Op haar vrije dag) en vroeg hoe het ging. Dus wat dat betreft vond ik Leiden een fijne plek met goede en persoonlijke zorg. Vrijdag weer heen voor controle en hopelijk mogen we dan de ene controle in Zwolle en de andere controle in Leiden.