354 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op Kimke30
Spannend allemaal zeg! Ik maak zelf ook nog anti-stoffen aan (kleine k) dus ...
Ik had mijn eerste afspraak met de gynaecoloog met 8 weken.
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Oh Zwolle, daar moet ik bevallen als het inderdaad een mono mono tweeling i ...
Dan zal er vast een kans zijn dat we elkaar daar tegen komen!
Hoe gaat het verder qua misselijkheid enzo? Hier hebben ze gisteren dakkapellen geplaatst. De aankomende tijd dus nog lekkere verbouw chaos.
8 maanden geleden
Reactie op Kimke30
Spannend allemaal zeg! Ik maak zelf ook nog anti-stoffen aan (kleine k) dus ...
Ik ken die antistoffen niet, is daar een oorzaak voor? Vervelend dat dat ook er voor zorgt dat het geen zorgeloze zwangerschap zal zijn. Gisteren zijn we er met 6+3 achter gekomen dat het een tweeling is, ik ben toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en een paar uur later had ik al een uitnodig voor een afspraak. Ik ben dan 8+2
8 maanden geleden
Vandaag weer een echo gehad. En wat een geluk, er lijkt toch een tussenschot tussen beide ukjes te zitten! Dus een mono dia tweeling. Dat zorgt voor iets minder zorgen…
Ukjes meten wel een paar dagen kleiner (8+3 ipv 8+6) maar de gynaecoloog zei dat dit echt milimeter werk is en dat mijn baarmoder gekanteld is, dus dat het sowieso wat lastiger te meten is. Ik hoefde me in ieder geval geen zorgen te maken!
8 maanden geleden
Reactie op hurmy
Ik ken die antistoffen niet, is daar een oorzaak voor? Vervelend dat dat oo ...
Jaa klopt, ik heb ze gekregen toen ik een aantal jaren geleden een bloedtransfusie heb gehad. Hierin zaten die stoffen die mijn lichaam niet kent, en dus wilt "afstoten" maar gelukkig worden we goed in de gaten gehouden
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Vandaag weer een echo gehad. En wat een geluk, er lijkt toch een tussenscho ...
Wat een opluchting zeg! Toch wat minder zorgen! In mijn eerste zwangerschap was ik ook een aantal dagen, volgens mij zelfs 5.. terug gezet bij de 2e echo. Gaf me ook een heel akelig gevoel, maar verder nooit geen problemen oid mee gehad 😊
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Vandaag weer een echo gehad. En wat een geluk, er lijkt toch een tussenscho ...
Wat ontzettend fijn dat er tussenschot zit tussen de beide kleintjes. Ik vind het knap hoor hoe ze op wazige beelden überhaupt kunnen meten. Maar fijn om te weten dat je je geen zorgen hoeft te maken!!
8 maanden geleden
Reactie op CVis19
Hebben jullie ook de hele dag door honger? Ik word gek van mezelf. Misselij ...
Wat fijn dat je misselijkheid over is, ik wacht met smart op dat moment! Hoe ver ben je nu? Ik moet ook echt veel eten hoor, soms om het uur, of voelt t als continu. Maar als ik eet wordt ik misselijk, en als ik niet eet ook😅
8 maanden geleden
Reactie op Kimke30
Wat fijn dat je misselijkheid over is, ik wacht met smart op dat moment! Ho ...
Ja dit ken ik! Nu 10+5. Ik heb niks heel extreem gehad. Vanalles wat. Soms als ik teveel eet word ik wel misselijk. En dan hoef ik ook echt niks meer. Dat is meestal na het avondeten dus dat compenseert mooi de dag🤭.
8 maanden geleden
Reactie op CVis19
Hebben jullie ook de hele dag door honger? Ik word gek van mezelf. Misselij ...
Ik zit ook nog volop in de misselijkheid (9+1). Ik heb van de gyneacoloog emesafene voorgeschreven gekregen, maar dat helpt nog niet echt. Tot een uur of 15.00 uur ben ik nog zo beroerd, gelukkig zonder spugen, maar wel met veel kokhalzen. Ik eet hele kleine beetjes. Verder word ik heel suf van de medicatie, dus slaap bijna de hele dag. Ik ben ook al een week thuis van het werk…
Rond het avondeten gaat het wel weer, maar dan moet ik oppassen dat ik niet teveel eet en daardoor misselijk word. Dus hele kleine beetjes… Na het eten heb ik last van een extreem opgeblazen gevoel en krijg ik geen hap meer door mijn keel.
Ik word hier echt langzaam gillend gek van. De gynaecoloog had wel uitgelegd dat het bij een tweeling dubbel zo erg kan zijn, en dat klopt. Bij mijn zoontje was ik misselijk, maar dit is echt de overtreffende trap. Morgen maar weer het ziekenhuis bellen of ik zwaardere medicatie kan krijgen 🤞🏻 Ik wil weer normaal kunnen functioneren.
8 maanden geleden
Hi, ik ben in verwachting van een eeneiige tweeling!
Het nieuws hoorden we gisteren maar is nog niet helemaal geland. Ik mag over een kleine 2 weken mijn intake en extra echo doen bij de verloskundige en volg daar ook Centering Zorg.
Ik word binnen nu en 3 weken ook gezien in het ziekenhuis omdat ze samen 1 vruchtzak delen en er nog geen tussenvlies te zien was.
Ik merk dat ik meer laat heb van kwaaltjes tijdens deze zwangerschap dan bij de eerste. Alles keer 2 😅
Ik ben zelf ook een eeneiige tweeling en mijn vader ook. Stiekem hoopte ik dat het een generatie zou overslaan 🥲
8 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Hi, ik ben in verwachting van een eeneiige tweeling!
Het nieuws hoorden we ...
Spannend! Je zat in hetzelfde schuitje als ik. Hoe ver ben je?