358 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op jedidja04
Wat zijn bij jullie de argumenten geweest om in die week in te leiden?
Het hangt heel erg af van het soort tweeling wat je hebt. Heb je een 1 eiige tweeling en dan de mono-di variant is het vaak rond week 36.
Heb je een 1 eiige tweeling mono mono variant dan is het protocol rond 32 weken.
En 2 eiige tweelingen is vaak rond de 37 weken.
4 maanden geleden
Ik heb de laatste dagen goede dagen gehad. Met geen vruchtwater verlies, fijne gesprekken met de arts in Leiden. We zijn hoopvol dat we met gemak de 24 weken halen en hopelijk ook flink wat weken verder.
Met dit warme weer vind ik de bankrust in de airco gelukkig niet zo heel erg. Redden jullie het een beetje met de warmte? Hoe gaat het verder met jullie?
4 maanden geleden
Reactie op hurmy
Ik heb de laatste dagen goede dagen gehad. Met geen vruchtwater verlies, fi ...
Super fijn dat de begeleiding daar ook goed verloopt. Heb je verder geen klachten wat betreft de behandeling gehad?
De 24 weken is de magische grens dat ze kunnen ingrijpen als ik me goed herinner?
Ik had vanmorgen een groeiachterstand. De groei van beide kindjes buigen nu verder af in vergelijking met de vorige meting, nu zijn ze p63 en p18. Dus dat wordt extra goed gecontroleerd of dat niet verder afwijkt.
En ik heb teveel vruchtwater, mijn buik is nu ook coor een tweeling zwangerschap al te groot 馃槶
Ik ben net gebeld dat we terug moeten vanmiddag om de doorstromingmetingen opnieuw te doen want de pc geeft aan dat er teveel afwijking in zit. Maar ze waren ook erg druk en moeilijk te meten op dat moment dus het is even spannend.
4 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Super fijn dat de begeleiding daar ook goed verloopt. Heb je verder geen kl ...
Met 24 weken kunnen ingrijpen als de bevalling zou beginnen. Tot nu toe zijn er nog geen voortekenen dat die begint. Dus dan is het feesten als er een dag of week voorbij is.
Jou nieuws klinkt niet heel fijn! Bij enige twijfel laat je vooral doorsturen naar Leiden als ze verdenken dat het om tts gaat.
Deel vooral je spanning en ervaringen hier. Misschien helpt dat om het heel even kwijt te zijn 鉂わ笍
4 maanden geleden
Reactie op hurmy
Met 24 weken kunnen ingrijpen als de bevalling zou beginnen. Tot nu toe zij ...
Ah ja, zeker waard om te vieren als we de 24 weken halen 馃榿
De gynaecoloog verdenkt mogelijk beginnend tts, maar wilt volgende week nog een extra controle om te zien of de pockets vruchtwater nu meer afwijken tussen baby a en b. Baby a heeft nu ruim meer vruchtwater dan baby b. Ze zag ook een soort vlies om baby b maar dat was lastig te zien op de echo. Allebei nog wel maag en blaasingojd gelukkig.
De afwijking was zodanig groot met de echo van 2 weken geleden dat ik volgende week waarschijnlijk ook naar Leiden moet, daar moeten we rekening mee houden.
En het helpt zeker om even mijn verhaal kwijt te kunnen! Het is een stressvolle tijd en ik zag dit ook totaal niet aankomen.
4 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Ah ja, zeker waard om te vieren als we de 24 weken halen 馃榿
De gynaecoloog ...
Dan gaan jullie een spannende week tegemoet. Ik hoop dat als jullie in Leiden terecht komen, jullie net zo fijn gesteund en geholpen worden. Mocht je in de aankomende dagen vragen hebben over hoe het er bij ons aan toe ging, stel ze dan gerust!
4 maanden geleden
Reactie op hurmy
Dan gaan jullie een spannende week tegemoet. Ik hoop dat als jullie in Leid ...
Super lief, bedankt! Ik heb er een nachtje over kunnen slapen en het is allemaal wat meer geland.
Als de behandeling nodig is, dan gaan we dat uiteraard doen. Het is lastig rust houden thuis met een drukke dochter van 2, daar is ook nog een uitdaging 馃槄
En mocht ik dinsdag doorgestuurd worden, dan stuur ik je zeker een berichtje!
4 maanden geleden
Hebben jullie ook dat je buik de ene dag anders aanvoelt dan de andere dag?
Gisteren voelde mijn buik gespannen en pijnlijk. Staan deed meteen pijn en omdraaien in bed lukte niet goed. Vandaag ineens een stuk minder spanning, buik lijkt ook lager te zitten. De erge druk van gisteren lijkt eraf te zijn. Ik ben er uiteraard bij mee maar toch vreemd 馃槄
4 maanden geleden
Reactie op hurmy
Mijn buik verschilt ook per dag. Maar in die week dat de tts ontstond was m ...
Vandaag weer veel last van mijn buik. Aanraken voelt oncomfortabel rondom mijn navel, een shirt zit al vervelend eroverheen.
Mijn buik is niet gegroeid, ik meet het met een meetlint voor de zekerheid 馃槄 dus ik hoef het ziekenhuis niet te bellen tenzij mijn buik ineens veel groeit. Maar vind het wel spannend tot dinsdag
4 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Vandaag weer veel last van mijn buik. Aanraken voelt oncomfortabel rondom m ...
Vervelend! Ik herken je klachten rondom de navel enorm. Broeken vond ik ook echt niet fijn om aan te hebben. Fijn dat je buik niet gegroeid is. Ik snap dat het spannend is tot dinsdag. Maar als je begint te twijfelen of de onzekerheid wordt te zwaar, dan zou ik het ziekenhuis bellen! Daar zijn ze voor!
4 maanden geleden
Doordat ik bankrust moet nemen, kom ik bijna niet het huis uit. De arts zij als je iemand wil zien qua visite. Dan is het in je eigen huis en mensen moeten zichzelf bedienen.
Morgen zou ik met mijn gezin en schoonouders sloepje gaan varen. Gezegd dat dit wel door moet gaan, maar toch vind ik dat wel pittig. Had heel graag zelf willen zien hoe leuk ons zoontje dit zou vinden. Hopelijk kunnen we het volgend jaar herhalen maar dan met 3 kids.
Als troost ga ik een uurtje of 2 naar mijn eigen ouders. Niet helemaal wat de arts ok茅 vind. Maar even een andere omgeving ben ik wel aan toe. Bij mijn ouders voel ik mij net zo thuis als in mijn eigen huis.
Aankomende vrijdag ben ik 24 weken zwanger. Dit gaan we zoiezo halen. Daarna is het zo lang mogelijk volhouden. Laatste week geen vruchtwater meer verloren en dat zorgt er voor dat we weer wat kunnen ontspannen.
Hoe gaat het met de andere mama鈥檚? Zijn jullie de warmte van de afgelopen dagen een beetje goed doorgekomen?