358 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op hurmy
Hier een goede nacht gehad, gelukkig. De baby’s blijven voorlopig lekker zi ...
Hopelijk halen jullie de 30 weken! Dat zou al heel mooi zijn.
Hopelijk kunnen jullie naar Zwolle. Dat geeft wellicht wat meer rust als je dichterbij huis bent.
Vanmiddag nog controle gehad in Den Bosch en die meisjes maken het heel goed! Ons volgende doel is de 30 weken halen. De gyneacoloog zei nog dat ze met 34 weken de vlag voor ons uit hangt dus we gaan ons best doen 😁
3 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Hopelijk halen jullie de 30 weken! Dat zou al heel mooi zijn.
Hopelijk kun ...
Wat fijn dat je meiden het zo goed doen! Ik hoop dat jullie de 30 weken halen. En dan verder richting de 34 weken kunnen gaan!
Ik denk wel dat het meer rust geeft als we naar Zwolle kunnen. Onze zoon kan dan op bezoek komen, maar andere familie ook. Mijn man kan meer tijd met onze zoon besteden omdat hij ook heel makkelijk even heen en weer kan.
We wachten het maar rustig af. Voor nu is de zorg goed geregeld in Maastricht. De artsen zijn prettig, de verpleegkundigen aan het bed zijn fijn.
Ctg moet elke ochtend afgenomen worden en onze jongens zijn eigen wijs dus die registratie lukt iedere keer niet. Ze hebben vanochtend met 2 verpleegkundige een uur aan bed gezeten om het voor elkaar te krijgen. Ook in de hoop dat de rest van de dag er geen ctg nodig zijn!
3 maanden geleden
Wij inmiddels ook opgenomen vanwege een groeiachterstand van één van de jongens. We zitten op dag 5. Ook voor ons was er geen plek in Zwolle. Ik lig nu in Nijmegen, ook wachtend op een plekje weer in Zwolle. Ook wij moeten blijven tot de jongens geboren zijn.. viel even zwaar afgelopen dinsdag. Ik dacht voor een ‘gewone’ groei echo naar Meppel te moeten, eenmaal daar werd geconstateerd dat 1 van mijn Placenta’s het niet goed doet, waardoor 1 flink achter lijkt te lopen qua groei.
Ook hier elke dag een CTG, ze zitten gelukkig nog lekker warm binnen.🍀🩵🩵
3 maanden geleden
Reactie op lisavsx
Wij inmiddels ook opgenomen vanwege een groeiachterstand van één van de jon ...
Oh dus dat kan ook nog! Dat is schrikken. 😳
Ik heb zelf ook twee placenta's.. dacht dat ik daarmee beetje uit de gevarenzone bleef.
Succes mama💪🏾 zo lang mogelijk binnen houden die boys!
En hopen op een plekje in Zwolle 🍀.
3 maanden geleden
Reactie op lisavsx
Wij inmiddels ook opgenomen vanwege een groeiachterstand van één van de jon ...
Ik hoop dat er voor jou ook snel een plekje komt in Zwolle ❤️
Ik kan mij voorstellen dat het zwaar viel. Het ene moment heb je een normale controle en krijg je slecht nieuws en moet je het halve land door.
Heel veel sterkte en ik duim voor je dat je snel naar Zwolle kunt ❤️
3 maanden geleden
Reactie op hurmy
Wij zijn gister eind van de middag weer verhuisd naar Zwolle. Ontzettend bl ...
Ach wat fijn! En ik zie nog geen geboortebericht in deze tweelinggroep dus meer goed nieuws voor iedereen dat de kleintjes blijven zitten 😊
Hier gaat het ook goed! Goede dopplers en de groeiecho hebben we volgende week maar de dames hadden vorige keer goed hun ruimte ingenomen 😅
Ik merk alleen aan mezelf dat ik het ook wel zwaar heb (hoewel ik niet nag klagen want ik ben nog thuis)! Maar met teveel vruchtwater, zware buik, zwangerschapscholestase, bekkenklachten, begin ik de weken af te tellen. Vorige week eindelijk begonnen aan de babyuitzet.
3 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Jeetje wat is dat schrikken! Zeker als je 2 placenta's heb verwacht je dit ...
Ja dat was zeker schrikken.
Aankomende dinsdag willen ze hier een groeiecho doen, in de hoop dat de kleine toch wel weer wat gegroeid is. Dus nog even spannend.. doppler onderzoek was gelukkig stabiel gebleven en niet verder achteruit gegaan..
Het maakt zo lastig omdat je jezelf zo goed voelt..
3 maanden geleden
Reactie op lisavsx
Ja dat was zeker schrikken.
Aankomende dinsdag willen ze hier een groeiech ...
Ik duim dat je dinsdag een goede echo hebt!
Ik herken wat je zegt: ik voel me ook prima. Maar toch lig je in een ziekenhuis. Ergens klopt dat niet in mijn hoofd.
Is er al zicht op wanneer je naar Zwolle terug mag?
Hoe kom jij de dagen door in het ziekenhuis?
3 maanden geleden
Reactie op hurmy
Ik duim dat je dinsdag een goede echo hebt!
Ik herken wat je zegt: ik voe ...
Lief!
Ja precies.. heel apart gevoel is dat.
Nee nog niks helaas.. ga ze vandaag flink achter de broek aan zitten. Morgen liggen we hier een week in Nijmegen.. dus ik hoop dat er in de loop van de week wel een plekje is in Zwolle.
Mijn vriend is eigenlijk de hele dag bij mij, zodra de arts ‘‘s ochtends geweest is en alle metingen zijn gedaan en goed ga ik een poosje buiten zitten.. ‘‘s middags even slapen en dan hup na de controles weer naar buiten. Spelletjes doen, serie kijken.. je moet wat..
En jij?
3 maanden geleden
Reactie op lisavsx
Lief!
Ja precies.. heel apart gevoel is dat.
Nee nog niks helaas.. ga ze ...
Ik hoop dat je snel bij mij op de afdeling bent! Het is wel verwarrend dat elk ziekenhuis zijn eigen protocollen heeft.
Fijn dat je vriend de hele dag bij jou is en dat je naar buiten kunt.
In Groningen had ik volledig bedrust, mocht ik niet zelf douchen of naar de wc. In Maastricht mocht ik alles. En in Zwolle heb ik bedrust, maar mag wel 1 x per dag douchen en zelf naar de wc.
Na alle controles en artsen die komen is het meestal al weer lunch tijd. Daarna doe ik vaak even slapen en daarna is het een puzzelboekje, telefoon scrollen en een beetje tv kijken. Nu we in Zwolle liggen hebben we ook al visite gehad en dat is fijn. Voor nu opzich prima.
Mijn man is ook de hele dag bij mij. Al zal dat in de aankomende weken ook minder zijn, zodat hij meer bij onze oudste zoon kan zijn. Die is de afgelopen periode bij mijn ouders geweest.
Hoe gaat het met je jongens? Hoeveel weken zwanger ben je nu?
3 maanden geleden
Reactie op hurmy
Ik hoop dat je snel bij mij op de afdeling bent! Het is wel verwarrend dat ...
Ja wij zijn onderweg naar Zwolle!🤗 Super fijn, weer wat dichter bij huis.. makkelijker voor bezoek.
Ik ben ook heel benieuwd hoe het dalijk in Zwolle is, in Nijmegen had ik ook geen bedrust.
Met de jongens tot nu toe nog weer goed. Ik vind het elke dag maar weer spannend..
Vandaag precies 31 weken🍀🩵🩵
3 maanden geleden
Reactie op lisavsx
Ja wij zijn onderweg naar Zwolle!🤗 Super fijn, weer wat dichter bij huis.. ...
Ooo wat fijn! Ik hoorde vanochtend dat er mensen op transport gingen naar andere ziekenhuizen en er kamers flink schoongemaakt werden voor mensen die weer teruggeplaatst werden! Stiekem hoopte ik dat je er tussen zat!
Hopelijk blijven de jongens nog even lekker zitten en blijft je buik een veilig plekje voor ze!
3 maanden geleden
Hoi tweeling mama's, even een vraagje! Hier momenteel 30 weken zwanger van onze tweeling. Stuk zwaarder als de eerste, maar waar ik vooral last van heb is ineens opkomende benauwdheid, waardoor ik een soort van ga hyperventileren, misselijk/ draaierig wordt. Eerst had ik het heel af en toe, maar het lijkt steeds vaker terjg te kome .. Zijn er jullie die ervaring hebben?
3 maanden geleden
Reactie op Kimke30
Hoi tweeling mama's, even een vraagje! Hier momenteel 30 weken zwanger van ...
Ik heb er geen last van; maar misschien goed om het bij je verloskundige/gynaecoloog te checken!
Ik herken wat je zegt dat de zwangerschap zwaarder is als bij de eerste. En dat is niet heel gek, want er zitten nu 2 kleine hummels in je buik en de zorg voor je oudste gaat ook gewoon door!
Maar als jij je zo vervelend vond en je zorgen maakt of het normaal is; dan zou ik met je arts overleggen. Die is er niet voor niets.
Succes met je laatste loodjes!
3 maanden geleden
Reactie op Kimke30
Hoi tweeling mama's, even een vraagje! Hier momenteel 30 weken zwanger van ...
Hey, dat klinkt niet fijn!
Ik heb regelmatig last van harde buiken. Als ik er een voel opkomen dan word ik ook benauwd en voel ik het meteen in mijn hoofd een bepaalde druk. Kan het wellicht door een harde buik komen?
Ik heb morgen weer controle en ga het dan ook even bespreken.
Ik vind deze zwangerschap duidelijk zwaarder dan bij de eerste. Ik ben nu al ronder dan ik was bij mijn dochter en ik moet nog 8 weken eigenlijk 😅
Vraag het zeker na!
3 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Hoe gaat het met de (aanstaande) mama's hier? 😄
Naar omstandigheden goed.
De jongens zitten nog steeds in mijn buik. Doen het naar omstandigheden enorm goed. Daar zijn we heel blij mee, aangezien ik nu ruim 2 weken gebroken vliezen heb.
Verder is het fijn weer bezoek te ontvangen en onze oudste zoon regelmatig te zien. Al vind ik het mentaal wel pittig dat je niet weet hoe lang deze situatie nog gaat duren.
Hoe is het met jou?