116 Reacties

2 maanden geleden

Vandaag ook een gesprek over inleiden gehad! Ben nu 36+1 en gewicht word nu geschat op 3500 gram. Komt al tijden ver boven de curve uit en is nog geen meting anders geweest! Datum staat met 38 weken gepland ook door combinatie van hoge bloeddruk

2 maanden geleden

Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik vrijdag word ingeleid omdat ze met 37+5 al op 3800 gram wordt geschat. Had blijkbaar ook al 3cm ontsluiting zonder dat ik het wist 🥲

2 maanden geleden

Ik heb na 20 weken geen echo meer gehad, vind het dan toch spannend om dit te lezen. Wat als de baby na 20 weken een groeispurt heeft gehad?

2 maanden geleden

Reactie op Dev7784

Ik heb na 20 weken geen echo meer gehad, vind het dan toch spannend om dit ...
Bij de controles voelen ze neem ik aan steeds je buik. Een ervaren verloskundige kan zo al een hele realistische inschatting maken van hoe groot de baby is.

2 maanden geleden

Reactie op Dev7784

Ik heb na 20 weken geen echo meer gehad, vind het dan toch spannend om dit ...
Geen zorgen over maken hoor! Ik had eigenlijk ook geen echo meer na de 20 weken. En inderdaad bij de controle met 31 weken vonden ze m’n buik goed gevuld. Toen kreeg ik een extra echo. Met 31 weken woog de kleine man 1950 gram (geschat) en zou dan dus met 40 weken geschat worden op 3700 gram. Maar 5 weken later, met 36 weken, woog hij al 3400 (geschat) en groeit hij dus vlot door. Vanuit daar is het balletje gaan rollen mbt inleiden. Als jouw VK met de controle niks heeft gezegd en de kleine gewoon naar verwachting groeit mag je daar lekker vanuit gaan! ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Niesssjjee

Vandaag ook een gesprek over inleiden gehad! Ben nu 36+1 en gewicht word nu ...
Spannend! Hoe sta je er in?

2 maanden geleden

Reactie op MDW1990

Ik heb vandaag ook te horen gekregen dat ik vrijdag word ingeleid omdat ze ...
Ik denk dat dat alleen maar voordelig is voor jezelf. Kunnen ze vrijdag direct starten met vliezen breken? In ieder geval veel succes! 🍀 Zie je er tegenop?

2 maanden geleden

Reactie op RB.Baby1

Spannend! Ik vandaag een fijn eerste gesprek gehad bij de gynaecoloog. Vrij ...
Spannend! En indien het geval vanaf dan datum prikken? Ik ga straks heen of ik wel of niet een inleiding wil. Ben benieuwd hoe het gesprek loopt. Hebben al wel de keuze gemaakt dat het een wel is. As zondag 39 en vanaf dat termijn inleiden was in eerste instantie ook het advies. Aftellen!!!!!

2 maanden geleden

Reactie op Margot93

Spannend! En indien het geval vanaf dan datum prikken? Ik ga straks heen of ...
Ja, we hebben besloten om wel voor een inleiding te gaan. Afhankelijk van mijn baarmoedermond wordt er begonnen met een ballon of vliezen breken. We hebben afgesproken dat we daar dan maandag of dinsdag mee zouden beginnen. Ik zou dinsdag precies 38 weken zijn. :) Succes vanmiddag! 🍀

2 maanden geleden

Reactie op RB.Baby1

Ik denk dat dat alleen maar voordelig is voor jezelf. Kunnen ze vrijdag dir ...
Ja dat klopt! Ze kunnen dan inderdaad gelijk de vliezen breken dus dat is heel fijn. Ik vind het denk iets spannender dan mijn vorige (normale) bevalling maar ze moet er toch uit haha. Heb jij al een datum en zie je er tegenop?

2 maanden geleden

Reactie op MDW1990

Ja dat klopt! Ze kunnen dan inderdaad gelijk de vliezen breken dus dat is h ...
Sorry, late reactie! Ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat. Als het goed is zijn gisteren je vliezen gebroken. 🍀 Wie weet lig je al te genieten van de baby. Ik stuur je even een verzoekje!

2 maanden geleden

Succes allemaal. Ik ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke gewichten van jullie baby’s 👶🏻

2 maanden geleden

Reactie op sabvf

Succes allemaal. Ik ben heel erg benieuwd naar de uiteindelijke gewichten v ...
Ik ook! 🙈 Het blijven natuurlijk schattingen. Dus ben ook heel benieuwd.

2 maanden geleden

Zou wat zijn als er dalijk kleintjes uit komen van onder de 3000 gram 😵

2 maanden geleden

Ik zou worden ingeleid met 38w wegens macrosome baby en schouderdystocie in het verleden. Hij is met 37+1 spontaan geboren en woog 3980, P99. Ik heb met persen echt moeten wachten toen zijn hoofdje stond een wee zodat hij niet klem zou zitten. Dat was pittig maar ik ben er zonder scheuren vanaf gekomen 😃

2 maanden geleden

Reactie op Queeneileen

Zou wat zijn als er dalijk kleintjes uit komen van onder de 3000 gram 😵
Ik teken ervoor 😂 maar na drie Metingen geloof ik niet dat het ineens zo extreem verschillend gaat zijn. Hier nog een paar dagen geduld. 😊

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Ik zou worden ingeleid met 38w wegens macrosome baby en schouderdystocie in ...
Goed gedaan mama! Wat een gewicht!

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Ik zou worden ingeleid met 38w wegens macrosome baby en schouderdystocie in ...
Gefeliciteerd! 🥳

2 maanden geleden

Spannend allemaal! Ben ook erg benieuwd. Wij hebben de laatste meting van de week gehad op 35+4 en kwam P99,5 uit met nu al een geschat gewicht van bijna 3700 gram. Wij worden ingeleid op 38+1 (als mevrouw gaat indalen) maar van mij mag ze ook wel spontaan eerder komen

2 maanden geleden

Reactie op RB.Baby1

Spannend! Hoe sta je er in?
Voor mij mag het liever vandaag gebeuren dan morgen! Door een eerdere inleiding met een grote baby weet ik dat het ook wel te doen is ! Ik kijk er wel positief naar toe. En vooral met 3 andere kinderen word het op deze manier wel heel zwaar