358 Reacties
één maand geleden
Reactie op hurmy
Wij hebben een drukke week gehad. Afgelopen zondag kregen we het bericht da ...
Succes deze ochtend! Het zal voor iedereen wennen zijn, maar op een goede manier!
En wat groeien ze goed zeg, echt heel knap van ze. Goed zo door gaan met de flesjes, komt helemaal goed.
Hier schijnt het zonnetje in ieder geval voor jullie 😊
Hailey en Zoë doen het ook heel goed. Zoë is al boven geboortegewicht, 1860 gram en Hailey nog niet maar ze groeit en dat is het belangrijkste.
Flesjes gaan soms moeizaam, ze hebben echt weinig energie nog. Hailey is van de bewaking en Zoë volgt volgende week.
Al met al heel trots op deze 2 stoere meiden!
En grote zus Emily mocht ook even aaien, ze deed het super goed 🥰
één maand geleden
Reactie op hurmy
Hoe gaat het hier met iedereen? En de baby’s in en uit de buik?
Hier gaat ...
Sinds 2 dagen zijn we thuis! Ik vind het echt wel heftig moet ik zeggen, met 2 baby's erbij. Een baby konden we nog makkelijk afwisselen, 2 niet echt.
De nachten zijn slopend. Ze slapen snachts heel onrustig, veel kreunen, komen eerder voor voeding, spugen de speen steeds uit. Hopelijk wordt het beter na vrijdag als onze oudste ook thuis is van het kinderdagverblijf. Ik heb er geen energie voor 3 kinderen momenteel 🙈
Oei de krampjes! Heel sneu als ze er zoveel last van hebben 🥺
Wat fijn dat jullie naar buiten konden! Even een frisse neus halen is altijd goed en geeft wat nieuwe energie.
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Sinds 2 dagen zijn we thuis! Ik vind het echt wel heftig moet ik zeggen, me ...
Zo herkenbaar je eerste nachten! Die hadden wij ook! We merken dat het langzaam beter gaat, zeker nu we de jongens inbakeren is het gekreun veeeel minder. Wat een lawaai kunnen ze dan met zijn 2en maken!
Ik hoop dat jullie snel een fijn ritme hebben en ook dat je iets meer energie! Het is ook gewoon zwaar en dat ook dat gevoel mag er zijn.
één maand geleden
Reactie op hurmy
Zo herkenbaar je eerste nachten! Die hadden wij ook! We merken dat het lang ...
Fijn dat de nachten wel beter gaan! Uiteindelijk gaan de (meeste) kinderen doorslapen, ooit 😅 ze worden allemal groot is mijn mantra.
Ik was gewaarschuwd voor het lawaai, het js echt wel heftig.
Waarmee bakeren jullie de jongens in? Ik begin er liever niet aan maar als dit weken zo doorgaat 🙈
Het voelt wel een beetje alsof ik alles over baby's verleerd ben. Dat is jammer want e krijgen geen kraamzorg meer. Maar overdag zijn het wel erg tevreden baby's tot nu toe! Dat balanceert het een beetje.
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Fijn dat de nachten wel beter gaan! Uiteindelijk gaan de (meeste) kinderen ...
We gebruiken een meyco inbakerzak en tot er nog 1 binnenkomt, gebruiken we voor de ander een xxl hydrofiel. Mijn man had ergens een filmpje gevonden hoe je ze veilig daarmee in kon bakeren. Onze oudste ook ingebakerd, maar daar geen problemen mee gehad in het afleren. Wij zijn bij hem vrij snel overgegaan naar slaapzakken. Aangezien dat in de winter was, waren die lekker dik. De eerste nachten lag hij als een zeester in bed 😂 we hopen dat dit bij de tweeling ook zo kan verlopen 🍀
Hahaha herkenbaar mantra! Als je een week verder bent, voelen veel dingen alweer vertrouwder!
één maand geleden
Reactie op hurmy
We gebruiken een meyco inbakerzak en tot er nog 1 binnenkomt, gebruiken we ...
Deze nacht verliep iets rustiger, hopelijk is inbakeren dan niet nodig. Alleen een van de meisjes kruipt onder haar deken vandaan dus we zullen sowieso op zoek moeten naar slaapzakken die ze passen. Die lijken nu allemaal nog te groot voor haar.
Merk aan mezelf dat het slaapgebrek lastiger wordt. We proberen elkaar te laten slapen om en om. Ik slaap na bedtijd van de oudste een uurtje, dan een voeding, dan een blokje van 3 uur, en dan heb ik baby duty.
Voordat ik de tweeling in slaap heb na de 2e nachtvoeding wordt mijn oudste weer om 06:00 wakker.
Ik ben constant duizelig want bloedarmoede van de bevalling, en echt gezellig is het niet.
Alleen hele voedingen doen kan nog niet, aangezien ze nog in zijligging gevoed worden en gelijk honger hebben snachts.
Zeurzeurzeurzeur sorry 🙈😭
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Deze nacht verliep iets rustiger, hopelijk is inbakeren dan niet nodig. All ...
Neee!! Je zeurt niet. Je deelt gewoon dat het nu even flink zwaar is. Lekker blijven delen hoor.
Het ouderschap is zwaar en je kraamtijd is ook gewoon pittig. Je bent je meiden aan het leren kennen, iedereen moet zijn plekje vinden en dat terwijl jij herstellende bent en er weinig geslapen wordt. Niet gek dat het dan zwaar is!
Lastig met die slaapzakjes. Ik heb zelf van de prenatal maat 50 tot 62 slaapzakje. Geen idee of de jongens die al passen.
Zijwaarts voeden blijft hier ook. Een bekende zou een tweeling Voedingskussens brengen. Hoop dat tegelijk voeden gaat helpen.
Blijf vooral delen hoe het gaat! Ook de minder fijne momenten!
één maand geleden
Hoi ik loop helemaal achter met alles. Ik ga zo even alle berichten lezen. Ben zelf twee weken terug bevallen met 37+2. Ingeleid. Natuurlijke bevalling, 3490 + 3090. Op zich een fijne bevalling. Voor de weeën kwamen al ruggenprik gekregen. Dus gelijk door naar de persfase. Daarna kon ik niets meer. Niet bewegen. Laat staan opstaan.
Gelijk na een paar dagen al een borstontsteking. Ik had genoeg melk voor beide. Was geen shock want bij m'n dochter had ik dit ook. Ondanks alle maatregelen en hulp van deskundigen.
Nu om en om de wacht houden thuis. Overdag ik en avond+nacht m'n man. Dochter gaat een ochtend naar de psz. Middag gaat mn man even een oor open houden. Ben zo bang voor na zijn verlof
één maand geleden
Reactie op goudsbloem 87
Hoi ik loop helemaal achter met alles. Ik ga zo even alle berichten lezen. ...
Gefeliciteerd met de geboorte! Wat een mooie gewichten en een prachtig termijn!
Aah wat naar van die borstontsteking. Lijkt me zo heftig! Wanneer gaat je man weer aan het werk?
Mijn man gaat eind oktober weer aan het werk. Wel werkt hij tot de jongens een jaar zijn minder. Hij heeft de maandag de hele dag en vrijdagmiddag vrij. Hierdoor ben ik voorlopig niet hele lange momenten alleen met 3 kinderen.
Waar zie jij tegen op met het verlof van je man?
één maand geleden
Reactie op goudsbloem 87
Hoi ik loop helemaal achter met alles. Ik ga zo even alle berichten lezen. ...
Wouw wat ssn mooie gewichten zeg! En knap dat je borstvoeding aandurft met een tweeling, zeker met nog een kindje thuis.
Gelukkig zelf geen ervaring met ontstekingen maar klinkt heel vervelend!
Ik herken je angst voor na het verlof. Onze nachten gaan zo slecht dat mijn vriend gaat kijk hoe ver we het financieel kunnen rekken om zijn verlof te verlengen zodat ik niet thuis zit met 3 jonge kindjes. Zeker die van 2,5 jaar die nu in een hele opstandige fase is.
Wat doen jullie trouwens als 1 van de tweeling eerder voor een voeding komt? Toch voeding geven en de ander ook wakker maken? Of alleen 1 van de 2?
Vind het zo lastig omdat ik dan alleen maar aan het voeden ben als ik wacht tot ze zelf willen drinken.
En zijn jullie kindjes soms ook zo lang wakker al? Eerste dochter was ook een alerte baby die bijna niet sliep, maar van deze had ik dat nog niet verwacht. Of doe ik dan toch iets verkeerd 🙈
één maand geleden
Reactie op hurmy
Gefeliciteerd met de geboorte! Wat een mooie gewichten en een prachtig term ...
Fijn dat hij minder kan werken. Wij komen dan echt niet rond. Ik werk niet en de kosten zijn erg hoog (dochter van 2,5 heeft koemelkallergie dus haar dieet is aangepast). Ook vanwege haar eczeem hebben we duurdere producten thuis.
Ik kijk er tegenop omdat mijn dochter naar de psz gaat en ik niet weet hoe ik dat ga plannen. Ik heb ADHD en plannen is altijd een struggle geweest. Vooral omdat ik moeite heb met slapen in de avond (mijn hele leven al last van... Nu weer aan de zoveelste melatonine merk..).
Ik heb je andere berichten gelezen. Wat een onzekere periode heb jij gehad zeg. Wow. Hoe gaat het eigenlijk met je nu? Los van de baby's?
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Wouw wat ssn mooie gewichten zeg! En knap dat je borstvoeding aandurft met ...
Wij hebben precies hetzelfde. Zwaar opstandinge dochter van 2,5. Zelfs op de psz blijkt ze zwaar eigenwijs te zijn. Weet echt niet hoe ik dat ga doen na verlof.
Qua voeding hebben we geluk dat ze bijna niet tegelijk komen. Weet niet of dat komt omdat ze 2 eeig zijn. De ene is zo rustig en geduldig. Die slaapt liever. De andere komt elke 1,5-2 uur voor een fles en heeft helaas last van reflux. Ik maak de ene niet wakker voor mijn eigen rust. Want ik kan de andere baby dus niet gelijk neerleggen.
Nou hoor ik van mijn man dat die rustige baby 6 uur niet om eten vroeg. Ik werd woest. Dat mag helemaal niet, tot 12 weken MOETEN ze minimaal om de 4u drinken.
één maand geleden
Reactie op goudsbloem 87
Fijn dat hij minder kan werken. Wij komen dan echt niet rond. Ik werk niet ...
Wat vervelend dat jullie dat financieel niet zouden redden en dus veel op jouwn bord komt. Ik ben me er van bewust dat niet iedereen minder kan werken.
Het is al goed dat je het van jezelf weet dat plannen niet je sterkste kant is! Ik hoop dat je manieren vind die voor jou werken! Voor mij helpt het altijd als we ergens heen gaan waar we op tijd voor moeten zijn, dat ik ‘s avonds alles al heb klaar liggen.
We hebben een pittige tijd gehad, maar omdat de jongens het zo goed doen kijken we er goed op terug. Daarnaast ben ik vrij nuchter van mijzelf en merk ik door er met familie en vrienden het er over te hebben ik het een plekje kan geven.
één maand geleden
Reactie op MamaEm
Hoe gaat het met de kindjes en de mama's hier?
Kunnen jullie omgaan met het ...
Hier gaat het goed. Gisteren was de uitgerekende datum. Ondanks dat we wisten dat we de geen 40 weken in mijn buik zouden zitten, vond ik het toch een ding.
We zijn deze week ook voor het eerst op de nazorg poli geweest. Ze zijn nu rond de 3100 gram. Dus wat dat betreft doen ze het goed.
Over de nachten mogen we niet klagen. Afgelopen nacht om 23 uur de fles gehad, 3.30 en nu word de fles weer klaar gemaakt. Ze waren wel rond 6 uur wat onrustig. Dus toen maar op ons gelegd en dat helpt altijd. We hebben steeds meer van dit soort nachten.
De oudste is helemaal gek op “zijn babies” als ze wat jammeren of kreunen in de box is het: mama ga is kijken bij mijn babies.
Na het weekend gaat mijn man aan het werk, vind dat wel weer spannend. Kijken hoe dat gaat.
We gaan ons zo klaar maken voor een dagje dierentuin! Kijken nu hoe dat gaat met de jongens.
Hoe gaan jullie om met familie/vrienden? Wij hebben nu wat mensen in de omgeving die denken: het gaat goed met de jongen dus alle zorgen zijn weg. Terwijl wij nog wel zorgen hebben en dat kan de aankomende jaren onderdeel van ons leven blijven.
Hoe gaat het met jou?
één maand geleden
De uitgerekende datum blijft zeker een ding! Blijft toch een bijzondere dag voor je gevoel.
Met de gecorrigeerde leeftijd waar je ook rekening mee moet houden. Dat vind ik wel lastig moet ik bekennen. De meisjes zijn nu 5 weken oud, maar in vergelijking met mijn dochter toen ze 5 weken was doen ze nog weinig, uitgerekende datum is 29 okt pas. Niet eerlijk tegenover de meisjes, maar loslaten vind ik moeilijk. Zeker omdat de eerste heel snel was met alles.
Wat doen ze het goed! Moet je nagaan hoe klein ze waren en hoe ver ze nu zijn zeg!
En wat knap dat ze zo lang tussen de flessen laten zeg. Wat is het geheim 😂? Hopelijk steeds neer rustige nachten voor jullie.
Hier laten ze met moeite van 01:00 tot 04:00 tussen de flessen. Snachts zijn ze om en om onrustig dus slapen doen we ook niet, gemiddeld 3 uur per nacht. Begint hier wel op te breken, niet zo gezellig thuis momenteel.
En vervelend dat je niet zoveel steun vanuit je omgeving ervaart. Kun je dit wel met ze delen?
Ik ervaar ook weinig steun vanuit mijn eigen familie, moeder die denkt dat we het niet aan kunnen, zus die contact heeft verbroken door jaloezie, vader die op 3 uur weg woont. Gelukkig wel lieve schoonouders waar ik mee kan praten.
Veel plezier bij de dierentuin! Een heel leuk uitje voor iedereen 😊
één maand geleden
Hoi mama's, hoe gaat het jullie af? Ik vind het pittig hoor.. 2 vooral de nachten! Wordt de een niet wakker of onrustig, dan de ander wel.. hier wel zo.. als de een wakker wordt, moet de ander ook verplicht drinken, anders slapen we helemaal niet haha, hoe doen jullie dat? Man is van de week weer gaan werken, en samen met de drukte van onze dochter van 2 kom ik echt nergens aan toe..
één maand geleden
Reactie op Kimke30
Hoi mama's, hoe gaat het jullie af? Ik vind het pittig hoor.. 2 vooral de n ...
Het is zeker niet makkelijk. 1 baby konden we nog makkelijk afwisselen zodat je een blokje saap had per nacht.
Wij maken ze overdag om de 3 uur wakker als ze niet uit zichzelf wakker worden. Snachts nog 2 voedingen en dan maken we de ander ook wakker. Soms heel sneu als ze nog lekker ligt te slapen 😅
Lijkt me heel erg lastig als hij alweer gaat werken! Iedereen zegt: schakel hulp in! Maar ik ken niemand die maandagochtend om 10 uur mee kan helpen hoor.
Huishouden is ontploft, het is wat het is.
één maand geleden
Reactie op MamaEm
De uitgerekende datum blijft zeker een ding! Blijft toch een bijzondere dag ...
Jaa ik herken wat je zegt over de gecorrigeerde datum! Ergens ogen ze heel new Born en op veel punten gedragen ze zich zo, maar op andere punten ook weer niet.
In het ziekenhuis lieten ze er in de nachten al best veel tijd tussen, dus dat hebben we gewoon doorgezet. Onze oudste deed dat ook al vrij vlot. Soms zitten er ook nachten bij die niet fijn waren. Nu van 4.00 tot 7.00 bezig geweest met of 1 van de tweeling of de oudste. Kut klok die verzet is 😂
Van de meeste krijgen we veel steun hoor. Maar een aantal mensen niet en dat is altijd al zo geweest. Al merk je dat er veel onbegrip is hoe het werkt met een prematuur. Dat nu alles goed gaat, is geen garantie dat er geen schade is ontstaan vanuit de tts of de vroeggeboorte. Wij zijn daar echt niet vaak mee bezig, maar soms is het fijn om even je onzekerheid daarover kwijt te kunnen. Gelukkig doen wij dat bij anderen. De mensen die ons niet steunen/begrip willen tonen zijn familieleden die we helaas niet zomaar kunnen verwijderen uit ons leven zeg maar.