355 Reacties

8 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ja hier ook meteen vanaf het begin kwaaltjes zoals misselijkheid en heel er ...
Ja bij mij dus ook geen tweeeiige in de familie, en mijn moeder is eeneiig 🤨 misschien toch een ‘beetje’ genetisch?

8 maanden geleden

Hoi lieve tweelingmama's, mag ik ook aansluiten? Ik ben nu 7w+6d zwanger en eergisteren is gebleken dat we een tweeling verwachten! We hadden deze mogelijkheid al in ons achterhoofd zitten omdat we een IUI behandeling hebben gehad en er twee mooie eitjes te zien waren, maar de verrassing was nog steeds heel groot toen we op de echo twee kloppende hartjes zagen. Ze hebben allebei hun eigen huisje en placenta, heel gunstig dus. Dit worden onze eerste kindjes na 1,5 jaar proberen dus we zijn vooral heel erg dankbaar voor dit grote geschenk. Organisatorisch zullen we er wel uitkomen maar voor nu genieten we vooral van dit grote nieuws. Qua kwaaltjes kom ik er aardig goed vanaf. Helemaal voor een tweeling heb ik maar milde klachten. Daar maakte ik me eerst wat zorgen over maar na het zien van de echo ben ik wel gerustgesteld.

8 maanden geleden

Reactie op Pientje87

Hoi lieve tweelingmama's, mag ik ook aansluiten? Ik ben nu 7w+6d zwanger en ...
Welkom! Gefeliciteerd, zo bijzonder hè twee kloppende hartjes! En heel fijn dat je milde klachten hebt! Hopelijk blijft dat zo! Nu eerst maar lekker genieten!

8 maanden geleden

Reactie op Pientje87

Welkom! Wat fijn dat jullie IUI behandeling zo iets prachtigs heeft gebracht! Het lijkt mij een ontzettend heftig traject. Wat fijn dat ze hun eigen placenta en huisjes hebben! Geruststelling is dat❤️

8 maanden geleden

Reactie op Korinaw

Welkom! Gefeliciteerd, zo bijzonder hè twee kloppende hartjes! En heel fi ...
Dankjewel! Het was heel bijzonder. We waren al heel blij toen we één kloppend hartje zagen en toen zei de gynaecoloog: 'En kijk eens...' En daar was nummer twee! Direct waren we helemaal in de wolken, geen twijfel over mogelijk dat we hier heel blij mee zijn. We hebben deze wens al zo lang en gezien mijn leeftijd (36) begon mijn klokje toch wel heel hard te tikken. Dus het is fijn dat we straks in één keer klaar zijn. Het zal pittig worden met twee van die kleintjes maar we zullen niets anders gewend zijn dus dit wordt ons 'normaal'. En wij worden het derde stel in onze vriendengroep met een tweeling (hoe toevallig?!) dus we hebben gelukkig ervaringsdeskundigen om ons heen. Ja met die milde klachten ben ik uiteindelijk heel blij, nu ik weet dat het met een tweeling ook heel anders had kunnen zijn. Ik ben vooral erg moe en de hele dag koud. En mijn borsten, oef, die waren al wel aan de maat maar ze doen me zóveel pijn. Mijn arme vriend mag er alleen maar naar kijken hahaha. Daarnaast voel ik me ook echt wel beroerd en dat de hele dag door. Wat velen hier ook hebben: beroerd als ik honger heb (en ik heb véél honger momenteel!) en tegelijkertijd staat eten zo tegen. En als ik mezelf dan uiteindelijk heb weten dwangvoeren, voel ik me nog beroerder. En veel eten smaakt me niet meer, warm eten is sowieso geen optie op het moment dus het is echt zoeken naar wat wel lukt. Maar tot nu toe houd ik wel alles binnen dus ik heb nog niet boven de wc-pot hoeven hangen. Alles bij mekaar voelt het vooraf als een flinke kater maar ik ben me er heel bewust van dat andere mama's in spé zich veel slechter voelen.

8 maanden geleden

Reactie op Pientje87

Klinkt precies als ons verhaal! Ik herken me in alles wat je zegt. Zelf nu 12 weken onderweg💪.

8 maanden geleden

Reactie op CVis19

Klinkt precies als ons verhaal! Ik herken me in alles wat je zegt. Zelf nu ...
Wauw wat bijzonder. Gefeliciteerd!❤️❤️

7 maanden geleden

Ondanks dat het wat vroeg is, ben ik mij aan het verdiepen in tweeling kinderwagens. Jullie al enig idee hoe jullie dit gaan aanpakken? Wij weten nog niet zo goed of we ze naast elkaar willen of boven/onder elkaar. Tot nu toe heeft mijn voorkeur naast elkaar.. We gaan binnenkort maar is naar de winkel om te kijken wat fijn rijdt. Maar waar ik wel van schrok is de prijs.. ik was nou niet van plan om 1800 euro voor een kinderwagen te betalen 😱 ( voel je niet bezwaard als jij dat wel wil, dat mag natuurlijk!)

7 maanden geleden

Hurmy wij hebben met 11 weken ook al de kinderwagen gekocht! We wilden geen nieuwe (iets te prijzig en bij ons eerste kindje hadden we al een nieuwe aangeschaft). Wij hebben gekozen voor de bugaboo met reden: kindjes naast elkaar maar alsnog is de kinderwagen niet te breed. Veel positieve geluiden over gehoord en gelezen. Op marktplaats kwam een nette wagen voorbij met een mooie prijs dus we zijn er meteen voor gegaan.

7 maanden geleden

Wij kunnen een kinderwagen overnemen van de beste vriendin van mijn schoonzusje! Scheelt toch weer qua geld. Ook die heeft twee bakken naast elkaar. En dan straks nog een plankje ervoor voor mijn zoontje…

7 maanden geleden

Vandaag de termijnecho gehad! Kindjes waren mega druk in de buik, hahaha! En ook al redelijk eigenwijs, kindje 2 pakte telkens de spotlight en kindje 1 dook elke keer weg. Dat eigenwijze hebben ze van hun broer… Ze meten nog wel wat kleiner (10+2 terwijl ik 10+6 ben), maar dat wordt de komende tijd goed in de gaten gehouden. Ik ben niet teruggezet, omdat ik zwanger ben geworden via ICSI en de bevruchtingsdatum vast staat. Aangezien de beide kindjes het zo goed doen, hoeven we ons hier nog geen zorgen over te maken.

7 maanden geleden

Wij houden marktplaats en facebookmarket ook in de gaten! Nog niet iets speciaals gevonden. Ook wel gekeken naar huren, maar dat vind ik ook nog wel prijzig. MarloesvA88 wat fijn dat je de wagen van iemand kon overnemen! Ik twijfel nog over een plankje. De oudste is ruim 3,5 als de tweeling er is.. Wat grappig dat kindje 1 al zonde Spotlight pakt haha! Benieuwd of dat later ook terug te zien is als ze geboren zijn🥰 Hopelijk lukt het om je geen zorgen te maken en trekt de groei gewoon bij!

7 maanden geleden

Reactie op hurmy

Ondanks dat het wat vroeg is, ben ik mij aan het verdiepen in tweeling kind ...
Ik heb via marktplaats een wagen gehaald (350€) dus dat is echt een aanrader! En wel idd naast elkaar, waarbij de kinderwagen ook verwisseld kan worden voor een buggy. Dus kan er extra lang mee doen.

7 maanden geleden

Haihai! Ik ben nu 10+4 en heb sinds een paar dagen veel meer honger en geen last meer van misselijkheid. Mijn vermoeidheid is ook veel minder sinds de afgelopen vrijdag. Hebben jullie dat ook? Ergens voelt het zo gek dat ik zo ‘weinig’ klachten heb. Ben niet iemand die snel zich zorgen maakt, maar was wel benieuwd of er meer zijn die dit herkennen?

7 maanden geleden

Reactie op jedidja04

Haihai! Ik ben nu 10+4 en heb sinds een paar dagen veel meer honger en geen ...
Mijn vermoeidheid is wel een stuk minder (ik ben 10+6), de misselijkheid is er nog wel maar ik heb wel meer eetlust. Eerder moest ik niet eens denken aan eten, en nu heb ik ondanks de misselijkheid wel honger!

7 maanden geleden

Reactie op jedidja04

Ik voel me vaak helemaal niet zwanger. Het is dat mn normale broeken bijna niet meer passen 🤣. En de hele dag honger maar verder... Morgen weer check en volgende week 13 weken echo. Kijken of ze er nog zitten🤭.

7 maanden geleden

Hier is de misselijkheid nog best aanwezig en de vermoeidheid ook. Ik ben nu ongeveer 9 weken. Ik ben echt aan het aftellen en hopelijk word de misselijkheid minder als het eerste trimester voorbij is. Aan de andere kant ook enorm spannend. Want bij mijn zoontje was ik wel wat misselijk in het eerste trimester, maar de hel was week 13 tot 17/18. Toen alleen maar op bed gelegen en overgeven.

7 maanden geleden

Reactie op jedidja04

9+4 hier. Vandaag was de misselijkheid iets afgenomen en ik had meer energie. M'n man moest twee weken lang naast fulltime werken het huishouden doen en nog koken of bestellen. Ik heb vandaag de woonkamer opgeruimd en uitgebreid gekookt. Daarna was ik wel helemaal op. Maar het is gelukt. Er leek geen einde te komen aan de vermoeidheid. Misselijkheid had ik soort van onder controle met gember capsules. Maar normaal neem ik die 2x op een dag in. Vandaag de 2e moment niet nodig gehad. Week 9 en 10 waren mijn vorige zwangerschap wel het zwaarste qua klachten. Ik had toen emesafene nodig van de huisarts omdat ik de hele dag misselijk was en het gewoon heel ellendig was.

7 maanden geleden

Vandaag de termijnecho gehad en alles is goed! Datum nu op 16 oktober gezet. Een kindje zelfs zien duikelen! Dat was zo schattig, begint steeds echter te worden 🥰🥹

7 maanden geleden

Met welk termijn hebben jullie de termijnecho gepland staan? Zoals het bij mij nu berekend is zou ik dan 11+4 zijn. Is dit niet wat laat? Ik weet uiteraard dat ik met deze vragen bij het ziekenhuis moet zijn, maar ze zullen wel gek van me worden de komende maanden 😅