358 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op hurmy

Doordat ik bankrust moet nemen, kom ik bijna niet het huis uit. De arts zi ...
Ojee nee de bankrust klinkt totaal niet fijn. Hoe doe je dit in combinatie met jouw zoontje en de zorg? Bij je ouders kun je natuurlijk ook op de bank gaan liggen ;) Wij hebben vanmorgen controle gehad. De situatie is niet verergerd gelukkig, maar ze stuurt ons toch door naar Leiden met verdenking van tts stadium 1. Morgen dus een heeeeeel stuk rijden, hopelijk valt het allemaal ook mee daar.

4 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ojee nee de bankrust klinkt totaal niet fijn. Hoe doe je dit in combinatie ...
Mijn man heeft 2 weken zorgverlof gekregen, dat is 70 procent uitbetaling. Maar zijn bedrijf vult het aan tot 100 procent. Sinds deze week werkt hij wat van huis en ik verwacht dat hij volgende week ook af en toe naar kantoor gaat. Nog 3 weken en dan hebben we vakantie. Om de aankomende 3 weken te overbruggen zet hij zijn overuren en vakantie uren in. Het bedrijf vind het niet erg als hij door deze reden wat min uren meeneemt naar volgend jaar. Van dinsdag tot en met vrijdag hebben we voor onze zoon zijn normale ritme. 2 dagen opvang en de 2 dagen oma’s die oppassen. De maandag is mijn man thuis, omdat het advies is dat ik niet alleen met zoon ben, omdat je dan ongemerkt te veel doet. Ik ben wel is een half uurtje overdag alleen met zoon, omdat het zo uitkomt. Daarnaast halen de oma’s/opa’s en vrienden onze zoon ook regelmatig op in het weekend om even naar de speeltuin te gaan of er word eten gebracht of iets in het huishouden gedaan. We zijn ontzettend dankbaar voor de mensen die ons nu helpen. Wat fijn dat de situatie niet verergerd is, maar ik kan mij voorstellen dat de onzekerheid ook niet fijn is. Dokter Haak was mijn hoofdarts, erg fijne vrouw en echt oog hebben voor menselijk contact en emoties. Ik hoop dat jij diezelfde ervaring hebt. Hoe lang moet je rijden naar Leiden? Het is voor ons ook een stuk. Hopelijk kom je er zonder files en ellende er. Succes morgen!

4 maanden geleden

Reactie op hurmy

Mijn man heeft 2 weken zorgverlof gekregen, dat is 70 procent uitbetaling. ...
Oh wel fijn dat je man zorgverlof krijgt. Het is natuurlijk een lastige situatie, helemaal als je afhankelijk wordt voor de zorg van je eigen kind. En top dat er zoveel hulp geboden wordt. Dat vind ik zo lastig om te vragen, nu ook al mijn vriend bijna alles in het huishouden moet doen. Wij moeten bijna 1,5 uur rijden vanaf Den Bosch naar Leiden. Volgende week moeten we weer terug voor controle. Helaas hebben ze TAPS stadium 2 ontdekt. Nog geen TTS, verschil in vruchtwater valt nog binnen de waarden. Voor TAPS bieden ze geen standaard laserbehandeling aan. We kunnen ons wel inschrijven voor de trial waarbij je ingeloot wordt voor de reguliere behandeling of de laserbehandeling. Ik twijfel nog heeeeel erg. De reguliere behandeling is een bloedtransfusie in de navelstrengbloed van de kindjes. Probleem is dat dit maar 1 tot 4 keer gedaan kan worden, en dit moet minstens elke 2 weken. Na de geboorte ook nog een keer. En dan is de laserbehandeling ook niet zonder risico's. Hele moeilijke situatie. Genieten van de zwangerschap kan ik niet meer. Durf ook niks aan te schaffen voor de meisjes of aan de kamer te beginnen.

4 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Oh wel fijn dat je man zorgverlof krijgt. Het is natuurlijk een lastige sit ...
Ik vind hulp vragen vooral voor mezelf erg moeilijk. Maar nu doe ik het ook voor mijn jongens. Ik hoop dat jou die gedachte ook kan helpen. Je doet het niet alleen voor jezelf, maar ook voor je meiden. Jaa onze reistijd naar Leiden scheelt inderdaad niet veel. Ik blijf het een gigantisch end vinden. Ik moest mij even inlezen op TAPS, maar klinkt net zo heftig en intens! Ik snap je twijfel, wel fijn dat je onder goede controle staat. Hoeveel weken ben je nu? De bloedtransfusie lijkt mij ook een spannende behandeling! De laserbehandeling is idd niet zonder risico’s. Ik probeer wel te genieten van de zwangerschap. Vrijdag ben ik 24 weken, een enorme mijlpaal. Die zeker gevierd mag worden. Verder herken ik wat je zegt dat het genieten lastig is. Wij lopen door de situatie iets achter met de grote verbouwing, waardoor we nog niet bezig kunnen met de kamertjes. Maar we hebben ook nog geen grote aanschaffen gedaan. Heel veel sterkte.

4 maanden geleden

Wij hadden afgelopen vrijdag controle in Leiden. Met de jongens gaat het goed. Bijna alle symptomen van de tts zijn weg of op zijn retour. Daarnaast ook de 24 weken gehaald. Enorm blij! De verwachting is dat als het zo blijft de jongens echt nog wel een flinke tijd kunnen blijven zitten. Daar gaan we dus voor. De arts zei dat ik minder streng met de bankrust mag omgaan. Daar vandaag gebruik van gemaakt door bij goede vrienden te eten. Even een uurtje of 2 ergens anders bankhangen was erg fijn! Wel moet ik goed naar mijn lijf luisteren en is rust belangrijk. Hoe gaat het met de rest?

4 maanden geleden

@MamaEm ; Hoe gaat het met jou en de tweeling? Ik hoop dat alles nog rustig is!

4 maanden geleden

Reactie op hurmy

@MamaEm ; Hoe gaat het met jou en de tweeling? Ik hoop dat alles nog rust ...
Hey! Vandaag toevallig weer controle gehad in Leiden. Heel goed nieuws gekregen: van stadium 2 TAPS is er geen sprake meer! De waardes waren weer zover naar elkaar teruggetrokken dat ze ook verbaasd waren. Volgende week mogen we weer op controle in Den Boch. Dat scheelt ons weer een halve wereldreis. Wel nog een groot verschil in vruchtwater maar dit is al 3 weken stabiel gebleven dus geen directe aanleiding om in te grijpen. Helaas vorige week wel zwangerschapscholestase vastgesteld dus ik zit letterlijk niet goed in mijn vel en slaap bijna niet 🥲 donderdag overleggen of ze me iets kunnen geven of de medicatie kunnen ophogen. En bij jullie? Nog alles stabiel met de kleintjes en met jullie zelf?

4 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hey! Vandaag toevallig weer controle gehad in Leiden. Heel goed nieuws gekr ...
Wauw! Wat fijn om te horen dat er geen sprake meer is van taps! Hopelijk blijft dat ook weg! Mooi om te horen dat het vruchtwaterverschil stabiel is! Vervelend van je scholestase, hopelijk kunnen ze je daarbij helpen! Hier gaat alles nog goed. De kleintjes doen het goed, ik verlies al weken geen vruchtwater meer en dat is echt heel fijn. De basis is nog steeds rustig aan doen, maar we gaan wel de deur uit naar vertrouwde omgeving. Van het weekend ook (in rolstoel) naar scouting geweest voor de seizoenafsluiting. Het is fijn om iets meer te zien dan je eigen huis.

4 maanden geleden

Hoi, hoe gaat het nu met iedereen? Hoe hebben jullie de hitte overleefd? Nog veel aangekomen afgelopen maand?

4 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Hoi, hoe gaat het nu met iedereen? Hoe hebben jullie de hitte overleefd? No ...
Toen we ons huis hadden gekocht, een aantal jaar terug zat er een vaste airco in de woonkamer en slaapkamer. Nog nooit zo blij geweest dat die units er zijn! Ik kan dus niet klagen over de hitte. Ik sta qua gewicht nog steeds een kilo of 7 in de min. Maar bij mijn vorige zwangerschap viel ik ook af. Alle kilo’s zaten er na een half jaar borstvoeding geven wel weer aan… Hoe is het met jou goudsbloem? Komt je verlof al een beetje in de buurt? Hoe voel jij je verder?

3 maanden geleden

Gisteren hadden we weer een hele goede echo. Vanochtend begon ik helaas weer vruchtwater te verliezen. Nu al de hele ochtend in het ziekenhuis aan de weeenremmers, magnesium en longrijpers. Helaas is er in Zwolle geen plek en is het nu wachten op de ambu naar Groningen.

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gisteren hadden we weer een hele goede echo. Vanochtend begon ik helaas wee ...
Oh wat naar! Heel veel succes! Op hoeveel weken zit je nu?

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gisteren hadden we weer een hele goede echo. Vanochtend begon ik helaas wee ...
Onee wat enorm spannend zeg! Ik hoop dat de weeenremmers hun werk goed doen en dat ze nog even mogen blijven zitten. Ik wens jullie heel veel succes ❤️

3 maanden geleden

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik ben vandaag 27+1. In de ambu richting Groningen kreeg ik hevigere krampen. Die zijn daarna weer een poos weggebleven tot een uurtje terug. Het is nu weer wachten op de arts. Je wilt het zo lang mogelijk rekken voor de jongens, want dat is het beste. Maar mijn gevoel zegt dat het niet lang meer gaat duren. Mentaal vind ik dit ook wel weer pittig. De krampen, continu aan allerlei slangen en kabels liggen. Maar we laten het maar over ons heen komen, meer kunnen we niet doen

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Dank jullie voor de lieve reacties. Ik ben vandaag 27+1. In de ambu richti ...
Ach wat enorm spannend zeg. Ik kan me ook voorstellen dat het mentaal een last is! Het is inderdaad enkel afwachten en rust houden wat je kunt doen. Hopelijk blijven ze nog even zitten en wordt het mentaal ook wat makkelijker🤞

3 maanden geleden

Gisteravond de laatste longrijping prik gehad. Om 11 uur vanochtend hebben ze de 48 uur nodig gehad om goed in te werken. Zo blij dat we dit de jongens mee kunnen geven! Straks krijg ik ook de laatste weeenremmers, dat is omdat het niet nodig is om te remmen omdat de longrijpers de tijd hebben gehad. Daarna is het afwachten of mijn lijf denkt we gaan het de bevalling starten of het houd zich dagen/weken rustig. We hopen op het laatste, maar heb elke dag wel momenten gehad dat ik krampen/lichte weeen had. Dus benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Mocht de situatie stabiel blijven, dan gaat Groningen mij proberen terug te plaatsen naar Zwolle. Dat zou ontzettend fijn zijn. Ondanks de spannende tijd, word er goed voor ons gezorgd op mentaal vlak en lichamelijk. Dus dat is erg fijn.

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gisteravond de laatste longrijping prik gehad. Om 11 uur vanochtend hebben ...
Jeetje wat een verhaal! Hopelijk blijven ze tenminste nog 48 uut zitten dan. Er zijn ook zwangeren die het nog weken kunnen rekken! Gelukkig ben je op de beste plek waar je kunt zijn. Hebben jullie al de namen uitgekozen? Daar zou ik stress over hebben haha 😅

3 maanden geleden

We hebben na alle hectiek in Leiden al namen uitgekozen.. gelukkig. Hier is het feest compleet. Groningen heeft geen plek voor een tweeling op de Nicu. Nergens in Nederland is plek voor ons, behalve in Maastricht. Dus ik ga zo met de ambu naar Maastricht. Voor mijn man betekend dit 4 uur rijden vanaf Groningen. Van ons huis is dat ook zo iets. Dus dat word geen bezoek ontvangen en dus ook niet onze oudste zoon zien.

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

We hebben na alle hectiek in Leiden al namen uitgekozen.. gelukkig. Hier ...
Ach nee! Helemaal naar de andere kant voor jullie. Ik leef met jullie mee 😟 Hopelijk begrijpt jullie oudste zoon wat er aan de hand is. Lijkt.me heel zwaar om elkaar niet te kunnen zien. Hoe is de nacht verlopen?

3 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ach nee! Helemaal naar de andere kant voor jullie. Ik leef met jullie mee � ...
Hier een goede nacht gehad, gelukkig. De baby’s blijven voorlopig lekker zitten en ze bewegen veel en dat is een goed tekenen. De bevalling kan bijwijze van spreke nu starten. Maar ook pas over een week of 3. Het is afwachten. Onze zoon heeft wel door dat alles anders is, maar lijkt er voor nu geen last van te hebben. Wij blijven hopelijk voorlopig in Maastricht. Aangegeven dat we niet elke paar dagen naar een nieuw ziekenhuis willen omdat dat ook voor onrust brengt. Als we verplaatsen dan is dat voor Zwolle. Het schijnt momenteel ellende te zijn in heel Nederland. Er zijn minder NiCu bedjes beschikbaar door personeelstekort en de zomervakantie. Aan de andere kant geld dat ook voor de afdeling voor de zwangere vrouw onder de 32 weken. Vanaf morgen gaan ze weer dagelijks contact opnemen met Zwolle. Vandaag afgesproken dat niet te doen om wel even rust in te bouwen. Hoe is het met jou tweeling? Blijft het stabiel rondom de taps situatie?