358 Reacties

3 maanden geleden

Vandaag zijn onze jongens Jamie en Roan geboren met een termijn van 29+6. Ondanks dat het veel te vroeg is, zijn hun gewichten heel goed. 1460 en 1505 gram. Hun start was zo goed, dat ik op de verkoeverkamer al even met ze mocht knuffelen.

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Vandaag zijn onze jongens Jamie en Roan geboren met een termijn van 29+6. O ...
Gefeliciteerd! Wat een heerlijke namen! Fijn dat alles goed gaat! Succes met het herstel en sterkte de komende drukke tijd.🥰

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Ach gefeliciteerd 🥰🥳 Ik wens jullie allemaal een spoedig herstel! Hopelijk mogen jullie allemaal samen naar huis binnenkort. Geniet van deze bijzondere tij!

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Wat fijn om te horen zeg! Gefeliciteerd met jullie twee zoontjes! Hopelijk blijft het allemaal goed gaan en mogen jullie binnenkort samen naar huis!

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gefeliciteerd!!

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gefeliciteerd 👶🏼👶🏼💙

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Gefeliciteerd! En wat fijn dat je al even lekker mocht knuffelen🥰🍀

3 maanden geleden

Bedankt voor de lieve berichtjes. De jongens blijven het uitzonderlijk goed doen en dat soort voor momenten dat we kunnen genieten van ze. Dinsdagochtend krijg ik mijn ziekenhuisontslag. Het plan is om dan nog tot zondag naar een Ronald mc Donald huis te gaan, zodat ik mijzelf de autoritten nog even kan besparen. Ik kan voor nu meer dan voldoende voeding voor de kolven, dat is een mooi cadeautje! Gisteren had ik zelf qua herstel een onwijs goede dag. Ik merk dat icm afbouwen pijnmedicatie vandaag iets pittiger weer wordt. Maar over het algemeen valt het herstel van de keizersnede mee. Ondanks dat zullen het pittige en zware maanden worden. Vaak gaan kinderen die zo te vroeg gebeuren zijn rondom de uitgerekende datum met ontslag uit het ziekenhuis. Dat betekend echt nog tot eind oktober 1 a 2 keer per dag op en neer naar het ziekenhuis voor de jongens. Waar ik wel ontzettend trots op ben is hoe mijn partner het doet. Hij helpt al mee met de luiers verschonen van de jongens of andere verzorgingsmomenten. De nachten voor de keizersnee had ik onverklaarbare bloedingen. Tijdens de keizersnee bleek dat mijn placenta aan het loslaten was, maar ook dat de jongens een gigantische knoop in hun navelstrengen hadden gelegd. Altijd is gezegd dat er een tussenschot tussen de jongens is gezeten, maar waarschijnlijk is die toch ergens in de zwangerschap gescheurd. Hierdoor nog blijer dat het een keizersnede is geweest, want een vaginale bevalling was niet goedgekomen. Doordat er in rust is gekozen voor een keizersnede omdat toen alle waardes bij mij en de jongens nog goed waren, kan ik enorm positief terug kijken op de geboorte van de jongens. Hoe gaat het met de andere mama’s! Ik hoop dat bij jullie de kids nog mooi wat weken in jullie buik mogen blijven zitten ❤️

3 maanden geleden

Reactie op hurmy

Bedankt voor de lieve berichtjes. De jongens blijven het uitzonderlijk go ...
Wat een fijn bericht om te lezen! Blij dat jullie toch een (naar omstandigheden) goede start hebben gehad. Ik ben inmiddels 30 weken en enorm verkouden 🥲. Gisteren hebben we een groeiecho gehad en ze zijn minder hard gegroeid dan verwacht. Hopelijk is het een meetfout want ik vind het toch wat spannend. Ze zijn nu +- 1330 en 1400 gram. Ik begin het lichamelijk erg zwaar te vinden. Ik zit gewoon vol en kan echt niet meer groeien voor mijn gevoel. In huis moet nog veel gebeuren en het lukt me allemaal niet meer zelf 😮‍💨

3 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Wat een fijn bericht om te lezen! Blij dat jullie toch een (naar omstandigh ...
Aah dat klinkt ontzettend vervelend. Ik hoop dat het verkouden snel over gaat. Zwanger en ziek zijn is gewoon een slechte combinatie! Ik snap dat je het enorm spannend vind en je hoopt zo dat ze lekker door groeien. Wanneer heb je weer een nieuwe controle? De zwangerschap is ook ontzettend pittig. Zeker met de stress erbij. Als de kindjes maar een wiegje hebben, kleertjes hebben.. kom je een heel eind! Onze verbouwing aan zolder ligt ook al weken stil. Dat moet onze slaapkamer worden. Onze huidige slaapkamer moet de tweeling kamer worden en eigenlijk wilden we ook de slaapkamer van de oudste een likje verf geven. Als de tweeling in oktober naar huis mag en het is niet af, dan slapen we zo lang het nodig is op de huidige slaapkamer en dan passen we vast 2 coosleepers naast ons bed. Daarnaast staan alle babyspullen bij mijn ouders in de schuur.. dat zien we straks wel weer. Ik kan de stress rondom de verbouwing loslaten omdat ik er toch geen controle over heb. Je doet je best als mama en je kunt niet alle balen altijd hooghouden ❤️❤️

2 maanden geleden

Hoe gaat het hier met de mama’s en de baby’s? Ik hoop dat ze nog lekker bij jullie in de buik zitten! Is het nog te doen met dit warme weer? Hier zijn de jongens vandaag 2 weken oud. Sinds de geboorte doen ze het beiden fantastisch. Ze zijn ook al flink aan het groeien en ruim boven het geboorte gewicht. Vandaag is de ademondersteuning eraf gehaald en morgen gaan we van de nicu naar de high care. Doordat de jongens de hele nicu tijd stabiel zijn en het goed doen hebben we echt wel kunnen genieten van de afgelopen weken. Daarnaast zijn we nu een midweek thuis en dat is ook fijn. De oudste is ook bij ons, behalve op de momenten dat we in het ziekenhuis zijn.

2 maanden geleden

Wouw wat een fantastisch nieuws! Ik heb er bewondering voor; positief blijven na een heftige start! Knap dat ze vandaag van de beademing mogen, een heel mooi mijlpaal 😄 Snapt de odste een beetje wat er aan de hand is? Mijn lichaam begint steeds meer mankementen te vertonen, net een oude auto die er klaar mee is 😮‍💨 sinds een paar dagen kan ik bijna niet meer lopen door pijn in hef bekken. Dat maakt het zo lastig om te zorgen voor mijn dochter. Volgende week hebben we een nieuwe groeiecho, ben benieuwd of de kleintjes weer goed groeien. Ook een gesprek gehad over de bevalling maar ze durven niet te zeggen hoe dst zal gaan natuurlijk. Ik ben enorm bang coor een keizersnede, dat zou ik echt niet willen. Ik mag niet klagen hoor, elke dag dat ze blijven zitten is er weer een maar jeetje, het is zwaar!

2 maanden geleden

Ik heb bij de eerste een spoed keizersnee gehad ivm stuitligging. Ik had me er al op voorbereid dat de bevalling alle kanten op kon gaan. Uiteindelijk ook geen nadeel aan ondervonden. Heb na de keizersnede netjes om de zoveel uur twee paracetamol geslikt (tot max 8/dag) en daarnaast ibuprofen 400mg (tot max 3/dag). Als ik dat netjes in bleef nemen om de zoveel uur had ik echt bijna nergens last van. Het ging zelfs zo goed dat ik maar wat pijnstilling eraf ging halen na een paar dagen omdat ik gewoon te veel aan het doen was in huis. Daardoor voelde ik beter dat ik over m'n grenzen ging en verliep mijn herstel ook echt wel vlot! Beide jongens zitten morgen met 35 weken nog in mijn buik. Over 1.5 week hebben we bevallings gesprek in het ziekenhuis. Ze liggen in hoofdligging en zijn ondertussen allebei rond de 2250gr geschat. Ik mag zelf kiezen of ik een keizersnee of natuurlijke bevalling wil. En net als vorige keer kies ik natuurlijk met de kans dat als het nodig is het een spoedkeizersnede wordt. Er staat al een soort datum gepland om in te leiden met 37+5 maar dat kan nog schuiven aangezien spoedgevallen voor gaan of misschien de afdeling vol ligt. Laatste stukje is in zicht!

2 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Wouw wat een fantastisch nieuws! Ik heb er bewondering voor; positief blijv ...
Aah dank je wel! In de zwangerschap hebben we geprobeerd zo veel mogelijk te genieten en dat hebben we proberen vast te houden. Het helpt enorm dat er geen complicaties zijn geweest waardoor we ook maximaal konden genieten. De oudste snapt goed wat er aan de hand is. Heeft vorige week zijn broertjes ontmoet en dat was zo schattig. Ging tegen ze kletsen en zei: hallo baby ik ben je broer. Tranentrekker, want het staat op film ❤️ Logisch dat het zwaarder begint te worden. Het weer, de zorg voor de andere kinderen! Ik hoop dat de pijn een beetje onder controle blijft! Ik duim dat ze volgende week weer goed gegroeid zijn! Wat keizersnede betreft. Het is mij reuze mee gevallen. De eerste keer zitten, uit bed, lopen, plassen en broek aan etc vond ik erg spannend. Maar ik merkte dat het makkelijker werd hoe vaker ik het deed. Ik slikte de eerste dagen 2 x 500 mg paracetamol en dat 4 x per dag en daarnaast kreeg ik 2 x per dag diclofinac. Na een paar dagen ging die diclofinac eraf. Nu 2 weken later slik nog maar 2 keer per dag paracetamol. Ik doe dit vooral omdat het heen en weer reizen lichamelijk veel kan vragen en het me zo wat makkelijker maak. Verder is het herstel mij niet tegen gevallen. Als ik het vergelijk bij de natuurlijke bevalling met ruggenprik bij mijn oudste was dat herstel wel makkelijker. Maar ik had een vrij makkelijke bevalling en geen hechtingen etc nodig. Ik ken ook mensen die met een natuurlijke bevalling na een week minder konden en echt nog op bed lagen met heel veel pijn, terwijl ik na een week met keizersnee al meer mobieler was.

2 maanden geleden

Reactie op CVis19

Ik heb bij de eerste een spoed keizersnee gehad ivm stuitligging. Ik had m ...
Wat een mooie foto en een prachtige buik! Wat een mooie gewichten hebben de jongens! Succes met de laatste loodjes en ik hoop dat je een goede bevalling hebt en een fijne kraamtijd ☺️

2 maanden geleden

Reactie op hurmy

Aah dank je wel! In de zwangerschap hebben we geprobeerd zo veel mogelijk t ...
De groeiecho hebben we net achter de rug, 2 mooie gewichten voor het termijn! De doorbloeding in het hoofdje van baby B is helaas te hoog wat weer duidt op mogelijk tts dus volgende week maandag terug voor een nieuwe meting. Als de meting zo blijft dan overlevmg met Leiden of ze het beter af zijn buiten mijn buik 😥 Aan de ene kant vind ik de gedachte dat ik ze binnenkort ga ontmoeten heel fijn! Aan de andere kant wil ik zo lang mogelijk volhouden. Maar goed, als ze geboren moeten worden dan is dat zo. Gelukkig mag dit dan wel in ons eigen ziekenhuis. Dus het is weer even spannend voor ons. Zoals het eruit ziet gaan we minstens de 33 weken halen! Weet je of de jongens nog lang in het ziekenhuis mogen blijven? En blijven jullie dag en nacht bij ze, of tussendoor nog naar huis?

2 maanden geleden

Reactie op MamaEm

De groeiecho hebben we net achter de rug, 2 mooie gewichten voor het termij ...
Wat fijn dat ze mooie gewichten hebben voor dit termijn! Hebben jullie samen toch maar goed gedaan! Wat vervelend van de doorbloeding van baby b! Elke keer weer stress. Benieuwd hoe het maandag gaat! Erg knap dat je al de 33 weken hebt gehaald! Mochten ze nu geboren worden zijn de kansen ontzettend goed! De richtlijnen is vaak dat kinderen rond de uitgerekende datum naar huis gaan. De uitgerekende datum was 25 oktober. Voor we naar huis gaan moeten ze nog 4 vinkjes halen. - het medicijn coffeine moet stopgezet zijn en uit hun lichaam zijn. Na de laatste gift duurt dat nog 5 dagen voor het uit hun lijf is. Het medicijn zorgt ervoor dat er minder ademstops zijn. - ze moeten van de monitor af. Dat kan wanneer het medicijn uit het lijf is en de metingen goed zijn. - ze moeten een bepaald aantal ml per voeding zelf drinken. - ze moeten boven de 2,3 kilo wegen. Ze wegen nu 1970 en 1960 gram. Het leren drinken mogen we dus volgende week mee beginnen. Maar het leren zuigen, slikken en ademen op het juiste moment is voor deze hummeltjes wel erg lastig. Wij zouden het niet erg vinden als ze met hun sonde naar huis mogen. Dus vandaag begint onze les om moedermelk door de sonde te geven. Artsen geven aan dat het zomaar kan zijn dat we de jongens begin oktober mee naar huis krijgen als ze deze lijn zo doorzetten. Wij zijn elke dag van 10 tot 15 uur ongeveer in het ziekenhuis. Als een van de opa’s en oma’s nog op bezoek wil gaan we ‘s avonds ook nog die kant op. Maar dat is niet elke avond. De rest van de tijd is voor onze oudste zoon, het huishouden. Maar het rusten omdat ik 3 weken geleden een keizersnee heb gehad schiet er elke dag wel bij in. De jongens blijven het nog steeds goed doen. Geen gekke complicaties tot nu toe. Beide jongens hebben alleen nog regelmatig ademstops, maar herstellen die altijd zelf. En het past ook nog bij dit termijn.

2 maanden geleden

Doorbloeding was helaas afwijkend en momenteel liggen we aan de ctg. Straks bespreken hoe en wat. De gynaecoloog zei wel dat ze het proberen te rekken tot volgende week met 34 weken. En dan besef ik me ineens dat ik nog veel moet doen thuis. Er liggen nog pakketjes met maat 44 klaar om op te halen, tweede cosleeper moet ik nog wassen, vluchttas inpakken etc. Mijn vriend bent onze dochter nu naar opa en oma zodat ze wat kan eten en slapen.

2 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Doorbloeding was helaas afwijkend en momenteel liggen we aan de ctg. Straks ...
Spannend! Ik duim voor een goede ctg! Het zou mooi zijn als je de 34 weken kan halen, maar mocht dat toch niet gebeuren.. kijk is hoever jullie al wel zijn gekomen ❤️ De kleding en het wassen gaat wel goed komen! Mochten ze geboren worden dan heb je in de weken daarna ook nog tijd om te wassen en te doen! Het gaat goed komen! Heel veel succes in deze spannende tijd! Op dit moment liggen wij te Buidelen met onze jongens. Ze blijven het goed doen en gister waren ze al 2090 gram!! In 3,5 week ruim 500’gram aangekomen. Verder doen ze het goed!

2 maanden geleden

Reactie op hurmy

Spannend! Ik duim voor een goede ctg! Het zou mooi zijn als je de 34 weken ...
Dankjewel ❤️ Met dit termijn en een voorbereide bevalling heb ik er ook wel vertrouwen in. Het blijft toch erg spannend hoe het bloedgrhalte van de baby's zal zijn. Maar goed, we gaan het vandaag zien! Geniet van het bundelen 🥰 klinkt heerlijk met 2 van die kleintjes! Ookal zijn het bijna geen kleintjes meer, goed gedaan!