354 Reacties
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Spannend! Je zat in hetzelfde schuitje als ik. Hoe ver ben je?
Ik ben nu 7+3 en ze waren precies even groot op de echo. Nu uitgerekend op 31 oktober maar hopelijk haal ik die niet 😅 ik was bij de eerste zwangerschap al zowat ronder dan dat ik lang ben dus ben er heel erg bang voor.
Mijn vriend twijfelde al over 1 kindje erbij, laat staan 2 nu. Hij ziet het eigenlijk niet zitten en qua praktische zaken laat het me ook twijfelen of we dit aan kunnen.
Hoe vind jij het dat je er 2 bij krijgt? En is jouw partner hier ook een beetje op voorbereid inmiddels?
8 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Ik ben nu 7+3 en ze waren precies even groot op de echo. Nu uitgerekend op ...
Bij mijn vorige echo, op 8+6, zagen ze gelukkig wel een tussenvlies, dus dat zou bij jou ook nog kunnen!
De eerste shock dat we er 2 bij krijgen is nu wel over, maar qua praktische dingen zie ik er ook wel tegenop hoor. Ik bedoel, het zijn mijn kindjes en ik wil ze nu ook niet meer kwijt, maar hoe gaan de komende maanden worden? Hoe gaat het straks als ze geboren zijn? Komt mijn zoontje dan niks te kort? Wanneer moeten we een grotere auto kopen? Is er genoeg plek op de opvang? Willen opa en oma dan nog wel oppassen? Dat soort dingen…
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Bij mijn vorige echo, op 8+6, zagen ze gelukkig wel een tussenvlies, dus da ...
Wat fijn dat ze dit wel zagen ja! Ik heb op 26 maart, toevallig op de verjaardag van mijn dochter, een extra echo nog staan. Ben je al in het ziekenhuis geweest voor een afspraak? Ik word zelf doorverwezen naar het jbz in Den Bosch.
En ik herken echt helemaal wat je zegt! We hebben een aantal financiële tegenslagen gehad waardoor we geen buffer meer hebben en een grote auto is dus erg lastig. Een Suzuki Swift met 3 kinderen is errrrg krap 🥲
Maar ook de nu al drukke opvang, oppas, geen super grote woning. Hoe gaat dit allemaal passen!?
8 maanden geleden
Reactie op Rosyl93
Vanmorgen onze eerste echo gehad en het zijn er 2, eeneiig :) super spannen ...
Gefeliciteerd!! 👶🏻👶🏻
8 maanden geleden
De afgelopen week hier iets minder actief geweest vanwege misselijkheid en vermoeidheid. Blijf die toch een stuk pittiger vinden dan bij mijn oudste.
Ik heb morgen met 8+2 een echo, de eerste keer in het ziekenhuis. Stiekem hopen we dat er een vliesje te tussen zit.
Heb net de berichten van de anderen gelezen.. MamaEm. Ik herken de financiële zorgen. Wij zitten momenteel in een flinke verbouwing en waar ons spaargeld in gaat zitten. We hebben al wel een proefberekenjng gemaakt met de toeslagen. We krijgen flink meer kind gebonden budget.. dus dat scheelt gigantisch.
Daarnaast werk ik nu 4 dagen, met een contract van 24 uur per week. Maar dat ga ik terugbrengen na 3 dagen in de week. Beide oma’s passen nu een dag op en de oudste gaat 2 dagen naar de opvang. Dat zou al 1 dag bso worden, maar die dag gaat dan ook de tweeling naar de opvang. Zo blijft mijn inkomen wel het zelfde, maar hoef ik niet voor 2 kids 2 dagen opvang te betalen.
Hoe gaat het met de rest? Veel mensen last van misselijkheid?
8 maanden geleden
Meldt zich aan.... Vandaag met 9 weken de echo gehad. Moet nog bijkomen van de shock. Vandaar was ik dus zo extreem moe en sliep ik veel...
8 maanden geleden
Reactie op hurmy
De afgelopen week hier iets minder actief geweest vanwege misselijkheid en ...
Heel veel last van misselijkheid ja… Maandag de hele dag opgenomen geweest vanwege uitdroging. Het gaat nu iets beter, maar nog steeds kan ik weinig eten en slaap ik heel veel…
8 maanden geleden
Reactie op goudsbloem 87
Meldt zich aan.... Vandaag met 9 weken de echo gehad. Moet nog bijkomen van ...
Ooh die eerste shock… Die voel ik nog steeds. Welkom tweeling-mama, we steunen elkaar in dit hele proces! ❤️
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Ooh die eerste shock… Die voel ik nog steeds. Welkom tweeling-mama, we steu ...
Dank je wel. Ik zat er laatst nog te lezen maar zag het niet aankomen. Gelijk even gedag gezegd. M'n man in nog in shock. We hebben maar 1 slaapkamer en die is voor m'n dochter van 2, welke nog steeds elke nacht naast me wil slapen. Wordt spannend. Oja we hebben nog maar een drie deurs auto. Past dus nooit ..
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Heel veel last van misselijkheid ja… Maandag de hele dag opgenomen geweest ...
Fijn dat die opname iets heeft geholpen. Die misselijkheid is gewoon ontzettend zwaar! Ik hoop dat je daarin wel steun van je omgeving krijgt! Hopelijk zakt de misselijkheid na het eerste trimester flink af!!
8 maanden geleden
Reactie op goudsbloem 87
Dank je wel. Ik zat er laatst nog te lezen maar zag het niet aankomen. Geli ...
Die shock blijft ook echt wel even hoor! Ik weet het nu 2 weken en nog regelmatig denk ik wtf!
Je hebt gelukkig nog wat maanden om ook je dochtertje (en jullie zelf) om voor te bereiden en te wennen aan het idee van de tweeling.
8 maanden geleden
Ik heb gisteren een echo gehad en wij zagen dat er om beide kindjes een vliesje zit. Ontzettend blij mee dat het dus geen mono mono tweeling is, maar een mono di!
Wat ik wel jammer vind is dat het ziekenhuis in Zwolle het ontzettend druk heeft, dus de volgende echo is in Meppel. Meppel is toch zo’n 3 kwartier rijden vanaf ons huis.
Ondanks dat de zwangerschap nog erg pril is de tweeling gister ook maar ingeschreven voor de kinderopvang.
Stiekem kijk ik ook al een beetje richting verlof hoe ik dat ga indelen. We hebben 20 weken verlof en per kind krijg je die 9 weken op 70 procent uitbetaald. Ik ga die zoiezo aan elkaar plakken en dan lang met verlof.
8 maanden geleden
Ja hier ook een tweeling! We weten het sinds vorige week dinsdag en zijn er helemaal happy mee! Ik merkte al heel vroeg (dag van bevruchting) dat ik zwanger was, dus we hadden er wel rekening mee gehouden. De initiële shock was daardoor ook keihard lachen ‘dus toch! Wtf’
Mijn moeder is ook een van een tweeling, dus extra bijzonder 🥰🥰
8 maanden geleden
Reactie op hurmy
De afgelopen week hier iets minder actief geweest vanwege misselijkheid en ...
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik betaald ouderschapsverlof achter het bevalverlof geplakt. Ik raad dit echt aan iedereen aan mocht je deze mogelijkheid hebben!
Is het zo bij een tweeling dat je dan 18 weken betaald verlof kan krijgen?
8 maanden geleden
Reactie op jedidja04
Ja hier ook een tweeling! We weten het sinds vorige week dinsdag en zijn er ...
Ja hier ook meteen vanaf het begin kwaaltjes zoals misselijkheid en heel erg vermoeid.
Volgens de gynaecoloog is onderzocht dat tweeeiige tweelingen wel degelijk zijn, maar ik ben nu de derde generatie met een eeneiige tweeling 🤔 wel bijzonder.
8 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik betaald ouderschapsverlof achter het be ...
Er vanuit gaande dat je in NL woont, je krijgt per kind dat extra verlof. Dus dat is inderdaad bij elkaar opgeteld 18 weken, deze worden standaard op 70 procent loon uit betaald. Je partner heeft dit voordeel dus ook! Je moet die weken in het eerste jaar opnemen.
8 maanden geleden
Reactie op hurmy
Er vanuit gaande dat je in NL woont, je krijgt per kind dat extra verlof. D ...
Oh echt, 18 weken tegen 70 procent?! Wow!!!
8 maanden geleden
Reactie op MarloesvA88
Oh echt, 18 weken tegen 70 procent?! Wow!!!
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-betaald-ouderschapsverlof#:~:text=Bij%20een%20tweeling%20heeft%20u,nog%20geen%20jaar%20oud%20is.
Jaa, ik ga dat er direct achter aan plakken. We zijn nog wel aan het kijken hoe we die weken van mijn man gaan inzetten.
8 maanden geleden
Reactie op hurmy
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoor ...
Oh ik lees het, heb gelijk mijn man op de hoogte gesteld. Die is echt heel blij. Bij ons zoontje heeft hij twee maanden vrijgenomen (overuren en vakantieuren), maar hij heeft nu een nieuwe baan dus dat kan niet. Dit is voor hem echt een uitkomst!
En voor mij ook heerlijk, alles bij elkaar kan ik bijna een jaar vrij nemen. Heerlijk tijd met de ukjes én mijn zoontje!