358 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoe was jullie termijnecho? Ik zie 50 minuten ingepland staan bij de echosc ...
Mijn termijnecho was niet zo lang, maar dat kwam omdat ik vandaag gebeld werd met alle informatie over de nipt, 13 en 20 weken echo. Ik had wel het gevoel dat ze alle tijd voor ons nam. Vandaag wel echt een shitload aan afspraken gekregen had in 15 minuten tijd wel 8 afspraken gemaild gekregen. Alle echo’s tot eind mei zijn gepland, een online afspraak en bloedprikken voor de nipt. Onze termijn echo was goed. De officiële uitgerekende datum is nu 25 oktober. Jij succes met je echo!

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Hoe was jullie termijnecho? Ik zie 50 minuten ingepland staan bij de echosc ...
Ik heb hetzelfde... Volgende week donderdag pas de termijn echo, maar ik vind het zo lastig om te wachten!!

7 maanden geleden

Owja en ik kreeg opeens het bericht dat ik extra medicatie moet gaan slikken. Extra foliumzuur, ijzertabletten en een bepaalde aspirine omdat ik in mijn vorige zwangerschap een iets verhoogde bloeddruk had.

7 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmamax

We komen net uit 't zh, alles was goed met de baby's. Het blijkt een eeneii ...
Wat leuk en spannend, ook wij krijgen een eeneiige tweeling, wel allebei in een eigen vruchtzak is dat bij jou ook? Aankomende week is de termijnecho, ben benieuwd naar hoeveel weken ik gezet ga worden. Zou nu 10+1 moeten zijn met uitgerekende datum 31 okt. Mijn agenda staat vol gepland met afspraken in het zh tot eind mei.

7 maanden geleden

Reactie op hurmy

Owja en ik kreeg opeens het bericht dat ik extra medicatie moet gaan slikke ...
Ja ik slik ook sinds 3 dagen nu naast de foliumzuur: ijzertabletten, kinderaspirine (maar dat is voor de aanleg vd placenta’s) en calciumcarbonaat. Voel me nu echt een patiënt met al die pilletjes.

7 maanden geleden

Reactie op Rosyl93

Wat leuk en spannend, ook wij krijgen een eeneiige tweeling, wel allebei in ...
Oh wat leuk! Ja klopt, hier zitten ze ook beide in een eigen vruchtzak maar delen wel dezelfde placenta. Wat spannend voor jullie ook!!

7 maanden geleden

Reactie op jedidja04

Ja ik slik ook sinds 3 dagen nu naast de foliumzuur: ijzertabletten, kinder ...
Jaa die aspirine moet ik ook, maar bij mij gaven ze ook aan dat dit kwam omdat ik bij de oudste op het laatst een wat hogere bloeddruk had.. straks maar ophalen bij de apotheek en zo’n pillen bakje scoren..

7 maanden geleden

Reactie op jedidja04

Ja ik slik ook sinds 3 dagen nu naast de foliumzuur: ijzertabletten, kinder ...
Heb ik ook gekregen vandaag! Welke tabletten neem jij in voor calcium?

7 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Heb ik ook gekregen vandaag! Welke tabletten neem jij in voor calcium?
Gewoon calciumcarbonaat, staat geen speciaal merk op ofzo

7 maanden geleden

Nou hehe, de termijnecho eindelijk achter de rug en 2 dagen vooruit gezet! Nu uitgerekend op 29 oktober. Binnenkort willen we bekend maken dat we in verwachting zijn, niemand weet het nog 🙈 meteen ook kunnen prikken voor de nipt, dat zal vast goed zitten. De echoscopist vertelde dat ze geen officiële 13 weken echo doen omdat we om de 2 weken toch op controle komen met echo, en dat ze gaandeweg per keer alles checken. We krijgen wel de 20 weken echo. Is dat bij jullie ook zo geregeld?

7 maanden geleden

Echo voor de leuk omdat ik het nog niet prive kan delen 😅 Baby B liet al mooi de voetjes zien!

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Nou hehe, de termijnecho eindelijk achter de rug en 2 dagen vooruit gezet! ...
Dat is raar! Ze doen ook met 13 weken nekplooi meten en ik heb me laten vertellen dat die verdwijnt (ik weet niet wanneer overigens). Doen zij dan ook extra grondige check?

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Fijn dat je een goede termijnecho had! Wel gek van die 13 weken echo, ik krijg hem wel. Geloof dat ik er nu een keer 3 weken tussen de echo’s heb zitten ipv 2. Maar een weekje meer rust vind ik niet erg. Vind die ziekenhuisafafspraken veel energie kosten. “ even” op en neer naar Zwolle om alleen bloed te prikken om dat in Zwolle een bepaald formulier ligt, terwijl er in mijn woonplek ook een priklocatie is van de isala.. Hoe gaat het met de rest?

7 maanden geleden

Reactie op CVis19

Dat is raar! Ze doen ook met 13 weken nekplooi meten en ik heb me laten ver ...
Ik heb maandag nog een afspraak met mijn eigen gyneacoloog dus ik ga het wel extra vragen. Maar er was mij verteld dat ze elke week van alles checken dus ook de nekplooi, hersenen etc. Blaas vulling konden we nu al zelfs zien. Ik heb dan 2,5 week later weer een afspraak staan dus wellicht dat ik vraag of ze die wat naar voren kunnen verschuiven. Ik kan hopelijk vanavond weer wat rustiger slapen, nu ik weet dat ze goed groeien 😄

7 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Ik afgelopen woensdag de termijnecho gehad en was 1 dag vooruit officieel maar hebben de datum op 31 oktober laten staan. NIPT heb ik dinsdag geprikt dus hopenlijk aankomende week ook uitslag van. De 13 weken echo heb ik op de 24ste staan en de week erna had ik weer afspraak die is afgezegd waardoor ik na de 13 weken even 3 weekjes moet wachten tot 16 mei, maar dan wel direct 16 weken echo met het geslacht 🤩

7 maanden geleden

Meer van jullie last van buikpijn? Ik zit nu op 15+4 en het lijkt wel alsof het zo hard groeit dat mn buikspieren denken.. wat doe je?! En vaak soort ongesteld gevoel onderin mn buik.. Ben ik de enige?

7 maanden geleden

Reactie op CVis19

Meer van jullie last van buikpijn? Ik zit nu op 15+4 en het lijkt wel alsof ...
Ik zit nu zelf op 12+5, op dit moment herken ik het niet. Maar bij mijn oudste had ik dat rond die periode ook. Toen was het bandenpijn. Erg vervelend! Maar mocht je ongerust voelen, dan zou ik even bellen met het ziekenhuis. Bij mij helpt douchen veel om de spieren te laten ontspannen!

7 maanden geleden

Reactie op CVis19

Meer van jullie last van buikpijn? Ik zit nu op 15+4 en het lijkt wel alsof ...
Nee niet zo zeer buikpijn maar af en toe bandenpijn als ik hoest bijvoorbeeld. Dan krijg ik een scherpe pijn aan de zijkant van mijn buik en dat kan echt wel goed pijn doen. Ik zou ter geruststelling even het ziekenhuis huis bellen kan nooit kwaad 😊

7 maanden geleden

Net de uitslag van de nipt gehad, alles goed! Erg blij mee ☺️ De laatste dagen neemt de misselijkheid ook flink af! Deze week probeer ik weer mijn normale uren te werken. Als daar in het weekend geen last van heb, dan meld ik mij weer volledig beter. Daarnaast ook afspraken gemaakt over weer minder werken als het nodig is, dan mijn grenzen daarin bepalend zijn. Heel fijn is dat! En van midden juli tot midden mei met verlof. Ik doe 10 weken voor de uitgerekende datum. Maar mijn zomervakantie sloot daar bijna op aan, die wordt nu iets langer. Ik ben blij dat het geregeld is. Maakt het toch ook weer een stukje echter ofzo. Hoe gaat het met de rest?

7 maanden geleden

Reactie op hurmy

Net de uitslag van de nipt gehad, alles goed! Erg blij mee ☺️ De laatste ...
Wow dat is gewoon 10 maanden?! Doe je de ouderschapsverlof volledig erachteraan? Verder fijn dat ie je beter voelt!