358 Reacties

20 dagen geleden

Tips gevraagd! Soms zijn de meisjes allebei tegelijk aan het huilen, soms krampjes soms onduidelijk waarom. Hoe troosten jullie 2 baby's tegelijk als je alleen bent? Ik kan ze moeilijk tegelijk oppakken en vasthouden, of als ik ze eenmaal samen vast heb op de bank veilig terugleggen in de kinderwagen oid. Zo juist waren ze om en om aan het huilen in de kinderwagen in de woonkamer. Daar slapen ze normaal best goed in. Als ik ze oppak zijn ze meteen helemaal wakker dus ik probeer ze liggend te troosten met een handje erop. Het voelt alsof ik niet genoeg voor ze kan doen op zo'n moment omdat het 2 babys zijn 😔 1 baby had ik zo opgepakt en op de arm gehouden terwijl ik lunch maak voor de oudste bijvoorbeeld. Dus schuldgevoel begint nu al omdat ze meer aandacht vragen dan ik kan geven 🙈

20 dagen geleden

Reactie op MamaEm

Tips gevraagd! Soms zijn de meisjes allebei tegelijk aan het huilen, soms ...
Ik leg beide baby’s op mijn borst terwijl ik op de bank lig. Meestal worden de beide jongens hier rustig van. Ik leg eerst 1 baby op de bank in een voedingskussen en pak dan de andere. Dan ga ik in de juiste positie zitten. Een andere voedingskussen om me heen, zodat de jongens daar tussen liggen op mij. De laatste baby die ik gepakt hebt ligt al goed, daarna pak ik de baby die naast mij op de bank in het andere voedingskussen lag. Op die manier leg ik ze ook terug. Voorlopig kan dit zo, omdat ze niet rollen etc. Hoe vaker je doet, hoe handiger het is. Als er 1 onrustig is, doe ik die in de draagdoek. Dan heb ik de handen vrij.

12 dagen geleden

Hoe gaat het met de tweelingen hier? Vandaag controle gehad bij de kinderarts in het ziekenhuis: ze doen het super! De kinderarts was heel verbaasd over hun ontwikkelen en hoe helder ze uit de ogen keken. Ze kunnen ook al goed hun hoofdje omhoog houden , heel knap voor het termijn waarmee ze geboren zijn 😄 Ze wegen ondertussen al 3,6 en 3,8 kilo, nu bijna 8 weken, 13 dagen gecorrigeerd. Bizar hoe snel ze gegroeid zijn.

12 dagen geleden

Reactie op MamaEm

Hoe gaat het met de tweelingen hier? Vandaag controle gehad bij de kindera ...
Wauw! Wat een mooie gewichten en wat een mooie complimenten over hoe sterk en helder ze zijn! Ik heb aankomende maandag een afspraak bij het consultatie bureau voor vaccinatie; ben vooral benieuwd naar de gewichten. Verder gaat het goed met de jongens. De ene dag loopt het soepel en de andere dagen totaal niet. Maar goed, we bekijken soms per dag hoe het gaat en soms per kwartier en zo gaat de dag vanzelf maar voorbij. Hier zijn ze bijna 13 weken, gecorrigeerd bijna 3 weken. Maat 50 word de meeste kleding een beetje te klein, maat 56 is nog een beetje groot. Afgelopen weekend een dagje dierentuin gedaan met de 3 kids, rijkdom om dan zo rond te lopen. Ons nieuwe bed heeft zou vorige week geleverd worden en daarna zouden we aan de kamer van de tweeling kunnen beginnen. Helaas word die nu eind november geleverd. Daarna kunnen we eindelijk hun kamer behangen en verven. Wel alles al in huis voor de kamer van de tweeling, op een commode na. Welke commode hebben jullie? Ik wil een iets grotere dan de normale commode ivm opberg ruimte voor beide jongens.

12 dagen geleden

Reactie op hurmy

Wauw! Wat een mooie gewichten en wat een mooie complimenten over hoe sterk ...
Ja ik ben super trots op ze 🤭 Spannend voor maandag zeg! Groeien ze dan goed op hun eigen lijntje, ben benieuwd. Het feit dat je tussen 50 en 55 ij zit zegt toch iets over de groei al! Vind ik altijd wel bijzonder als een bepaald shirtje niet meer past ineens 😄 Ach lijkt me lastig als de kamertjes nog niet klaar zijn. Maar de kindjes weten niet beter gelukkig. Hier is de babykamer ook niet af. Komt wel een keer als ze daar naartoe gaan verhuizen. De stress zoals ik dat bij de oudste had heb ik nu veeeeeel minder. Ik heb zelf de oude commode van onze dochter gebruikt die al wel op de babykamer staat. De ene la is voor de tweeling en de ander voor mijn oudste tot ze zindelijk wordt. De onderste voor hoezen etc. En twee kledingkasten voor kleding en beddengoed, een voor de tweeling en de oudste op haar eigen kamer. Deze hebben wij: https://www.babyentiener.nl/bebies-first-commode-nevada-grijs-zwart.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA88a5BhDPARIsAFj595hTzdp8ACvhklKJRmbLP49lgLMs31mEKzJa5jkKAX4AqgC_s3TOkJ0aAszbEALw_wcB

6 dagen geleden

Reactie op hurmy

Wauw! Wat een mooie gewichten en wat een mooie complimenten over hoe sterk ...
IKEA Hemnes 8 lades - lekker veel ruimte

5 dagen geleden

Reactie op Rosyl93

IKEA Hemnes 8 lades - lekker veel ruimte
Wat een mooi plekje zeg! Ziet er heel gezellig uit! Ik ga is nadenken over de hemnes. Dank je wel!

3 dagen geleden

Hoe krijgen jullie beide kindjes overdag in slaap? Snachts slapen ze redelijk goed van voeding tot voeding, nog wel 7 voedingen per dag. Overdag merk ik dat in slaap vallen lastig kan zijn. Een van de meisjes huilt vaak voordat ze in slap valt, dat vind ik opvallend. Bij mij op de borst vallen ze redelijk oké in slaap, maar op her kussen bijvoorbeeld niet. In de wandelwagen vaak ook maar ik ga niet 5 keer per dag wandelen 😅 om en om in slaap wiegen duurt ook weer zo lang. Ze kunnen sowieso lang wakker zijn, 1,5 uur zonder er last van de hebben. Meestal sochtends een wakkermoment en na de fles van 18:00. Hoe lang en vaak zijn jullie kindjes wakker?

3 dagen geleden

Ze zijn vandaag 9 weken alweer! Gecorrigeerd 3 weken. Ik hoop binnenkort eindelijk een eerste lachje te zien 😊

3 dagen geleden

Reactie op MamaEm

Hoe krijgen jullie beide kindjes overdag in slaap? Snachts slapen ze redel ...
Wij zitten momenteel op 5 a 6 voedingen per dag. Ik voed nu meer op verzoek en maak ze niet wakker. Hier zit er totaal geen ritme in de slaapjes overdag! Ik merk dat als ik ze na de ochtend voeding van 7 uur ze wakker naar beneden breng en dan in de box ligt, ze lang en lekker daar kunnen slapen. Vallen ze na die voeding in hun coosleeper en ik verplaatst ze in hun slaap dan is het drama. De rest van de dag is het afwisselend. Heeeel af en toe slapen ze beiden in de box. Maar vaker slapen ze op mij en dat vind ik prima. Ze zijn gecorrigeerd bijna 4 weken. Toen sliep mijn oudste ook veel in de box of op mij. Met een week of 7 kwam toen meer ritme bij. Dus ik hoop over een week of 3 iets meer ritme te hebben. Vanochtend had ik ze na de voeding van 7 uur ook in de box. Lagen ze echt heerlijk te slapen. Alleen toen werd ik gebeld dat de oudste ziek was en moesten ze dus in de maxi cosi en in de auto. De rest van de dag is het dus dramaaa en ligt er continu wel 1 op mij te slapen. Ik probeer er dan maar van te genieten.

2 dagen geleden

Reactie op hurmy

Wij zitten momenteel op 5 a 6 voedingen per dag. Ik voed nu meer op verzoek ...
Wat fijn dat je nu op verzoek kan voeden! Vallen ze dan zelf in slaap in de box? Hier willen ze niet in de box liggen maar het voedingskussen vinden ze veel fijner. Ojee dat klinkt wel bekend als fr dag anders loopt dan normaal 😅 probeer er okk van te genieten nu ze allebei nog op mijn borst passen! Alleen lastig met de oudste peuter, zij wil natuurlijk ook spelen en aandacht. De balans is soms nog wat lastig. Maar wat fijn dat de jongens het thuis zo goed doen 😄 alleen maar mooie dingen gewenst!

2 dagen geleden

Reactie op MamaEm

Wat fijn dat je nu op verzoek kan voeden! Vallen ze dan zelf in slaap in d ...
Soms vallen ze wel zelf in slaap in de box. Jamie over het algemeen wat makkelijker dan Roan. Voedingskussen lukt ook soms wel. De combi met de oudste is ook soms lastig. Moet hij poepen terwijl ik net de jongens aan het voeden ben… Ik probeer zelf niet zo veel druk op het slapen te leggen.. over een paar weken langzaam aan kijken of we er ritme in krijgen.

één dag geleden

Fijn dat het soms wel lukt om ze zelf in slaap te laten vallen! Voelen jullie soms ook een beetje schuldig naar de tweeling? Bij de eerste kon ze hele dagen in mijn armen of draagzak slapen, kreeg ze borstvoeding en veel 1 op 1 tijd. Nu is dat helemaal anders, ik heb gewoonweg minder tijd voor alle kindjes. En hoe gaan de nachtvoedingen? Als ik dat al niet eerder gevraagd heb want mijn geheugen is nog steeds slecht 😂 Hier maak ik beide kindjes wakker maar vind het zo lastig want soms slaapt de ene nog zo diep terwijl de ander huilt om een flesje. En bij de volgende voeding is het weer andersom. Soms twijfel ik om dit op verzoek te doen maar dan ben ik bang dat ik geen tijd meer heb om te slapen.

één dag geleden

Hier zijn onze jongens intussen gecorrigeerd 6 weken. Eerst waren het voorbeeldige slapers, en leek er een soort ritme te ontstaan (ik probeer ze zowiezo te laten slapen als onze oudste dochter slaapt) maar sinds kort meer hazenslaapjes. Ik probeer ze dan door te laten slapen door een tutje te geven, maar soms kom je handen tekort.. wordt de een niet wakker dan de ander wel.. Ik merk dan af en toe ook wat frustratie (ik weet dat je nog niet te veel moet verwachten).. Ik laat ze wel veel buiten in de wagen slapen (warm ingepakt en onder de overkapping naast t raam op een kier) want iedere keer naar boven met een peuter van 2 is topsport.. De ene dag kan ik alles beter verdragen als de andere dag 😅 probeer dingen los te laten maar soms wil je zo graag..

één dag geleden

In de box laten slapen gaat hier trouwens helaas niet meer, dan worden zo nog sneller wakker van onze dochter

één dag geleden

Reactie op MamaEm

Fijn dat het soms wel lukt om ze zelf in slaap te laten vallen! Voelen ju ...
Ik heb zelf niet zo snel last van schuldgevoel. Regelmatig liggen beide jongens bij mij. Het enige waar ik nu tegen aan loop is de wakker tijd.. dan vjnd ik het wat lastiger om ze allebei aandacht te geven. Gewoon blijven vragen hoor! Mijn geheugen is nog steeds ellende. Ik hoop dat dat ook beter gaat worden 😂 Ik voed overdag op verzoek. Daarmee bedoel ik dat wanneer de eerste zich meld, ze allebei een voeding krijgen. Dit komt ook dat zodra de wakker gemaakte een beetje wakker is, ze ook in eens merken honger te hebben ofzo. Dan laten ze vaak allerlei honger signalen zien. Ik zit nu op 5 a 6 voedingen per dag. Rond 4 uur, rond half 9, rond 13 uur, rond 16 uur, rond 19.00 en rond 22.30. Dit is een beetje de afgelopen dagen. Soms laten ze er ‘s middags meer tijd tussen zitten en dan zijn het 5 voedingen.