358 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Met welk termijn hebben jullie de termijnecho gepland staan? Zoals het bij ...
Ik heb hem volgende week woensdag. Ik verwacht dan rond de 10+3 te zijn? Ik geloof dat alles tussen de 10 en de 12 prima is? Maar pin mij er niet op vast. Ik zit bij de isala in Zwolle, maar volgende week naar hun locatie in Meppel. Hopelijk gebeurd dat niet te vaak.. toch 40 minuten enkele reis en Zwolle is 20 minuten enkele reis.

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Met welk termijn hebben jullie de termijnecho gepland staan? Zoals het bij ...
Nee hoor de termijnecho is vgm tussen 10-12 weken

7 maanden geleden

Reactie op hurmy

Ik heb hem volgende week woensdag. Ik verwacht dan rond de 10+3 te zijn? Ik ...
Ja ik had de eerste keer ook in Meppel, maar nu gewoon in Zwolle de komende keren

7 maanden geleden

Gister eerste afspraak in het ziekenhuis gehad en dus gelukkig weer een echo, 2 mooie kloppende hartjes en baby’tjes in beeld. Heeeel veel informatie gekregen en een berg aan afspraken ☺️ Worden geschat op 9 weken, dat was ik gister ook 😍

7 maanden geleden

Wanneer vertellen jullie over de zwangerschap? Dit is mijn tweede zwangerschap en ben nu 9+ weken. Ik kan mijn eigen broeken al niet meer aan en het verstoppen wordt wel moelijker 🥲morgen gaan we brunchen met de schoonfamilie maar ik kan alleen slobbertruien aan die het verbergen. Het liefst wacht ik nog 2 weken tot de termijnecho maar dan zal ik nog ronder zijn. Twijfel twijfel

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Wanneer vertellen jullie over de zwangerschap? Dit is mijn tweede zwangers ...
Wij hebben het gisteren “openbaar” gemaakt. Ik ben vandaag 11+5 weken en het is bij mij ook echt niet meer te ontkennen!

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Mijn ouders en schoonouders, broers/zussen zijn op de hoogte. Juist omdat ik ook behoorlijk beroerd ben, konden ze helpen met de zorg voor de oudste. Wat vrienden etc hebben we het ook al verteld. Al zal het niet heel lang duren voor het helemaal openbaar is vanwege de groeiende buik. Aankomende woensdag de termijn echo. Dan zou ik ruim 10 weken moeten zijn..

7 maanden geleden

Wij hebben dinsdag de intake en echo in het ziekenhuis, spannend! Ik kijk ernaar uit om de kleintjes dan weer even te kunnen zien en weten dat alles nog steeds goed zit. We hebben al flink wat huiswerk gekregen met 13 folders om te lezen over van álles en nog wat. Ik zit nu op 9+1 en er is nog niks zichtbaar, maar ik voel al wel een bobbel net boven mijn schaambeen als ik op mijn rug lig. Dit is mijn eerste zwangerschap dus nog geen voorgevormde baarmoeder en buikwand. ;) Vanmiddag hebben we het aan mijn familie verteld, die reageerde mega enthousiast. En al snel kwam de opmerking al lachen: 'Wat zul je dik worden' whahaha. All fun and games.

7 maanden geleden

Reactie op Pientje87

Wij hebben dinsdag de intake en echo in het ziekenhuis, spannend! Ik kijk ...
Oh ja, die “wat zul je dik worden” hoor ik ook dagelijks 😂 Ik was aan het kijken voor zomerjurkjes, en mijn man en ik waren in een melige bui, dus hij zei: “Oh, maat 27XL?” Tja, we zullen nou eenmaal groot worden, maar he… Ons lichaam is niet 1, maar 2 mensjes aan het maken. Hoe gaaf is dat?!

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ouders, schoonouders, broers en opa + beste vriendin al verteld. De rest wil ik rond 12/13 weken denk vertellen ☺️

7 maanden geleden

Hier ook een tweeling mama to be! Wij hebben al een dochter van 2. Ik ben morgen 11 weken en we kwamen afgelopen woensdag tijdens een extra echo erachter dat het er twee zijn. Totaal in shock toen. Nu vinden we het stiekem ook wel heel leuk maar alles is weer anders. Donderdag hebben we onze eerste afspraken in 't zh en weet echt totaal niet wat ik kan en moet verwachten dus dat maakt het ook wel weer een beetje spannend.

7 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmamax

Hier ook een tweeling mama to be! Wij hebben al een dochter van 2. Ik ben m ...
Wat een verrassing, zo met 10 weken! Welkom bij de tweelinggroep ❤️❤️

7 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmamax

Hier ook een tweeling mama to be! Wij hebben al een dochter van 2. Ik ben m ...
Wauw wat een verrassing dan! Had je daarvoor al een eerdere echo gehad en hoever was je toen bij die echo?

7 maanden geleden

Wij hadden vanmorgen onze 9 weken echo en alles was helemaal in orde met beide krummeltjes. Toch weer een hele opluchting. We hebben ze voor het eerst zien bewegen, wat was dat bijzonder! Zo aandoenlijk, die wiebelende beentjes.

7 maanden geleden

Reactie op MarloesvA88

Oh ja, die “wat zul je dik worden” hoor ik ook dagelijks 😂 Ik was aan het ...
Whahaha hilarisch! Wat zei je? 'Ja lach maar, jij mag straks mijn benen scheren en schoenen aantrekken'. ;) De opmerkingen van mijn schoonfamilie waren gisteren niet heel anders. Daarnaast is mijn schoonfamilie een paardenfamilie dus je kunt wel raden wat voor grappen er nog meer gemaakt werden hahaha. Gelukkig kan ik er zelf ook smakelijk om lachen, niks mis met een dosis gezonde zelfspot. Ik weet niet hoe hard ik er nog om kan lachen als ik straks in de zomer met 30 graden op apegapen lig maar dat zien we dan wel hahaha.

7 maanden geleden

De laatste dagen ging het weer wat beter met de misselijkheid. Nu weer aan het werk en het afgelopen uur was zwaar. Nu naar de laatste afspraak. Morgen de termijnecho, spannend en zin in.

7 maanden geleden

Hoe was jullie termijnecho? Ik zie 50 minuten ingepland staan bij de echoscopist. Was dat bij jullie ook zo lang? Ik heb pas volgende week vrijdag mijn termijnecho, ben zoooooo bang dat er iets mis is. Geen reden voor, geen bloeding of iets, enkel verhalen die je leest over hartjes die gestopt zijn etc. Het wachten duurt zo lang, hoe ga ik dit overleven 🥲

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoe was jullie termijnecho? Ik zie 50 minuten ingepland staan bij de echosc ...
Mijn termijnecho was helemaal goed! Geen gekke dingen te zien. Misschien duurt het ook wat langer omdat ze je informatie gaan geven over de NIPT, de 13-weken echo en de 20-weken echo? Dat was bij mij in ieder geval wel. Maandag heb ik de 13-weken echo. ❤️

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoe was jullie termijnecho? Ik zie 50 minuten ingepland staan bij de echosc ...
Geen zorgen! Wij hadden hem afgelopen dinsdag en hebben ook zo'n lange tijd gezeten. Ze moeten er natuurlijk twee bekijken dus dat duurt al iets langer. En naast de echo hebben er ook uitgebreid informatie gekregen over de NIPT, 13 weken en 20 weken echo. Veel succes en sterkte met wachten!❤️

7 maanden geleden

We komen net uit 't zh, alles was goed met de baby's. Het blijkt een eeneiige tweeling te zijn. Dus moet nu elke twee weken een echo en controle in 't zh zodat ze mij en de baby's in de gaten blijven houden. Ook ben ik voorruit gezet m'n uitgerekende datum is nu 18 oktober (ipv 24 oktober) dus morgen 12w. Maar omdat het een eeneiige tweeling is mag ik ze max 36 weken dragen anders word ik ingeleid. Heel spannend weer allemaal!