358 Reacties

6 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

O ja, dat heb ik ook. Zolang ik blijf eten geen tot weinig last van misseli ...
Herkenbaar hoor! Ik heb nog een zoon van ruim 3! Sommige dagen zijn echt pittig, maar maak ook iets meer gebruik van het netwerk om mezelf te ontlasten. Bij opa’s/oma’s/opvang heeft hij ontzettend naar het zin en daardoor kan ik soms even bijtanken. Zou jij ook je netwerk meer kunnen gebruiken? Al snap ik dat dit niet voor iedereen lukt! Vervelend van je 13 weken echo! Ik kan mij voorstellen dat je hierdoor onzeker wordt. Ik snap ergens wel dat kinderen niet mee kunnen naar medische echo’s. Mijn 13 weken echo duurde 2 uur. Dat had mijn oudste niet getrokken.. Is er geen andere arts of ander ziekenhuis waar je terecht kunt? Fijn dat je man in september zoveel vrij kan nemen. Maar ik snap ook dat jullie die dagen misschien anders hadden willen inzetten! Voor mijn oudste probeer ik thuis andere spelletjes/activiteiten te doen dan normaal. Heb hem met dat warme weer een schone kwast en verfroller gegeven en een bak water. Heeft op zijn manier de tegels geverfd, schutting geverfd.. ik zat op een stoel in het zonnetje er naast.. zo heeft hij een leuke tijd gehad en ik kon bijkomen. Probeer de lat voor jezelf niet te hoog te leggen!

6 maanden geleden

Reactie op hurmy

Herkenbaar hoor! Ik heb nog een zoon van ruim 3! Sommige dagen zijn echt pi ...
Ik heb een play Dough set gekocht via mp en m'n dochter kan er een uur mee spelen. Moet wel meespelen 😅 Netwerk is geen optie. Ouders op vakantie en schoonfamilie heeft zware tegenslagen gehad. Hun gezondheid is niet toereikend. Enige wat ik me kan bedenken ik liegen dat ik een bloeding heb gehad op een moment dat m'n man thuis is en dan naar het ziekenhuis voor controle. Ze kunnen het toch niet controleren. Heb dit gehad met m'n dochter. Maar ik ben bang voor karma dat het echt gebeurt erna. Ik moet er gewoon vertrouwen in hebben dat het goed komt. Als de 20w wordt verplaatst ga ik m'n man wel vrij laten nemen. Die is wel belangrijk. De 13w is eigenlijk nieuw zei de dokter. Het hoefde eigenlijk niet zei ze.

6 maanden geleden

Hier sinds 2 weken weer wat beter veel misselijk, overgeven en hoofdpijn gehad. Merk dat de energie weer terug is en dat ik direct te enthousiast veel te veel wil doen. Ik werk 40 uur per week (geen andere kinderen) en enkele reis naar werk is ruim 45 minuten.. Dit is te veel aan het worden, dus nu begonnen met een iets aangepast rooster en mn collega’s die wat meer lopende en staande activiteiten doen. Voelde me erg bezwaard dit te vertellen maar het ging niet meer na elke avond buikpijn en huilen. 13 weken echo is geweest die was helemaal goed, toch weer spannend. 16 mei staat de volgende afspraak gepland en dan ben ik 16 weken en maken ze het geslacht bekend. Benieuwd hoe verder lichamelijk gaat en of ik nog meer af moet bouwen..

6 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Ik heb een play Dough set gekocht via mp en m'n dochter kan er een uur mee ...
Fijn dat ze het met klei zich lekker kan vermaken. Jammer dat het netwerk geen optie is. Dan vooral je gevoel hier blijven delen. Niet dat we je praktisch iets voor je kunnen betekenen.. maar misschien lucht het delen wel op❤️ 13 weken echo is vergelijkbaar met de 20 weken echo alleen is alles nog veel kleiner. Ik kan mij wel voorstellen dat je de 20 weken echo wel wil doen!

6 maanden geleden

Reactie op Rosyl93

Hier sinds 2 weken weer wat beter veel misselijk, overgeven en hoofdpijn ge ...
Fijn dat je je weer wat beter voelt! 40 uur per week werken lijkt mij pittig! Zeker met de reistijd! Het is soms zo lastig grenzen aan te geven, maar zo nodig! Ondanks dat mijn leidinggevende en collega’s echt goed mee denken, mij alle ruimte te geven in wat ik denk nodig te hebben.. is het soms lastig om toch die ruimte wel te pakken. Mooi dat de 13 weken echo goed was! Ik heb 7 mei mijn volgende echo weer. Ik ben dan ruim 15 weken. Ik ga wel vragen of ze eerder naar het geslacht willen kijken of dat we “moeten” wachten tot de 20 weken! Ik had gister een bruiloftsfeest. Met veel staan kreeg ik toch al snel last van mijn buik. Dus veel op de kruk gezeten. Dan zakte het direct weer weg. Iets wat ik op dit termijn echt nog niet herken van mijn eerder zwangerschap. Hopelijk wordt dat niet erger in de aankomende weken.

6 maanden geleden

Fijn om te horen dat het goed gaat met de aanstaande tweelingmama's! Ik heb een dochter van net 2 die soms best ruw kan zijn met spelen of knuffelen. Dan gooit ze zich met alle vaart op mijn schoot en raakt mijn buik soms. Of ik moet haar naar boven slepen als ze niet luistert. Hoe ga ik dat doen als ik een aantal weken verder ben 🥲hoe ervaren jullie dit? En hebben jullie ook al een grote buik? Ik lijk nu al 28 weken zwanger ipv de helft 😓 ik maak me oprecht zorgen als dit zo door blijft groeien. Gaat echt nooit passen!

6 maanden geleden

Vandaag weer een controle gehad! Alles goed en ze wilden ook even bij het geslacht spieken. Ze durfde nog niet met volle zekerheid te zeggen wat het geslacht was, maar wel haar vermoedens uitgesproken. Ik hou dat hier nog even geheim voor het geval er bekenden meelezen. Hopelijk kunnen ze over een week of 2 het met meer zekerheid zeggen! Ik ga binnenkort toch maar even een afspraak maken bij fysio/bekkentherapeut. Ik merk dat ik er meer/sneller last van heb en ik steeds langere hersteltijd nodig heb. Hopelijk kan ik wat oefeningen en tips mee krijgen om er goed grip op te krijgen.

6 maanden geleden

Hier ook een controle gehad. Wordt zeer waarschijnlijk een jongen en een meisje. Over 5 dagen de 20 weken echo. Maar ik dit moment ziet alles er netjes uit. Ze bewogen beide en ik zag mooie ruggenwervels.

6 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Hier ook een controle gehad. Wordt zeer waarschijnlijk een jongen en een me ...
Wat ontzettend leuk een jongen en een meisje! Succes met de 20 weken echo! Wij hebben afgelopen week de bevestiging gekregen dat het 2 jongens zijn. Ik ben dus flink in de minderheid met 3 zonen😂 Volgende week heb ik de 20 weken echo. Tot nu toe groeit de tweeling goed en gelijk. We zijn tevreden. Hier beginnen mijn bekken wel steeds meer op te spelen en dat vind ik kut. Bij de oudste had ik door waar de grens was. Voor mijn gevoel ging het weekend goed, weinig last en geen gekke en bijzondere dingen gedaan. Tot dat ik dinsdag wakker werd en dacht.. dit word qua bekken klachten een rot dag. Hoe gaat het verder met jou? En met de rest? Hebben jullie al veel dingen aangeschaft?

6 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Hier ook een controle gehad. Wordt zeer waarschijnlijk een jongen en een me ...
Wat leuk, een jongen en meisje! Dan zijn ze tweeeiig toch? Krijgen jullie de 20 weken echo eerder dan 20 weken? Ik krijg die pas wanneer ik over de 20 weken heen ben. Maar ik mag niet klagen, elke 2 weken krijgen we een echo van 3 kwartier 🥴

6 maanden geleden

Reactie op hurmy

Wat ontzettend leuk een jongen en een meisje! Succes met de 20 weken echo! ...
Oei 3 jongens, die reactie krijg je vast vaker! Ik krijg 2 meisjes dus mijn vriend zei precies hetzelfde, enige man in huis 😂 Kan je wel naar de fysio? Lijkt me niet fijn om daar nu al last van te hebben zeg. Lukt het om te rusten?

5 maanden geleden

@MamaEm Jaa de reacties van 3 jongens, dat zal vast zwaar worden. Die krijgen we vaak. Voor onze zoon vind ik het wel enorm fijn dat het jongens zijn. Je hebt natuurlijk geen garantie maar ik zou het fijn vinden dat ze straks ook fijn kunnen spelen met elkaar. Meisjes had mij ook erg leuk geleken. Als ik kijk naar mijn eigen band met mijn moeder, die heel fijn is. Dat is toch anders met jongens en hun moeders. Met anders wil natuurlijk niet zeggen dat het beter of slechter is. Eigenlijk had het mij dus niet uitgemaakt wat het zou worden 😂 Fysio geeft verlichting! Dus dat is fijn. Alleen gister liep werk uit en mijn man was ‘s avonds laat pas weer. was gesloopt na het ophalen van de boodschappen en zoon, eten, opruimen en zoon op bed doen. Normaal doet mijn man dan veel ondersteunen. Dus dat zal ik vandaag merken. Ik heb de 20 weken echo als ik 18+6 ben. Volgens mij vind die plaats tussen de 18 en 21 weken. Dus het kan kloppen dat je hem ietsje na je 20 weken pas krijgt. Maakt volgens mij niets uit. Hoe gaat het verder met de mama’s? Al bezig met kinderkamers?

5 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Wat leuk, een jongen en meisje! Dan zijn ze tweeeiig toch? Krijgen jullie ...
Ze bleken toch beiden piemels te hebben 😅😅😅😅😅 Dus ik weet nog steeds niet of ze uit een of twee eieren komen. Ik heb de echo gehad met 19 weken. Over 2 weken ofzo weer controle.

5 maanden geleden

Ik heb sinds twee weken last van bekkeninstabiliteit. Inmiddels een buikband gekocht van merk AzMed. Nu kan ik het huishouden bijhouden zonder dat m'n heup steeds op slot gaat. Ik kan het niet helemaal omschrijven. Er komt soort van een straal van m'n onderrug tot aan m'n bil aan de linker kant alleen. Verder sinds een week weer een gespannen bekkenbodem. Had er al lang last van sinds mijn eerste zwangerschap, na de bevalling. Nu met de twin zit de spanning er sneller op. Moet dus echt rusten in de middag. Vervelend als de kleine van 2+ niet wil slapen. Nu zeg ik mama gaat slapen daaag. Even later komt ze dan vanzelf bij me liggen.

5 maanden geleden

Reactie op goudsbloem 87

Ze bleken toch beiden piemels te hebben 😅😅😅😅😅 Dus ik weet nog steeds n ...
Haha dat was vast een verrassing 😂 2 jongetjes is ook leuk, lekker druk! Bij een eeneiige tweeling krijg je elke 2 weken een uitgebreide echo (in ons ziekenhuis dan). Misschien toch een tweeeiige tweeling dan? Mijn kindjes zitten in dezelfde vruchtzak en daardoor konden ze zien dat ze uit 1 ei kwamen. Ook als ze allebei een eigen placenta hebben zou het tweeeiig moeten zijn.

5 maanden geleden

Reactie op MamaEm

Haha dat was vast een verrassing 😂 2 jongetjes is ook leuk, lekker druk! ...
Hoeft niet. Als het ei binnen drie dagen gesplitst is kan het alsnog beiden een eigen vruchtzak en placenta hebben. Ik heb ook een dichoriale diamniotische tweeling, twee jongens. Pas als ze eruit zijn kan je, als het nodig is en heel erg op elkaar lijken, een DNA test doen. We hebben dus nog een verrassing!

5 maanden geleden

Uit het grote tweelingen-boek

5 maanden geleden

Reactie op CVis19

Hoeft niet. Als het ei binnen drie dagen gesplitst is kan het alsnog beiden ...
Oei oké, dan heb ik niks gezegd 🙈

5 maanden geleden

Ik ben zwanger van “plaatje c”. Een een eiige tweeling, de verloskundige noemde het een mono di tweeling. 1 placenta, maar er zit wel een dun vliesje tussen de tweeling. Ik merk nu dat de melkklieren langzaam actief worden.. bij de oudst had ik dat met week 29 pas. 1 borst verloor ik net wat kleine druppels melk.. Weten jullie al of je borstvoeding of kunstvoeding gaat geven? Bij de oudste heb ik een half jaar full time gekolfd. Ik had de eerste periode ook veel over productie. Ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Mijn man is momenteel meer voor kunstvoeding omdat het hele overproductie pittig was.. en kolven vooral in de eerste periode veel tijd kost en de oudste natuurlijk ook gewoon rondloopt. Als het goed is heb ik binnenkort wel al een afspraak met een lactatiekundige vanuit het ziekenhuis. Al die keuzes vind ik nu soms wel ingewikkelder als met een eenling zwangerschap.

5 maanden geleden

Vind ik ook lastig. Maar alles wat je aan borstvoeding geeft, ook al is het maar een dag, is meegenomen. Ik denk sterk na over en kv en bv. En dan kindjes wissel per voeding. Maar moet denk ik echt bekijken hoe het gaat en of ik het zelf ook red.